Hartkloppingen en overslagen

Discussie in 'De lounge' gestart door Willemijntje19, 12 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    #1 Willemijntje19, 12 sep 2020
    Laatst bewerkt: 12 sep 2020
    Mijn hart doet soms gek. De laatste tijd heb ik minstens 1x per dag dat m’n hart ineens een aantal keren heel snel gaat, of juist heel langzaam en heb last van hartkloppingen. Als kind had ik een “hart ruisje” maar geen idee of ik hier overheen ben gegroeid of niet. M’n moeder leeft niet meer, dus kan het helaas niet vragen.

    Mijn man vindt dat ik hiermee naar de huisarts moet, maar ik ben nogal van het afwachten. Zouden jullie hier mee naar een arts gaan? En iemand ervaring hier mee?
     
  2. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.114
    113
    Ja.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  3. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Is het alleen in rust, of ook tijdens inspanning?
    Ik zou toch eens naar de dokter gaan als ik jou was, ook gezien het feit dat je als kind een ruis bij je hart had.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  4. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.317
    113
    Nee, zelf geen ervaring mee, maar als het om je hart gaat: JA!! Met je man eens, ga naar de huisarts.

    In omgeving wel mensen met hartritmestoornissen, o.a. ook aan geopereerd, geen pretje.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  5. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    bedankt voor je redactie, heb het ook in rust.
     
  6. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Ik ben er wel bekend mee. Vorig jaar een poos mee lopen klooien. Bij mij was het uiteindelijk een (flink) vitamine D tekort.
    Ik zou er zeker mee naar de huisarts gaan!
     
    Chillin en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  7. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Ik weet uit andere topics dat wij nogal wat herkenning hadden omtrent de stress met Corona. Bij mij heeft dit ook impact op mijn gezondheid, wellicht heeft het daar bij jou ook mee te maken? Ik zou ook even naar de huisarts gaan, en dit ook voorleggen.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  8. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    bedankt voor je reactie! Dat klopt inderdaad! Heb er wel stress door. Ik ga het nu na alle reacties toch even voorleggen bij de huisarts.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  9. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.314
    6.898
    113
    Vrouw
    Ik had het ook en ook behoorlijke tachycardie. Ik ben naar de cardioloog geweest en er is niets uitgekomen. Waarschijnlijk stress...
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  10. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.832
    12.956
    113
    Vrouw
    Absoluut mee langs gaan! Vaak krijg je dan een holter, dat is een kastje dat een aantal dagen je hart registreert.
    Zelf ben ik aan hand daarvan doorgestuurd naar de cardioloog, uiteindelijk bleek het door mijn medicijnen te komen.
    Maar je kan natuurlijk ook een gewone ritmestoornis hebben, schildklier probleem, vitamine tekort etc. Het is belangrijk dat dit uitgezocht wordt, want een ritmestoornis hoeft bijvoorbeeld lang niet altijd onschuldig te zijn.
     
    Whysteria, Bailey07 en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  11. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.783
    15.336
    113
    Vrouw
    Ga eens langs de dokter.
    Kan extrasystole zijn (iets heel onschuldig) maar een onderzoek kan meer duidelijkheid geven.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  12. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Bij mij was het zwangerschapsgerelateerd. Ik had het, zonder te overdrijven, 1000 keer per uur. Gelukkig waren de meeste overslagen onschuldig. Maar ik was blij dat ik een ecg, echo, holter en gesprek kreeg van/bij de cardioloog. Het stelde mij gerust.
    Hier dus een goed verhaal. Maar je weet niet wat het is, dus onderzoek is wenselijk lijkt mij.

    Succes!
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  13. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Bij mij ook hormonaal, ingegeven door de zwangerschap. In het eerste trimester en in de periode na de bevalling ook last van gehad. Maar idd, laat het liever even controleren!
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  14. BliksemSter

    BliksemSter Niet meer actief

    Ik heb dit ook. Echt heel vervelend en het speelt bij mij met name op in tijden van voortdurende stress. Of bijvoorbeeld als ik ‘s avonds sport en dan in bed lig. Ik vind het wel eng als het gebeurd maar ik weet gelukkig door een bezoekje aan de cardioloog & fietstest dat het onschuldig is. Ik zou je dit dan ook alleen maar aanraden. Succes!
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  15. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Bedankt allemaal voor de reacties! Ik ga hier zeker wat mee doen nu.
     
  16. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.039
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik ook die extrasystole. En exact hetzelfde, vooral bij stress. Bij mij slaan soms 13% van mn hartslagen dan over. Echt heel vervelend. Als het heel erg is, is het de hele dag. Heb wel medicatie geprobeerd, maar dat hielp niet.
     
    Willemijntje19 en Neuzeke vinden dit leuk.
  17. Patatje1982

    Patatje1982 Actief lid

    31 dec 2014
    424
    206
    43
    Vrouw
    Ik heb sinds begin dit jaar ook last van hartkloppingen, hartbonzen, misselijkheid en erge vermoeidheid. Zelfs in rust voel in m’n hart. Volgens de huisarts was het stress/paniek door Corona. In juli kreeg ik weer een “aanval” waarbij ik ben flauwgevallen. Weer naar de huisarts. Nog steeds stress/paniek volgens haar. Toen voor mezelf opgekomen. Mijn moeder is 6 jaar geleden dood neergevallen door een hartstilstand. Ze was niet bekend met hartklachten. Heb zelf 2x ernstige zwangerschapsvergiftiging gehad. Dus doorverwezen naar de cardioloog met de mededeling “Oké, dan weet je zeker dat er niets aan de hand is”.

    Eind augustus geweest. Hartfilmpje niet goed. Lijkt een aangeboren hartritmestoornis :(. Hartritme is 130 in rust. Bloeddruk veel te hoog. Afgelopen week echo en fietstest gehad. Fietstest ging niet goed. Ik krijg aankomende week de uitslagen.

    Dus zeker gaan! Gewoon laten onderzoeken. Hopelijk is het iets onschuldigs.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  18. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dit valt voor mij onder de categorie vragen: “ik-ben-van-tien-hoog-uit-een-raam-gevallen-en-sindsdien-staat-mijn-linkerbeen-achterstevoren-en-steekt-het-bot-van-mijn-bovenbeen-uit-mijn-vel. Moet-ik-hiermee-naar-de-dokter??”

    Jaaaaaaa!! Uiteraaaaaaaaard is dit dokter waardig! ;)
     
  19. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Spuit elf hier maar ook even een geruststelling. Altijd met dit soort klachten naar de huisarts gaan. Maar meestal is dit inderdaad een extra systole die weinig kwaad kan. Echter zoals hier boven beschreven soms is het wel een ritme stoornis. De meeste huisartsen kunnen tegenwoordig ook een ecg maken.
    Ik had het in de laatste zwangerschap de eerste twee semesters. M’n vriend heeft de laatste Apple Watch en heb toen even een ritme strookje gemaakt. En toen zag je duidelijk dat het een ves was. Echter ik weet ook hoe ik het moet beoordelen. M’n moeder had het laatst ook ook even langs de huisarts geweest meteen ecg gemaakt en daar zag je het ook op.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  20. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.342
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    kan ook door overgang komen, maar beter safe dan sorry idd
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina