Vannacht, vanmorgen en begin van de middag had ik de baby bijna niet gevoeld. Alleen hadtie een beetje de hik vanmorgen. Maar afgezien van wat flauwe beweginkjes voelde ik bijna niets. Dus ben ik een uurtje gaan liggen, meestal begint het dan wel wat te trappelen en te golven, maar niets... En rond een uurtje of drie vanmiddag kreeg ik opeens helemaal de schrik, ik zei tegen m'n man: ik wacht nog tot vier uur, en als ik dan nog niets voel, dan bel ik de gyn. Maar gelukkig, alsof de kleine het begreep, begon het gespring ineens! Van links en rechts door m'n buik heen. Pfffffffff, wat een opluchting. Hoe lang voelen jullie ook wel eens niets of bijna niets? (als je ongeveer rond de dertig weken zit) En hebben jullie dan ook wel eens gebeld uit bezorgdheid? Baby's gaan minder bewegen als ze minder ruimte krijgen, maar dat is toch nog niet met 31 weken zo?
Ik heb onze dochter tijdens de zwangerschap bijna niet gevoeld. Dit kwam door een voorliggende placenta, maar was wel lastig. Als ik haar een dag niet had gevoeld moest ik met de VK bellen. Dan kon ik langskomen. Meestal moest ik dan even langs het ziekenhuis voor een CTG. Daaruit bleek dan dat alles goed was. Beetje genant, want het gebeurde best vaak. Maar mijn VK en de gyn. zeiden dat ik beter 10x te veel kon bellen/komen dan 1x te weinig. En dat is natuurlijk ook zo! Dus schroom niet en bel als je twijfelt! Groetjes, Lotte
Hoii.. Rond de 30 weken had ik ook wel vaker dat mn meisje weinig/niet en/of zachtjes bewoog. Soms duurde dat 1 dag en soms wel 4 achtereen. Voelde haar dan wel ongeveer 3 x per dag hikken.. (omdat ze zo gulzig vruchtwater dronk ) Maak je maar niet al te druk want misschien is je baby al ingedaald en beweegt ie daardoor minder ( was bij mij wel zo) Xx Kira & baby Skye
Ik heb ongeveer 1 dag per week dat ik de baby veel minder voel. Wel een paar keer per dag, maar dan veel korter en veel minder heftig. Heb ook al een paar keer gehad, als ik morgenochtend nog steeds zo weinig voel, ga ik bellen. Maar dan is de baby in de tussentijd alweer drukker geworden. Ik denk dat de baby ook wel eens moe kan zijn of een groeispurtje maakt ofzo. En baby's gaan natuurlijk ook niet ineens minder bewegen, ze krijgen steeds minder ruimte en het minder bewegen gaat geleidelijk. Ik heb bv. niet het idee dat de baby minder beweegt dan een maand of 2 maanden geleden, terwijl dat vast wel zo zal zijn.
Die van ons is vast nog niet ingedaald want per dag ligt eigenwijsje wel drie keer andersom, hoofje omhoog, hoofje opzij, hoofje naar beneden... Dat kan ik voelen aan de hik, die voel ik dan helemaal bovenin m'n buik, dan opzij, en een uur later weer beneden, heel grappig wel, zo'n draaitolletje! 't Lijkt ook wel stom dat ik het niet zo goed weet, maar 't is alweer zo'n tijd geleden van m'n eerste twee zwangerschappen.
rond 36 weken....moest komen voor een ctg, beeb bleek volgens een echo klein zijn, dus reden voor opname...Heb 4 dagen ion zkh gelegen, mocht toen na huis...uiteindelijk met 42 weken precies bevallen, van een 8 ponder
Geen zorgen, ik voel de beebie sinds kort ook niet altijd even duidelijk meer. Het wordt allemaal wat krapper hé. En omdat je je zit op te vreten van bezorgdheid, voel je door die spanning ook weer minder. Gelukkig hopt je kleintje weer lekker alle kanten op! Flientje
Hoi Kisaba. Het is helemaal niet stom dat je de 2 vorige zwangerschappen 'vergeten' bent.. dit is mijn 4e zwangerschap en moet zeggen dat deze weer heel anders is dan de vorige. Heb ook een keer een dag gehad bij deze dat ik haar niet voelde en wilde s'avonds ook de verloskundige bellen maar op dat moment begon ze idd te schoppen. Ze 'schopt' op vaste tijden en heb me nu voorgenomen als ik haar dan niet voel dat ik dan de Vk ga bellen. Net zoals ze hier eerder zeiden... beter een keer teveel bellen dan een keer te weinig. Groetjes
De kleine van ons is sowieso erg rustig. Meestal is hij/zij 2 dagen erg beweeglijk en dan een dag of 2 erg rustig. Sinds ik 31/32 weken ben voel ik de kleine veel beter bewegen. Heerlijk gevoel.
Ik heb ons kindje tussen de 20 en 30 weken heel veel voelen bewegen. Daarna echt een tijdje een stuk minder. Nu sinds een week weer veel meer, dan weer de hik, dan weer flinke schoppen links of rechts (ze ligt nog steeds niet helemaal ingedaald). Dus het wisselt volgens mij echt. Maar je kunt je er wel flink ongerust om maken! Succes en hopelijk blijft jullie kleintje nu weer lekker actief!
Ik voel de kleine ook niet altijd even goed. Maar als ik het net als jij beschrijft een paar uur niet gevoeld heb ga ik zelf opzoek. Met mijn handen licht drukkend op mijn buik. Dan vind ik altijd wel een kleine beweging! Ook bij mij ligt de placenta voor... Dus ik voel ook niet alles!
Ben wel op m'n wenken bediend... De hele nacht heel veel getrappel gevoeld, er gewoon weinig door geslapen zelfs. Ben ook al niet zo'n beste slaper, maar vannacht was het helemaal feest. Nouja, 100 x liever dit, dan te weinig beweging.
Ik heb nu ook een paar dagen al dat ik de baby niet zoveel voel. Gelukkig voelde ik hem net nog wel even maar dat is toch best schrikken. Hoelang was het ook alweer geleden? Je gaat echt aan jezelf twijfelen. Hoef ook pas over 9 dagen naar de verloskundige en dan denk je, zou het niet te laat zijn? Maar elke beweging is er weer 1 natuurlijk dus ik ga me maar niet te druk lopen maken. Vandaag lekker "kerst" vieren bij m'n ouders (wij moesten werken met kerst). Lekker gourmetten en kadootjes uitpakken.
Altijd bellen hoor! Toen ik 41 week 5 dagen zwanger was voelde ik de baby de hele dag niet meer. Uiteindelijk toch maar de vk gebeld en zij stuurde mij door naar het zk voor een hartfilmpje. Normaal duurt dat 20 min, maar na anderhalf uur lag ik er nog en kwam er pas weer beweging, omdat ze dat niet vertrouwden moest ik de dag erna weer komen en de dag erna, op 42 weken ben ik ingeleid.
Ik heb ook soms van die dagen dat ik haar veel minder voel. Vandaag ook weer. Ik richt me dan wel op die rustmomenten, dat ik haar wel even goed voel. Heb er eerder wel om gebeld hoor, nu ken ik de bewegingen beter en doet ze gewoon wat rustiger aan vandaag...