Hart gaat als een dolle tekeer, hartkloppingen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Babychica, 26 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babychica

    Babychica Lid

    18 mrt 2008
    42
    0
    6
    Sinds een paar weken heb ik zo'n last van mijn hart. Het klopt dan zo verschrikkelijk snel. het lijkt net of ik dan een kwartier hard gefietst of gerend heb. Ben dan ook helemaal bezweet en word er niet goed van. Zo'n grote druk geeft het op mn borst en mijn hoofd. Op zulke momenten zit ik vaak gewoon op de bank of lig op bed. Doe niks geks verder.
    Weet iemand of dit te maken kan hebben met lage bloeddruk of dat het ergens anders mee te maken kan hebben?
     
  2. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.858
    7.623
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Je hebt nu bijna 2 liter meer bloed in je lichaam als normaal waardoor je hart veel vaker moet pompen, dan kan het wel eens voorkomen dat je hart even goed overslaat en hard en snel tekeer gaat. Was niets ergs zei de VK hier.
     
  3. Kiwi1

    Kiwi1 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik heb dit ook zo ongeveer 1 of 2 keer per jaar. Mijn hart gaat uit niets dan zo verschrikkelijk hard te keer, ik voel het in mijn hals heel erg snel kloppen. Op dat moment voel ik alsof al mijn energie uit mijn lijf gezogen wordt en wordt er ook inderdaad zweterig. Dit had ik al voor de zwangerschap, dus bij mij heeft het daar niets mee te maken.
    Na wat onderzoeken blijkt dat hyperventilatie te zijn. Waar ik dan van hyperventileer mag joost weten, want heb/had geen stress of iets dergelijks. Is vrij onschuldig. Maar ik weet natuurlijk niet of bij jou dat ook de reden is.
     
  4. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Ja, heeft te maken met je lage bloeddruk (en het feit dat je hart normaal gesproken tijdens deze fase van de zwangerschap al 40% meer moet gaan doen, vanwege idd meer bloed in je lijf).

    Zie het als de CV-installatie: als je weinig water in ed radiatoren hebt (en dus wienig druk op de ketel) staat je ketel ook te loeien als een idioot. Met je hart dus precies hetzelfde: bij lage bloeddruk is je bloedmassa wat kleiner, wat betekent dat je met minder bloed hetzelfde werk moet doen. Wordt dus harder rondgepompt dan wanneer je meer bloed zou hebben (en hogere druk).
    Rustig aan doen; met drukke dingen of intensief bewegen belast je alles nog meer. Wel blijven bewegen, maar dan op niet-belastende manieren, dus rustig wandelen, zwemmen....
     
  5. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Ik heb dat ook, ook op momenten dat ik rustig even op de bank zit. Meestal wacht ik geduldig tot het weer weg is. Dan pas ga ik weer wat doen. Ik zie het gewoon als een teken van mijn lichaam om door te geven dat ik het even rustiger aan moet doen.
     
  6. 4days

    4days Niet meer actief

    Ik heb precies hetzelfde gehad, rond het midden van de zwnagerschap. Een hart dat al op hol sloeg als ik in bed even omdraaide ofzo... En ook kreeg ik echt van alles hartkloppingen. Soms zo erg dat ik dacht mijn hart gaat het zo begeven...

    Maar in de loop van het derde trimester ging het weer weg, en m'n hart doet t nog! ;)
     
  7. Steel

    Steel Actief lid

    2 feb 2008
    125
    0
    0
    Hebben jullie dat je je hartslag weleens in je oor hoort?
     
  8. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Jep, heb ik ook wel eens... Is dan denk ik een bloedvat daar in de buurt die even hard aan het werk is... trekt altijd ook wel redelijk snel weer weg...
     
  9. smallgirl77

    smallgirl77 Bekend lid

    17 okt 2007
    523
    0
    0
    Ik heb het ook.
    En wordt er duizelig van, zweet breekt me uit en lijkt net of ik ga flauwvallen. Ik had alles geprobeerd totdat ik 's morgens een glas roosvice ferro dronk. sindsdien heb ik er bijna geen last meer van.
    Mijn ijzergehalte was namelijk wat gedaald en ik moet mijn suikerspiegel op pijl houden.

    Verder was het, volgens de vk, niks ernstigs.
     
  10. salsera78

    salsera78 Actief lid

    23 dec 2007
    377
    0
    0
    Hoi, hier ook last van hartkloppingen. Bij m'n vorige ook gehad, dus ik maak me geen zorgen. Toch schrik ik er af en toe ook nog van hoor. Het gaat dan echt als een razende tekeer zonder echte inspanning van tevoren. Gaat gelukkig vanzelf weer over.
     
  11. ladyrabbit

    ladyrabbit Bekend lid

    13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Heb het ook gehad, vond het toch best eng af en toe. Ook al wist ik dat het bij de fase van de zwangrschap hoorde ivm het vele extra bloed wat rond gepompt moest worden. Ging bij mij in de tweede helft van het tweede trimester weer over.
     

Deel Deze Pagina