Harde buiken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Nex, 10 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nex

    Nex Fanatiek lid

    5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Hallo

    Ik heb vanaf ongeveer 16 weken zwangerschap regelmatig harde buiken gehad. Mijn baarmoeder was volgens de verloskundige snel geprikkeld.
    Sinds 30 weken zwangerschap kreeg ik steeds vaker harde buiken die met 32 weken ook vaak pijnlijk waren.
    Toen ik 35 weken zwanger was kon ik bijna niets meer doen of ik had last van een harde buik. Toen moest ik van de verloskundige rust houden (ook omdat onze kleine aan de kleine kant leek). Het ging toen een stuk beter zolang ik weinig deed.

    Nu mag de kleine geboren worden (en is ze ook niet meer te klein) en ga ik dus meer doen. Nu krijg ik alleen bijna geen harde buiken meer.
    Zaterdag heb ik de hele benedenverdeping schoongemaakt en..... de hele dag geen enkele harde buik meer gehad. Zondag wel een paar maar geen enkele pijnlijke harde buik.

    Betekend dit dat de geboorte ook nog een tijd op zich zal laten wachten? en hoe komt het dat, nu het normaal is om harde buiken te krijgen, ik er juist geen meer krijg?

    Alvast bedankt voor jullie antwoord, groetjes Han
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi Han,

    Blijkbaar heeft je baarmoeder het geaccepteerd dat het helemaal is opgerekt en protesteerd ze neit meer. Het betekent echter niet dat de kleine lang op zich laat wachten of vroeger komt. Je kan het niet opwekken door veel te doen. Jammer he nu het mag, mag het ook!

    Groetjes imke
     
  3. Nex

    Nex Fanatiek lid

    5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Hey imke

    Bedankt voor je antwoord!
    Ja idd nu het mag, mag het ook maar als ze nog lekker zit daarbinnen mag ze ook nog lekker bij mij blijven hoor :D

    Ik heb nu gisternacht opeens wel last van voorweeën gehad dus er gebeurt nog wel iets daarbinnen.

    We zien vanzelf wel wanneer ze besluit om de rest van de wereld te gaan bekijken.

    Groetjes Han
     

Deel Deze Pagina