Harde buiken.. Wat te doen?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lizab, 4 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hallo allemaal,

    Ik heb sinds een paar weken ontzettend last van harde buiken. Dit leek in eerste instantie te komen door een blaasontsteking, maar deze is nu echt onder controle, en de harde buiken nemen totaal niet af..

    In ieder geval zat ik vandaag op mijn werk, toen ik voor de zoveelste keer weer een harde buik kreeg.. Die harde buik ging pas weer weg toen ik een uur later onderweg naar huis was.

    WIe heeft hier nog meer veel last van en moet ik hier wat mee? Ik weet wel dat het niet hoort, maar vind het best moeilijk te bepalen hoe en wat verder. Zijn er geen ouderwetse trucs om de boel een beetje in de hand te houden?!
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Als je zeker weet dat het niet meer komt door je blaasontsteking, dan zou ik denken dat je het wat rustiger aan moet doen. Nu al zoveel harde buiken lijkt me niet goed. Denk aan jezelf en aan je kindje!
     
  3. jettje

    jettje Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Ik heb ook last van harde buiken. Ben er zelfs extra bij de vk er voor geweest.
    Haar advies RUSTIGER AAN DOEN! dus een stapje terug doen.
    Zowel sociaal als op werk. Denk eerst aan je zelf en de baby dan
    pas de rest :D
     
  4. Premama

    Premama Actief lid

    19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn VK zei ook: RUST! En ze zei er specifiek bij dat ze met rusten niet bedoelt "zitten", maar ze bedoelt daarmee echt liggen.
    Succes met het rust nemen; kweet het; is niet altijd makkelijk ;)
     
  5. amber1978

    amber1978 VIP lid

    7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    rust nemen en minder werken
     
  6. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Nou, minder werken is rond.

    Vanaf nu werk ik 5 dagen van 6 uur ipv 5x9. Een hele vooruitgang dus. Vind het wel moeilijk hoor. full-time lukt gewoon echt niet, maar over minder werken voel ik me dan toch schuldig.

    Ik ben eigenlijk ook nog op zoek naar grootmoeders tips oid tegen harde buiken.. IEMAND?
     
  7. ik heb het ok veel gehad ik ben toen minder gaan werken ik dee veel ste veel op mijn werk en kon als ik thuis was niks meer doen was het zat en ben toen naar de berijfs arts gegaan die zij dat ik minder moest werken vooral een harde buik naar minstens 2 uur weg moet gaan maar bij mij de heleavond wel bleef
     
  8. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Bij mij blijven ze idd ook uren hangen. :-S
     
  9. anietje

    anietje Actief lid

    16 nov 2006
    263
    0
    0
    Verpleegkundige
    warme douche/kruik nemen
    dat zij mijn verloskundige, ik had ze op een gegeven moment a 2-3 minuten. Niet dat die douche en kruik hielpen bij mij, maar je kan het proberen, misschien heeft het baat bij jou.
    succes ermee, en inderdaad wat velen al schreven, goed rusten!

    liefs Anita
     

Deel Deze Pagina