Hartkloppingen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chica82, 20 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik heb in mijn eerdere zwangerschappen ook wel last gehad van hartkloppingen, maar deze zwangerschap wel heel erg. Ik was vandaag bij de huisarts en ze constateerde dat het om de 4 slagen was. Eind van de middag/begin van de avond is het nog erger dan het moment dat zij het gemeten had. naar mijn gevoel bij elke slag. Ik merk als het gebeurt dat ik een beetje moet hoesten van benauwdheid ofzo.Herkent iemand dit? En ging het over?

    In het dagelijks leven buiten het zwanger zijn heb ik ook wel af en toe last van hartkloppingen, maar nooit zo extreem gehad dat het de hele tijd maar doorgaat
     
  2. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Ik ben zelf hartpatiënt met hartrtimeproblemen.

    Mijn arts gaf aan dat de overslagen tijdens de zwangerschap altijd erger worden door de combinatie van hormonen en harder werken van het hart.


    Hou het goed in de gaten. En vraag anders een holter.

    Ik heb zelf tijdens de zwangerschap meer hartritmestoornissen deze zijn nu al weer extremer ondanks ik nog maar pril zwanger ben.
     
  3. Sela~

    Sela~ Actief lid

    22 apr 2017
    455
    895
    93
    Vrouw
    Yep, hier ook. Ik merk het het meeste als ik in bed lig, misschien omdat ik het dan het meest bewust van ben. Soms is het best wel angstaanjagend.. het voelt alsof mijn hart maar op hol blijft slaan.
     
  4. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    ja hier klopt ie dus gewoon de hele avond onregelmatig, ik heb het buiten de zwangerschap ook soms maar dan slaat ie om de 10 min bijvoorbeeld effe over of zelfs nog meer tijd ertussen, dit had ik dus ook de vorige zwangerschappen. Maar nu lig ik maar met een bonkend hart in bed, voelt erg onrustig in mijn borst gebied.

    Maandag gaat de huisarts een hartfilmpje maken, maar wel in de ochtend en dn heb ik nou juist niet zo erg last als eind van de middag/avond
     
  5. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Dan brengt een holter meer duidelijkheid dit is 24 uur.
     
  6. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.866
    7.809
    113
    Amsterdam
    Ik had dat deze zwangerschap ook en ineens rond 15 weken was het over.
     
  7. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    @Siepie85 het is inderdaad hier ook eventjes weg geweest want ik had het al in de eerste 12 weken (ben even kwijt wanneer), toen ging het even weg of in ieder geval opvallend minder maar nu dus erger terug sinds een week of 2.
     
  8. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    ja zo'n kastje had ze het ook over, dat we daarna nog zo'n kastje kunnen proberen ofzo, ze wou eerst dat hartfilmpje doen, maar ik zal nogmaals duidelijk zeggen dat het op een moment gebeurt dat ik minimaal last heb
     

Deel Deze Pagina