Hallo, Vanmiddag ben ik erg geschrokken. Ik ben absoluut geen paniekerd, maar kreeg op mijn werk opeens last van die menstruatiekrampen, die om de 5 minuten terugkwamen. Het voelde echt naar. Als ik liep, voelde ik ook pijn in onderrug/bekken. Ik was bang dat dit niet goed was dus heb ik me ziekgemeld en ben gauw in en half uurtje naar huis gereden. Ik ben direct in bed gekropen, waar het gevoel nog een half uur aanhield, ook veel beweging in buik waar ik kindje altijd voel bewegen. Nu is het eindelijk een beetje gestopt, maar als ik ga lopen voelt het heel zwaar in mijn baarmoeder. Wat kan dit zijn? Een teken dat ik rust moet nemen of is er iets aan de hand? Ik heb morgen de 20w echo, maar wil toch even weten of jullie meer weten. Bedankt, liefs Inge
Hoi inge, Wat zul je geschrokken zijn! Het kan inderdaad veroorzaakt worden door drukte of fysiek te zwaar werk voor je lichaam. Dit uit zich dan in krampen/harde buiken. een blaasontsteking kan ook de boosdoender zijn. Laat morgenochtend je urine nakiken bij de huisarts. Blijven de krampen aan houden of word het erger neem dan kontact op met je verloskundige. Rustig aan, pak morgen ander een dagje vrij, even lekker lang weekeinde. Imke
Superbedankt voor je antwoord! De krampen zijn nu weg, na een goede rust. Voelt nog wel zwaar in de buik. Ik zal morgen ook ff de VK bellen als ik nog wat vreemds voel. Heb het weekend vrij gelukkig. Ik blijf verder lekker in bed liggen vanavond. Hou mezelf goed in de gaten en als het werken niet meer gaat zal ik minder gaan werken. Ik heb een duidelijk signaal even gekregen nu!