Hartvormige baarmoeder: Uterus didelphys

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Winter, 8 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Winter

    Winter Actief lid

    5 dec 2006
    307
    0
    0
    Psychologie, Filmmuziek, Rusland
    Hey,

    Ik moest gisteren terug op controle. Ben nu iets meer dan 32 weken, de babu weegt nu 1,700 Kg en is ok. Hij ligt met zijn hoofdje naar beneden. De gyn zag gisteren dat mijn baarmoeder hartvormig is: Uterus Didelphys in plaats van de normale peervorm.
    Dat is niet zo erg natuurlijk. De baby zal wel te vroeg geboren worden.

    zijn er hier nog dame's die zo iets gelijkaardigs hebben?

    Laat het me zeker weten.

    Liefs Winter
     
  2. Niet meer actief

    Hallo,
    een lotgenoot! ik heb ook uterus didelphys.
    alleen bij mij zit er ook echt een tussenschotje tussen, waardoor ik 2 halve baarmoeders heb.
    ons is ook verteld dat de baby te vroeg wordt geboren en bij mij sowieso met keizersnede.
    ik ben benieuwd hoe het met jou gaat!
    je zwangerschap verloopt verder goed?
    nou groetjes,
    Anita
     
  3. Winter

    Winter Actief lid

    5 dec 2006
    307
    0
    0
    Psychologie, Filmmuziek, Rusland
    Hey Anita,

    Dank voor je antwoord.

    Ja de zwangerschap verloopt verder goed. Hopelijk kijk je er niet tegenop tegen een keizersnede. zal wel meevallen.
    Succes!

    Heb je enig idee hoeveel vroeger de geboorte zou kunnen zijn met het feit dat we een hartvormige baarmoeder hebben?

    Liefs Winter
     
  4. Heidi5

    Heidi5 Lid

    10 aug 2006
    21
    0
    0
    Noord Brabant
    Hier ook.

    Ik heb ook een hartvormige baarmoeder alleen bij mij ligt de baby
    in een stuit en met zijn hoofd in een helft dus kan hij niet meer draaien.
    zo ligt hij al van het begin af aan.
    Dus ik krijg ook een keizersnede.
    Ik ben nu bijna 35 weken dus ik ben benieuwd omdat ze idd zeggen dat
    ik kans heb dat de baby eerder geboren wordt.
    We wachten maar af.
    Verder is het niet erg als je een hartvormige baarmoeder hebt en hij ligt
    goed dan is er niets aan de hand.
    Geniet nog van je zwangerschap.

    Gr. Heidi
     
  5. Niet meer actief

    Hoi,
    Nou mij is verteld dat de baby gewoon minder ruimte heeft doordat de baarmoeder niet volledig meegroeit zoals normaal, zeg maar.
    Ik heb wel meer op internet gelezen dat het gemiddelde ongeveer tussen de 33 en 38 weken bevallen ligt.
    alleen nog nooit de volledige 40 weken of langer...
    ik ben 18 januari uitgerekend, maar verwacht zelf dat het dus in december komt. Maar tot nu toe zag alles er nog heel goed uit zei de gyn.
    :D
    nou groetjes,
    anita
     
  6. Niet meer actief

    Wow! ik heb net thuis zelf het hartje gehoord met de angelsound!
    Geweldig! ik had al wel een redelijk goed gevoel maar dit bevestigd het toch weer!
    Joepie, ik ben echt zo blij!
    Nou groetjes,
    Anita
     
  7. Winter

    Winter Actief lid

    5 dec 2006
    307
    0
    0
    Psychologie, Filmmuziek, Rusland
    Hey,

    In mijn foto album staat er een tekening van de gyn, hoe mijn baarmoeder er uit ziet!

    Groetjes Winter
     
  8. annette110

    annette110 Actief lid

    5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    He wat leuk dat ik eindelijk eens meer hierover lees.

    Ook ik heb een hartvormige baarmoeder. Ze kwamen er bij mij achter na 4 miskramen. Toen ik de 1e echo had in mijn 5e goede zwangerschap zagen ze het pas.

    door deze afwijking heb je dus een vergrote kans op miskramen en vroeggeboorte. Het HOEFT dus echt niet, probeer je dus niet te veel zorgen te maken, maar wel een goeie tip aan alle dames....zorg dat je op tijd (zeker met 28 weken) met ALLES voor de baby klaar bent...want:

    Mijn dochtertje werd 3,5 jaar geleden wel 2 maanden te vroeg geboren, gezond en wel hoor, maar ze had gewoon niet genoeg ruimte meer.
    Maar het is een pittige periode als je dame een maandje niet mee naar huis mag.

    Ik ben nu zwanger van de 2e, ga er echt niet vanuit dat ook deze weer vroeg komt, maar hou er met de babykamer enz. dus echt wel rekening mee. Dit is mijn herkansing, en met 28 weken, misschien wel al veel eerder ben ik er helemaal klaar voor ;) .

    Ik sta ook nu weer onder normale controle in het ziekenhuis, maar zover gaat alles goed.

    ps. het verhaal van Anitadejong verbaasd met wel, mijn gyn. zegt dat er wel degelijk dames zijn die gewoon tot het einde uitdragen...maf, ga het nog eens vragen.
     
  9. Niet meer actief

    @ annette,
    de gynaecoloog zegt dat inderdaad wel, maar ik heb het nog nooit gehoord of gelezen, jij wel?
    Het zou mooi zijn hoor! de volledige 40 weken.
    Maar net wat jij zegt, hou er gewoon rekening mee dat het eerder kan komen.
    hier kunnen we in ieder geval elkaar op de hoogte houden.
    groetjes,anita
     
  10. annette110

    annette110 Actief lid

    5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    ik typ het net op google in, maar krijg maar 4 pagina's met div. info, ook niet echt veel. Maar kon nergens lezen dat niemand de 40 weken had uitgezeten. Ik las wel dat bijna alle kids in een stuit lagen, ook wel logisch met zo weinig ruimte.

    Mijn dochtertje lag helemaal klem toen ze gehaald werd, zo zielig, haar tenen lagen naast haar oren, en heeft dagen fysio in de couveuse gehad met pijnstilling.

    Ik zou een keizersnede krijgen om andere medische redenen, maar niet daarom. Toen mijn vliezen braken met 32 weken vonden ze het beter als ik toch gewoon ging bevallen. Snap het achteraf niet, want ze lag helemaal dubbel, had ik er nooit uitgekregen. Bij min 20 weken echo ga ik het daar nog even over hebben, toch raar dat ze dat niet gemerkt hebben.

    In het ziekenhuis zitten ze ook nooit aan je buik, zoals bij een verloskundigen praktijk, echt nooit. Toch ook maf, of niet?

    Hoop dat onze wondertjes lang blijven zitten, en ik geniet echt van elke dag die erbij komt.

    ;) annette
     

Deel Deze Pagina