hardlopende zwangere moeders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mowie, 28 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mowie

    mowie Lid

    3 feb 2007
    47
    0
    6
    Hoi iedereen
    Zijn er nog meer hardlopende ( of andere sport) zwangere vrouwen aan wezig?Ik loop zelf tussen de 25 en 30 km in de week.Had al even op internet gezocht, maar over het algemeen begrijp ik dat ik gewoon door kan gaan met hardlopen en daarbij goed m'n grenzen in de gaten houd.
    Ik was benieuwd naar ervaringen van hoe andere sportende, zwangere vrouwen dit doen,omdat ik ook nog een beetje twijfel.Ben zelf nu 5 weken zwanger :D :D
    groetjes mowie
     
  2. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    zolang het gaat waarom niet je lichaam geeft van zelf aan van nu is het genoeg.
     
  3. Mrijn

    Mrijn Fanatiek lid

    11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Vind het onwijs knapmdat dat uberhaupt nog lukt... Ik had meteen al last van mijn (.)(.) en ik merk nu met paardrijden en pilates dat ik gewoon geen adem meer heb om een keer goed door te pakken. Echt, na 10 minuten adem ik al heel zwaar en hoorbaar en dat terwijl ik altijd 6 keer in de week reed en daarbij ook hardliep.
     
  4. laika10

    laika10 Actief lid

    28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    Hoi Mowie,

    Via het hardloopforum heb ik ook eerst het eea nagekeken voordat ik zwanger was. Ik loop niet zoveel als jij ( 10/15 km per week) maar als je goed getraind bent is het geen probleem om te blijven hardlopen.

    Wat wel slim is om met een hartslagmeter te gaan lopen. Als je hartslag te hoog is kan je kindje zuurstof gebrek krijgen. Ik liep altijd op hartslag 175-180, nu prbeer ik niet boven de 170 uit te komen. Stukje langzamer dus. Mijn borsten doen wel er zeer ( ook omdat mijn sportbh nu wat strakker zit) en ik weet niet hoe het straks gaat totdat mijn buik echt groter wodt, maar voorlopig blijf ik nog lekker hardlopen en als het niet meer gaat gewoon op[ de crosstrainer om na de bevalling weer te kunnen gaan hardlopen...

    Ik moet wel zeggen dat ik mezelf elke keer een schop onder m'n kont moet geven zo moe ben ik, maar dat schijnt over te gaan :cry:
     
  5. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    nou ik begin al aardig moeite te krijgen met een paar steile trappen, laat staan rennen ,.........
     
  6. mayke1980

    mayke1980 Fanatiek lid

    15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Tot week 12 nog fanatiek gelopen, fitness, raften en kayakken. Daarna liet hield het wel zo'n beetje op. Het voelde niet prettig meer. Kayakken heb ik nog wel even volgehouden maar nu houd ik het maar bij wandelen, zwemmen en fietsen.

    Je moet gewoon doen wat je zelf prettig vindt. Luister wel goed naar je lichaam, ik ben na 12 weken enorm teruggefloten door mijn lichaam. (flinke bloeding, flauwvallen en schommelingen van mijn bloedwaarden. Na een paar weken echte rust, ging het weer beter)

    sportze! Groetjes, Mayke
     
  7. mowie

    mowie Lid

    3 feb 2007
    47
    0
    6
    Leuk al die sportende moeders!De antwoorden stellen me wel gerust en probeer dan ook zo lang mogelijk vol te houden. :D :D

    @Laika10 dat van dat hartslag is wel een goed idee om dat in de gaten te houden zodat je niet over je grens heen gaat.En het hardloopforum had ik ook al ontdekt, staat nu tussen m 'n favorieten ;) .Erg veel tips uitgehaald.
    @mayke 1980 jij bent wel heel fanatiek!Gaat alles nu wel goed dan?

    Misschien nog meer sportende moeders?
     
  8. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    ben nu 37 weken en zou er niet aan moeten denken, ik waggel al zo als ik normaal loop.
     
  9. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Met 20 weken ben ik gestopt met hardlopen, nog wel een paar weekjes doorgegaan met cardio. Ik merkte dat mijn borsten het hardlopen niet meer konden waarderen en ook vond ik het met beginnend buikje niet prettig lopen. Daarnaast kreeg ik steeds meer last van mijn bekken. Toen ik stopte met hardlopen, verdween die pijn en is die niet meer teruggekomen. Luister dus goed naar je lichaam en neem wat gas terug.
     
