Wie heeft er van haar eigen spijkerbroeken positebroeken gemaakt? Ik heb een paar oudere jeans die ik niet meer aankan. Dus dacht ik er positiebroeken van te maken. Ik heb alleen geen idee hoe? Als iemand hier ervaring mee heeft, dan zou ik graag horen hoe en wat? Dus welk stuk van je broek knip je af, wwelk materiaal heb je gebruikt voor de buikband en ga zo maar door .... Hoop iets van jullie te horen! Mijn moeder is handig met de naaimachine en volgende week is ze een weekje in nederland en dan zou ze me er mee kunnen helpen.
Oei, dat lijkt me echt heel moeilijk! Het probleem zit m erin dat positiebroeken een veel lagere en wijdere tailleband hebben dan normale broeken. dus dan zou je de naden aan de zijkant los moeten halen en iets tussen moeten zetten. En dan een buikband eraan maken als dat nodig is. Je kunt denk ik niet iets aan de voorkant doen aangezien daar de rits zit. Maar ik ben geen expert op dit gebied... Ben benieuwd naar ideeen van anderen!
Ik ben zelf totaal niet handig met een naaimachine maar zal hieronder even schrijven hoe een coupeuse bij mijn vorige werk altijd de gewone broeken vermaakte. Rits uit de broek halen en dichtstikken, vrij laag onder de buik afknippen en hier de band van de broek opnieuw aanzetten. Door de band knoopsgaten elastiek rijgen en aan 1 of 2 kanten naar buiten laten komen waar je het met een knoop vast kan zetten. Boven de band zou je een gewone buikband vast kunnen stikken. Ik weet niet of je al positie broeken hebt anders zou je die kunnen gebruiken als richtlijn voor het afknippen van de bovenkant.
Zo heeft een kleermaker hier in het dorp mijn werkbroeken ook aangepast. Let er alleen wel op dat je de broekband inderdaad wat ruimer maakt en det je de buikband op de rug hoog genoeg maakt.