Harde buiken?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door COG, 8 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. COG

    COG Lid

    10 jul 2019
    50
    12
    8
    Vrouw
    Beste allemaal,

    Ik ben inmiddels 24 weken zwanger van ons eerste kindje. Het hele begrip harde buiken vind ik vaag..kan daar heel erg over twijfelen.

    Wat ik mij nu vooral af vraag is wat is het verschil tussen een gespannen baarmoeder en een harde buik.

    Ik stond vanmorgen onder de douche en toen voelde mijn baarmoeder hard..dat zou dus een harde buik kunnen zijn.
    Toen ben ik op bes gaan liggen..toen was hij zacht. Toen ben ik gaan staan..toen was hij hard. Bestaat er ook niet iets als gewoon een hardere baarmoeder bij staan. Als dit namelijk harde buiken zijn dan heb ik ze de hele dag (zou best naar zijn).

    Ik merk dat ik veel bezig ben met het fenomeen harde buiken dus zit veel in mijn buik te ‘prikken’. Ik kan dus soms als ik zit voelen dat mijn baarmoeder hard is zonder er eigenlijk last van heb (toevallig dus)..

    Iemand die iets meer duidelijkheid erover kan geven?!

    Groetjes,

    COG
     
  2. Cjms

    Cjms Bekend lid

    11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Een harde buik is een heel onaangenaam gevoel. Bij mijn vorige zwangerschap voelde alsof er iemand een brede band om je buik had gedaan en deze hard begon aan te trekken.
     
  3. COG

    COG Lid

    10 jul 2019
    50
    12
    8
    Vrouw
    Oke..nee dat is in de gevallen die ik beschrijf niet het geval!

    Dankjewel hoor :)
     
  4. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Harde buiken gaan eigenlijk in een golf, net als weeën, maar doen dan geen pijn. Niet iets wat je voelt door met je vinger in je buik te duwen, maar je voelt in je buik dat er spanning op komt, even aan houdt en weer weg zakt.
    Harde buiken zijn in principe niet erg, soms wel een teken dat je te veel gedaan hebt. Alleen moet je in de gaten houden dat ze niet echt regelmatig en pijnlijk worden. Maar het klinkt inderdaad niet alsof je ze al hebt, bij een eerste zwangerschap komt dat meestal pas later.
     
  5. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Ik vind je onzekerheid heel herkenbaar. Ik kan soms ook zo'n gespannen buik hebben. Hij voelt dan ook echt heel hard aan. Het is pijnloos maar irritant en kan uren aanhouden.
    De typische harde buiken die op komen zetten als een golf en dan weer afnemen na een halve minuut ofzo heb ik ook, maar weinig. Die doen ook echt wel zeer...

    Ik weet t niet. Denk dat zo'n gespannen gevoel ook wel een harde baarmoeder is. Door het groeiproces wellicht? Je merkt t ook na legen van een volle blaas of bijv een orgasme of smorgens na t wakker worden. Maar ik zit dan ook te prikken en dan voel ik dus met mijn hand dat de buik keihard is, maar het doet geen zeer...
     
  6. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Bij mij doet t geen pijn maar word wel n soort benauwd, krijg n drukkend gevoel rondom mijn buik en neiging om te puffen. Duurt maar kort gelukkig en heb t maar 1-2 × per dag.
     
  7. COG

    COG Lid

    10 jul 2019
    50
    12
    8
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reactie :) geeft wel een stuk meer duidelijkheid!

    @Kangerootje zoals jij het beschrijft ervaar ik het ook echt..herkenbaar!!
     
    Kangerootje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina