Hartslag en geslachtsbepaling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Druif2008, 7 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    Vandaag voor het eerst naar het hartje van onze beeb geluisterd. :D
    Vlos waarschuwde me van te voren want ze gaf aan dat het wel een tijdje kon duren, eer ze hem kon vinden. Maar dat was niet nodig want er was direct een zeer duidelijke snelle hartslag te horen van gemiddeld 160 slagen per minuut.
    Nu maakt het ons niet uit was het geslacht van ons kindje wordt maar ik heb wel eens gehoord dat als de hartslag onder de 140 is dan wordt het een jongen en daarboven een meisje.
    Kunnen een aantal dames dit "bakerpraatje" bevestigen of juist aangeven dat het niet klopt. Ben gewoon nieuwsgierig ;)

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

volgens mijn gyn (en het heeft in de wij jonge ouders gestaan) zit het als volgt:

als je HOOGzwanger bent, heeft een hoge hartslag net iets meer kans op een meisje dan een jongen.

maar het geldt alleen als je hoogzwanger bent, en het geeft een verhoogde kans aan. meer niet.

Ties had bijvoorbeeld altijd een heel hoge hartslag, maar blijkt gewoon een onrustig mannetje te zijn ;)

3. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Bakerpraatjes !!!!

Mijn eerste had een hartslag van rond de 150 = jongen
    Mijn tweede had een hartslag van rond de 150 = meisje
    Mijn derde had een hartslag van rond de 180-190 = jongen
    en deze heeft een hartslag van rond de 160 = meisje

Duidelijk bakerpraatjes dus ;)

4. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Er wordt inderdaad gezegd dat jongetjes een lagere hartslag hebben als meisjes. En mijn verloskundige zei ook wel dat dit vaak klopt, maar dat het een bakerpraatje blijft. Het is niet echt iets waar je op kan rekenen m.b.t. geslachtsbepaling.

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoontje had een hartslag tussen de 150 en de 165

mijn dochter ( die nu nog in mijn buik zit) heeft een hartslag tussen de 120-135

6. dewie

dewie Actief lid

29 jul 2006
    100
    0
    0
    Ik kan het wel bevestigen, ikzelf 'geloof' daarom ook in dit bakerpraatje ;)
    eerste twee 140/s allebei een kereltje ongeveer vanaf 8 weken al. Nu 155 a 160/s ook vanaf het begin, en het is al twee keer gezien een kleine meid :D

7. cici86

cici86 Fanatiek lid

29 dec 2009
    1.266
    0
    0
    Germany
    bij mij was het 162 en is toch een jongentje.

8. Seth

Seth Niet meer actief

hier was de hartslag van dochter hoger als van zoon..... (pretecho's met 25 en 27 weken vergeleken)
    en was het bakerpraatje net omgekeerd...

Denk dat het voor 50% klopt.. :D net als alles dus... :)

9. aylins

aylins Actief lid

5 jan 2009
    262
    0
    0
    ik hoorde onder de 150!! en beiden onder de 150!! en de eerst een jongen en nu zeggen ze weer een jongen dus misschien wel!

10. muis26

muis26 Fanatiek lid

mijn beide jochies ook hartslag van ronde de 160 :) zegt helemaal niks dus

Deel Deze Pagina