Haren verven tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Frullie, 20 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frullie

    Frullie Actief lid

    24 jul 2015
    296
    255
    63
    Hoi meiden,

    Mag je je haren verven tijdens de zwangerschap? Of is dit schadelijk?
    Kan het me eigenlijk niet voorstellen anders zouden er veel moeders met flinke uitgroei rondlopen
     
  2. MissMolly

    MissMolly Lid

    15 jun 2018
    92
    61
    18
    Vrouw
    Mag volgens mij gewoon, ik heb het ook gedaan. Ik heb wel verf zonder ammoniak gebruikt.
     
    Frullie vindt dit leuk.
  3. AniS

    AniS Actief lid

    26 sep 2018
    480
    345
    63
    Vrouw
    Ik heb het 1x gedaan deze zwangerschap. Wel zeer voorzichtig geweest. Zonder ammoniak. Door de sterke geur van de verf had ik mijn haren in ons balkon gekleurd (buiten dus en mét een grote spiegel voor me) hahaha

    Ik denk dat dit rond de 20 weken was? Nu laat ik het zo voorlopig denk kk :/?
     
    Frullie vindt dit leuk.
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.109
    113
    Vrouw
    Gewoon doen, de verf niet opeten ;) en dan komt alles goed.

    Ook vlak voor de bevalling laten verven, ik wist dat er daarna geen tijd voor had en wou geen foto's met lelijke uitgroei haha
     
    Frullie vindt dit leuk.
  5. Visser90

    Visser90 Lid

    4 dec 2017
    49
    50
    18
    Vrouw
    Je kan je haar gewoon verven.
    Ik ben kapster, en nu zwanger van de tweede, en verf me haar ook gewoon elke 5/6 weken. En bij me vorige zwangerschap, was ik blond en blondeerde ik het gewoon..
    Kan dus geen kwaad.
     
    Frullie vindt dit leuk.
  6. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Met ammoniak, zonder, ik heb het in drie zwangerschappen allemaal gedaan. Haar is dood he, neemt niks op. En je krijgt meer zooi in je voedsel binnen dan dat inademen van een beetje ammoniak.
     
    Frullie vindt dit leuk.
  7. maaike3

    maaike3 Bekend lid

    31 aug 2009
    772
    255
    63
    tuurlijk dat mag gewoon hoor. kleur kan enkel wat anders uitpakken . .. en als het schadelijk zou zijn . zouden zwangere kapsters hun werk niet kunnen doen.
     
    Frullie vindt dit leuk.
  8. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Vroeger was dat wel een issue. Maar tegenwoordig is haarverf milder met minder ammoniak. Ik ga morgen lekker m'n haar weer laten kleuren en knippen. Dus veel plezier als je naar de kapper gaat:D:cool:
     
    Frullie vindt dit leuk.
  9. Lisalotn

    Lisalotn Lid

    14 dec 2018
    75
    173
    33
    Vrouw
    Ik zat zelf ook in dilemma :) maar 14 weken zwanger en ik kan het niet meer aanzien, morgen ga ik om haarkleuring en verven maar!!!

    Als je alles moet geloven wat je op internet tegen komt mag je helemaal niks meer...

    Mijn gynaecoloog zei me ook dat rauw ei en kaas en... niet gevaarlijk zijn. Het ergste is dat je er zelf eens ziek kan van worden (als je pech hebt).

    Dus gewoon doen, ik kijk ook wel uit naar kleuring zonder ammoniak!

    Groetjes
     
  10. Frullie

    Frullie Actief lid

    24 jul 2015
    296
    255
    63
    Bedankt dames, ik heb ze inmiddels weer fris geverfd
     

Deel Deze Pagina