Hartoverslagen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Poes123, 12 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poes123

    Poes123 Actief lid

    15 mrt 2021
    326
    362
    63
    Vrouw
    Goedenavond.

    Ik ben eigelijk opzoek naar mensen die hetzelfde ervaren.. op dit moment ben ik 24+5 dagen zwanger. Vanaf 6 weken zwangerschap heb ik flink last van hartoverslagen. VESSEN of extrasystolen volgens de huisarts. Uiteraard heb ik destijds gelijk bij de huisarts en de verloskundige aan de bel getrokken. Er is bloed getrokken en dat leek allemaal in orde.
    Toch zit het me niet lekker. Bloeddruk is overigens prima.

    Ik heb zelf gevraagd of ze mijn TSH wilden prikken. Deze was destijds 0.43 (normaal is tussen 0.4 en 2.5). Aan de lage kant, maar volgens dokter kon het daar niet aan liggen.

    Ergens heb ik me er bij neer gelegd dat het maar bij de zwangerschap hoort en hoop ik dat ze na de bevalling tezijnertijd ook weer snel vertrekken.

    Ik voel er dagelijks een stuk of 30 heel duidelijk en word er echt gestoord van.

    Meer mensen hier ervaring mee?
     
  2. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.780
    15.332
    113
    Vrouw
    #2 Neuzeke, 12 mei 2022
    Laatst bewerkt: 12 mei 2022
    Ik ben dan wel niet zwanger maar de frequentie van mijn extrasystolen gaat altijd de hoogte in als mijn tsh opmerkelijk veranderd.
    Dus ik vind het nog zo gek niet dat ook jij denkt aan verandering in uw schildklier waarden.
     
    Poes123 vindt dit leuk.
  3. Poes123

    Poes123 Actief lid

    15 mrt 2021
    326
    362
    63
    Vrouw
    Nou zitten de schildklierproblemen ook in de familie, vandaar dat ik hiernaar gevraagd heb. Zelf heb ik wel vaker gedacht dat ik een te snelle schildklier heb... echter viel de waarde toen net binnen het normaal (wel tegen een te snelle aan) en kon het daar dus niet aan liggen noemde de doktersassistente.
     
  4. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.010
    7.332
    113
    Vrouw
    Ik ken dit echt als een zwangerschapskwaal, maakt niet uit hoe mijn schildklier waarden zijn.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  5. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Ik had het ook bij mijn laatste 2 zwangerschappen. Mij werd ook verteld dat het vaak voorkomt tijdens een zwangerschap.
     
  6. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    3.858
    4.934
    113
    Ik had het bij beide zwangerschappen, volgens mijn gyn hoorde het inderdaad bij de zwangerschap en kon het geen kwaad.
     
  7. Poes123

    Poes123 Actief lid

    15 mrt 2021
    326
    362
    63
    Vrouw
    Zijn ze dan na de zwangerschap ook weer weggegaan?
     
  8. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Ik heb dat ook met periodes als ik niet zwanger ben…

    volgens de HA niks aan de hand
     
  9. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.553
    21.036
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier enorm veel last van gehad tijdens mn zwangerschap. Ben naar cardioloog geweest en met Holter 24 uur rondgelopen en bleek dat 13% van mijn hartslagen oversloeg. Was dus de hele dag door, en dan ongeveer elke 8 hartslagen. Was echt enorm vervelend. Kunnen ze helaas niks aan doen (pas bij meer dan 20% overslagen valt een operatie te overwegen, zei hij, maar in een zwangerschap doen ze dat natuurlijk niet). Het is niet mn hele zwangerschap zo erg geweest, werd vanzelf minder. Ik heb er sowieso bij vlagen last van, ook nu nog. Maar is gewoon onschuldig.
    Misschien dat je in elk geval nogmaals je TSH kan laten prikken, en je T4. Want ik kreeg bij een normaal TSH, maar afwijkend T4 in de zwangerschap wel medicatie voorgeschreven van de gynaecoloog.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  10. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.560
    2.890
    113
    Vrouw
    Dit, ik heb ze ook met periodes zeer regelmatig. Bij mij wel soms vermoeidheid en stressgerelateerd. Dan heb ik er per minuut 1 tot 3, en dat een aantal dagen na elkaar. Maar kan geen kwaad zegt elke arts tegen wie ik dat al gezegd heb. Ze luisteren dan eens en zeggen dan dat mijn hart verder wel een normaal ritme heeft
     
    Biny vindt dit leuk.
  11. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.180
    2.374
    113
    Heb dit al jaren met perioden. Het is soms wel irritant maar maak me er geen zorgen over
    Er is al een paar keer een ecg ( voor een andere reden) en dat is altijd goed
     
  12. Flops

    Flops Fanatiek lid

    13 nov 2021
    1.259
    1.018
    113
    Vrouw
    Heb je er voor de zwangerschap ook last van gehad?

    Hier is het in de zwangerschap ook erger, en normaal rond m'n maandelijkse periode, komt door de hormonen.

    Hartfilmpjes, echo en holter gehad maar de cardioloog zegt dat het alleen vervelend is maar niet schadelijk.
    Nadeel bij mij is dat ik er stress en paniekaanvallen van krijg omdat ik het eng vind.


    Als je het niet vertrouwd zou ik teruggaan naar de arts en vragen om een hartfilmpje of iets wat je wellicht gerust kan stellen.
     
  13. Lovieyou

    Lovieyou Fanatiek lid

    3 sep 2021
    1.122
    851
    113
    Vrouw
    Ik precies hetzelfde! Hartoverslagen gebeurd wel eens..
     

Deel Deze Pagina