  10. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    In het begin van mijn zwangerschap heb ik nog even gelopen, een paar keer per week 7 km. Ik heb het niet zo lang volgehouden omdat ik me in het begin van de zwangerschap niet meer zo lekker voelde. Later wel weer en toen heb ik ook even gelopen maar kreeg toen erg last van mijn banden.
    Ik heb mijn vk toen ook gevraagd naar het hartslag verhaal, en zei zij dat het niet uitmaakte hoe hoog je hartslag was zolang je je er maar goed bij voelde. Dus goed luisteren naar je lichaam.
    Ik moet heel eerlijk bekkennen dat ik nog maar een paar keer weer gelopen heb en dat ik dus nu helemaal weer moet opbouwen.
     
  11. prinsessebes

    prinsessebes Actief lid

    12 jun 2007
    168
    0
    0
    Ik ben eigenlijk heel snel gestopt met hardlopen. Ik heb toen ik nog niet wist dat ik zwanger was wel gelopen, maar dat lukte echt niet. Mijn buik protesteerde zo erg. Ik liep een stuk langzamer dan normaal en na een minuut of 20 kreeg ik zulke steken in mijn buik, dat ik echt moest stoppen. Als ik het dan 5 minuten later weer probeerde kwamen de steken gelijk weer net zo hard terug.

    Toen ik na 6 weken wist dat ik zwanger was, heb ik helemaal niet meer gelopen. Wel balen, want ik was in training voor een hardloopwedstrijd van komende zondag. Voor mijn hardloopmaatje ook niet zo leuk, want zij moet nu alleen trainen en zondag kan ik haar alleen maar aanmoedigen.

    Ik baal er nog steeds wel van dat ik niet meer hardloop en ik voel me nog steeds een beetje schuldig. Vooral als ik jullie verhalen allemaal lees. Ook omdat mijn hardloopmaatje eergister aan de telefoon zei dat sommige vrouwen tot wel 6 maanden blijven hardlopen. Ik sport nog wel 2 a 3 keer in de week in de sportschool. Dan sta ik op de crosstrainer en doe ik krachttraining (geen buikspieren meer). Ik ben nu 12 weken zwanger en voel me eigenlijk heel goed. Ik was in het begin nog wel erg moe en een paar keer per dag even misselijk. Nu heb ik dat allemaal niet meer. Is heel fijn, maar ik voel me nog wel schuldig tegenover mijn hardloopmaatje.

    Groetjes,
    Sonja
     
  12. mayke1980

    mayke1980 Fanatiek lid

    15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    @ mowie; was inderdaad erg sportief, maar ja nu moet ik echt voor mijn kleintje kiezen. Ik kijk wel heel erg uit naar januari, dan wil ik weer beginnen. In mei staat er weer een NK voor de deur en wil dan het liefste weer mee kunnen varen.

    Loop jij veel? Ook nog andere sporten die je fanatiek beoefent?

    groetjes, Mayke
     
  13. mowie

    mowie Lid

    3 feb 2007
    47
    0
    6
    Vind het toch knap hoor van iedereen die lekker doorsport!En als het op den duur niet meer lukt, dan houd het gewoon op, die kleine ( mijn geval vruchtje ha ha) is toch het allerbelanrijkste!En ik ben nog maar 5 week, dus ik kan nu nog stoer roepen dat ik het zo lang mogelijk vol wil houden, al word de moeheid en af en toe misselijk toch wel iets erger.

    @ prinsessebes: snap dat je je schuldig voel tegenover je loopmaatje, ik heb dat ook met de mijne al is ze helemaal op de hoogte.Maar voor straks als de kleine is geboren en je weer verder wilt, is dat misschien wel een extra stimulans om haar weer bij te gaan houden.En je sport nog regelmatig en dat is erg knap hoor!

    @ mayke 1980 op het moment loop ik 3 keer in de week hard met ook nog een paar leuke wedstrijdlopen op de planning, maar ben wel een recreantloper en zeker ook geen snelle :D :D .
    Als alles goed gaat en volgend jaar ben bevallen ga ik ook weer naar de sportschool: steppen en cardio.

    Misschien leuk om hier onze sportervaringen met elkaar te delen?Poeh het verhaaltje is eerst wel weer lang genoeg ha ha.Ga even zwangerschapsbanner uitvogelen.
    groetjes mowie
     
  14. mowie

    mowie Lid

    3 feb 2007
    47
    0
    6
    @ michelle20
    Al ik zo ver mag komen als jou, denk ik ook niet dat ik er nog zo hard over paradeer ;) :D :D
     

Deel Deze Pagina