Hartvormige baarmoeder

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Waaghals, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waaghals

    Waaghals Actief lid

    20 okt 2012
    250
    0
    0
    Verpleegkundige
    Woerden
    Bij mijn echo van ander halve week feleden hebben ze gezien dat ik een hartvormige baarmoeder heb.
    Ze davht misschien een tweeling omdat het leek op nog een holte met vocht,maar toen zei ze oh nee t is een hartvormige baarmoeder.
    Eigenlijk heb ik toen niet gevraagt wat dit nu inhoudt
    Heeft iemand hier ervaring mee?
     
  2. jes12

    jes12 Bekend lid

    2 jan 2014
    888
    91
    28
    Ze dachten dat ik dat ook had.
    Het nadeel daarvan was dat je kans hebt op vroeggeboorte zij ze tegen mij toen.
    Maar ik bleek het niet te hebben ze denken ook aan een tweeling waarvan eentje het niet gered heeft.
     
  3. Nicci1982

    Nicci1982 Niet meer actief

    Volgens mij staat het in verband met vroeggeboortes. Dat heb ik wel eens gelezen.
    Mijn schoonzus is bij 35 en 36 weken bevallen zonder duidelijke reden. Later is met spiraaltje zetten gebleken dat zij een hartvormige baarmoeder gad. Zou voor haar dus wel de aanleiding tot vroeggeboortes geweest kunnen zijn
     
  4. AnnieF

    AnnieF Actief lid

    7 sep 2011
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ken ook iemand die een hartvormige baarmoeder heeft, en zij heeft ook 2 vroeggeboortes gehad. Er werd toen ook tegen haar gezegd dat dit mede hierdoor veroorzaakt werd. Maar of het waar is weet ik niet?! Ik zou je VK of gyn vragen om opheldering!
     
  5. Daenerys

    Daenerys Fanatiek lid

    21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Ik heb zelf een soort hartvormige baarmoeder maar dan een andere variant.
    Ik heb de uterus didelphys de zogenoemde "2 afzonderlijke baarmoeders".
    Het staat in verband met vroegtijdige geboorte en miskramen.
    Dit is mijn eerste zwangerschap dus ben ook erg benieuwd hoe dit gaat lopen.
    Heb 16 okt eerste afspraak bij de gyn en hoop dan ook een echo te krijgen.
     

Deel Deze Pagina