3e kindje....BM nu al voelbaar???

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Emma2, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma2

    Emma2 Fanatiek lid

    22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Beste verloskundige,

    Ik ben nu ongeveer 6 weken zwanger van mijn 3e kindje. Zwangerschapsduur is nog niet vastgesteld, zou dus ook iets langer kunnen zijn. Maar kan het dat ik mijn baarmoeder al kan voelen? Het voelt (als ik lig) als een harde bobbel rechtsonder in mijn buik, nog wel iets onder mijn navel. De ene keer is hij hard, dan weer iets zachter, maar wel duidelijk voelbaar. Als mijn blaas leeg is zit het er nog, maar mogelijk iets lager. Als ik een (vroege) echo zou krijgen kan dit dan dus ook uitwendig?

    Groetjes, Emma
     
  2. Emma2

    Emma2 Fanatiek lid

    22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Ik heb overigens nog geen last van mijn darmen of zo en weet eigenlijk zeker dat het geen darm is.
     
  3. Ineke

    Ineke Verloskundige

    15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Emma2.

    Of je bent verder zwanger dan 6 weken en dan moet je echt denken aan 15-18 weken. Of het is toch echt een darm die je voelt. Want pas met 12 weken komt je baarmoeder boven je schaambot. Soms bij meerdere zwangerschappen al iets eerder maar dan bijvoorbeeld bij 11 wkn.

    Groetjes Ineke.
     
  4. Emma2

    Emma2 Fanatiek lid

    22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Beste Ineke,

    Vanmorgen bij de VK geweest en die heeft bevestigd dat het mijn baarmoeder is. Die was vrij lang, maar wel smal, inderdaad rechts in buik. Ik had 2 erg zware kids, wellicht dat het daardoor komt? Zij schatte mij op 10-12 weken zwangerschap. A.s. dinsdag heb ik een echo en wordt de termijn bepaald. Die 6 weken zal dan inderdaad niet kloppen...spannend! Ik laat het nog wel even weten!

    Groetjes, Emma
     
  5. Emma2

    Emma2 Fanatiek lid

    22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    WHOEAAH, ik heb ons kindje voelen schoppen! Hij/zij is de hele tijd al heel druk. Zelfs mijn man heeft het gevoeld. Dit kan toch niet?! Tjemig, dan moet ik echt wel langer zwanger zijn................:$:$:$
     
  6. Ineke

    Ineke Verloskundige

    15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Emma2.

    Als je die kleine al hebt voelen bewegen dan zal je echt al wel verder zijn.

    Ben wel erg benieuwd hoe ver je bent.

    Laat je het ons weten?

    Groetjes Ineke.
     

Deel Deze Pagina