2 baby's op 1 kamer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sharon20, 13 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Hoi allen,

op het moment ben ik 11 weekjes zwanger. wij wonen op een appartement met 2 slaapkamers. de keuze was bewust dat er een 2de kwam en wij hopen dat onze 2 kindjes straks op 1 kamer (ruime kamer) kunnen.

ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hun kinderen samen op 1 kamer hebben gelegd en hoe dit ging??

als de jongste geboren word zal jamie 18 maanden zijn. het is de bedoeling om de jongste de eerste maanden (lees tot hij een beetje doorslaapt) ofwel bij ons op de kamer te nemen ofwel gewoon in de woonkamer (grenst aan onze slaapkamer)

van zodra de kleinste doorslaapt wil ik ze samen op een kamer...

werden jullie kindjes wakker van elkaar, was het gewoon even wennen of was het echt een ramp??

Groetjes,
    Sharon

2. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Hier samen op 1 kamer toen Milan ongeveer 3 maanden was (hebben ook maar 2 slaapkamers. Vanaf dag 1 gaat het eiegelijkk prima. We hebben wel een campingbedje in huis voor als er 1 ziek mocht worden, dan kan de ander bij ons op de kamer slapen. Verder worden ze 's nachts eiegelijk niet wakker van elkaar, alleen als het tegen de ochtend begint te lopen vaak wel als er 1 begint te rommelen. De middagslaap doen ze echter wel apart. (mijn dochter is 3 en slaapt bij ons in bed als ze wil slapen, anders wordt het keten). Verder gaan ze 's avonds eigelijk gelijk naar bed.
    Hier dus goede ervaring.

3. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    fijn om dit te lezen! hebben jullie ook gewacht tot de kleinste beetje doorsliep of gelijk van dag 1? en als je snachts moest voeden... werd je andere dochter dan niet wakker?

4. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Ik zelf heb geen ervaring, maar mijn schoonzus doet dit ook. Ze heeft haar zoon met 1 maand op de kamer gelegd bij haar dochter (die toen 4 jaar was). Dit gaat hartstikke goed. Inmiddels zijn we een jaar verder en haar zoon slaapt nog steeds niet door, maar ze kan hem gerust een uur laten huilen en dan nog slaapt haar dochter er door heen. Het is trouwens een heel klein slaapkamertje.
    Hier gaat het dus eigenlijk heel erg goed.

5. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Ze zijn samen op 1 kamer gegaan toen Milan zo'n 3 maanden was. Hij sliep toen al wel door, maar had nog wel 1 fles om 23.00 Dit was geen probleem, verschonen deden we in de huiskamer en in zijn slaapzak konden we hem zo weer terugleggen.
    Ik ben gezegend met 2 kinderen die 's nachts (op een enkele uitzondering na) goed slapen, dat scheelt denk ik wel.
    Maar voor mijn dochter is het heel normaal dat haar broertje bij haar ligt, terwijl wij al van een zucht wakker worden. Lotte heeft wel haar eigem hoekje in de slaapkamer, er staat een kast tussen de bedden in zeg maar.

6. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Ik persoonlijk zou nooit een baby op een kamer leggen waar al een kind slaapt. Kind wil ook spelen in zijn eigen kamertje en dat kan dan niet omdat er een baby ligt te slapen. Ook als je oudste kindje straks een nare droom heeft en dat hij krijsend wakker wordt. Dan wordt de baby ook weer wakker.

Ik zelf zat laatst ook te denken aan een 2de. Wij hebben dan een 4 kamer woning met aan de ene kant de ouder slaapkamer zeg maar en aan de andere kant van de woning 2 kamers naast elkaar. Zelfs dan zat ik nog te twijfelen. Ik zou dan mijn slaapkamer gaan veranderen.

7. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hey, zoals al in het startbericht staat: ik heb geen andere optie! als ik een extra kamer zou hebben zou ik mijn 2 kinderen niet bij elkaar leggen. mijn eigen kamer geef ik niet af... waar moet ik dan slapen? op de bank? :p

het was mijn eigen keus en we hebben er goed over nagedacht. het is de bedoeling dat we met de tijd groter gaan wonen maar voorlopig gaan ze samen op 1 kamer. dat van privacy enzo hoef ik niet te horen... baby's en peuters en zelfs kleuters hebben geen privacy nodig. dan spreek je al over jonge pubers...

pelen op de kamer gebeurd hier Niet! de kamer is om te slapen! hij heeft ook geen speelgoed op zijn slaapkamer. hij heeft 3 grote hoeken in de woonkamer waar hij kan spelen (al zijn speelgoed staat ook netjes in bakken gesorteerd in de woonkamer) dus zijn slaapkamer associeerd hij ook echt met slapen. hij komt er nooit overdag, terwijl die deur toch gewoon wagenwijd open staat.

ik ga ook tussen de bedjes een grote kleding kast zetten.

jamie slaapt ook erg goed, van 20u tot 8u sochtends. meestal aan 1 stuk door. tjah, soms word hij snachts is wakker maar dat is echt zelden. ik weet niet of hij wakker word van geluiden... wij komen na 20u niet meer op zijn kamertje dus ik weet niet hoe hij zal reageren als de kleine snachts een voeding nodig heeft.
    Verschonen hebben wij bij jamie nooit snachts gedaan (23u de laatste x. en 6u sochtends weer) behalve als hij gepoept had dan natuurlijk! dit is altijd super goed gegaan!

mss is het wel gewoon een kwestie van wennen? dat hij na een weekje ofzo wel gewoon door de geluiden van zijn broer of zusje slaapt..?

8. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

ik val je ook niet aan. Heb je geen andere optie ja dan kan het niet anders.

9. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik bedoel het ook niet persoonlijk naar jou toe. ook voor andere :) ik heb al veel van dit topics gelezen en ik wil gewoon even laten weten dat ik niet opzoek ben naar andere mogelijkheden ofzo want die zijn er niet.

ik ben gewoon benieuwd naar ervaring. zowel goed als slechte... hebben jou kindjes vroeger problemen gehad hiermee? zoja, hoelang en hoe heb je het opgelost,...

10. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wij hebben thuis de kids niet bij elkaar op de kamer, maar in de caravan wel. We zijn daar 8 dagen per maand en de kamer is ontzettend klein. Bed en camping bed staan tegen elkaar aan.
    We sliepen daar voor het eerst toen Anouschka 3 maanden was en het ging meteen goed eigenlijk. Merel werd niet wakker als we Anouschka voor de fles van 23.00 kwamen halen.

Bij het naar bed gaan wil Merel wel eens de hele dag doorspreken tegen haar knuffels en ik was bang dat A. daar dan wakker zou worden, of niet zou kunnen slapen, maar het blijkt dat ze er juist heel rustig van wordt en lekker gaat slapen.

Dus hier geen enkel probleem, ze lijken het ook allebei wel fijn te vinden. En het is maar net waar je kinderen aan wennen. Als je de kleine eerst bij jullie in de kamer laat slapen, dan went hij/zij aan geluiden tijdens slapen. De grote goed inlichten tegen de tijd dat het zover is, uitleggen en dan zou het best wel heel goed kunnen gaan.....

11. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hey bedankt voor deze info :) tot nu toe alleen maar positieve ervaringen dus :) tegen de tijd dat de kleinste bij jamie op de kamer gaat is jamie bijna 2. dan wil ik samen met jamie een groot bed kopen en dan mag de jongste in jamie zijn ledikant. mss ook een stuk gemakkelijker dat hij dan echt grote broer is in het grote bed. mss vind hij het dan extra leuk

12. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    niet aanvallend bedoeld hoor maar ben je dan niet bang dat je zoontje uit zijn bed gaat en bv iets bij de baby doet?

mijn dochter is dan wel wat jonger hoor die is ruim 15 maanden maar die trekt de speen uit mijn zoontje zijn mond,of als ik even de andere kant op kijk wil ze hem bv wat speelgoed geven,wat vervolgends hard op zijn hoofd beland
    zoiets bedoel ik

ik heb helaas een mindere ervaring voor je
    bij ons kan het niet, wij wonen ook in een appartement, de slaapkamer van mijn zoontje grenst aan die van me dochter maar ze worden echt wakker van elkaar,
    mijn zoontje slaapt nu bij ons op de kamer( die ligt aan de andere kant van het appartement) en de babyfoon van mijn dochter staat bij ons, als zei snachts of smorgens begint te huilen is mijn zoontje ook wakker(nu heeft hij wel zware reflux en kma en slaapt moeilijk misschien dat het daar ook door komt)
    wij gaan dus naar veranderen,wij gaan in mijn dochter haar kamer slapen,dus mijn zoontje in het kamertje ernaast, en mijn dochter gaat naar onze kamer, totdat wij een nieuw huis hebben gevonden..

maar jij kan helaas niet anders, dus ik zou het gewoon proberen en mocht het echt niet lukken,kan je je baby toch weer gewoon bij jullie leggen..

13. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    267
    83
    Noord-Brabant
    In eerste instantie hadden we Yosyp bij Lianna gelegd toen hij 10 maanden was. Dit was eerst een ramp (veel spelen 's avonds), maar de reden waarom we hem daar weggehaald hebben was vanwege de ochtenden. Nu ligt Yosyp bij Jorja en dat gaat erg goed. Yosyp wordt niet wakker van Jorja en ook niet van de eventuele voedingen.

14. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hoi Sharon

Wij gaan het straks ook zo doen. Wij hebben ook een appartement met twee slaapkamers en dus geen andere keus. Als mijn partner is afgestudeerd en een vaste baan krijgt gaan we groter wonen, eerder niet.
    Ik denk dat je een goeie keus maakt met het wachten tot de jongste door slaapt. Dan is de oudste ook al wat gewend aan het feit dat er een gezinslid bij is gekomen. Wellicht is het in het begin wat wennen en wordt de een misschien wakker van de ander, maar volgens mij kunnen ook jonge kinderen wennen aan nieuwe situaties.

Succes en geniet nog maar lekker van je zwangerschap.

15. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hey, ik heb eigenlijk nog nooit aan een situatie gedacht waarbij mijn zoontje de kleinste iets zou "aandoen" speelgoed heeft hij niet op zijn kamer. dus zou hoogstens zijn tut uit kunnen trekken. maar ik ben echt heel waakzaam. dus ik denk dat als jamie wakker word ik het wel hoor en hem meteen van de kamer haal... denk ik...

16. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    wij gingen groter wonen... bijna... tot mijn vriend te horen kreeg dat ze bij hem op het werk gingen reorganiseren en wij dus geen werkgeversverklaring kregen... dit betekende geen hypotheek dus zitten we nog steeds hier. nu werkt mijn vriend wel weer maar is via uitzendkantoor. zodra hij vast contract heeft gaan we weer opzoek...

17. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Balen dat je daardoor niet kan verhuizen zeg!

Ik kan je wel zeggen dat ik altijd met mijn zus op een kamer heb gelegen (ook toen we erg klein waren) en dat is altijd goed gegaan! Misschien toen we wat ouder waren wat meer kletsen! Haha!

Bij een mama van de juni-mama's liggen haar twee zoons ook op 1 kamer, omdat ze dat zelf graag wil (de mama) en daar gaat het ook super goed! al vanaf de 1e dag liggen ze geloof ik bij elkaar!

Het kan dus wel...maar dat merk je gauw genoeg denk ik!

18. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ja inderdaad, echt balen! alles was al rond... enkel zijn werkgeversverklaring nog... was echt de kans! super mooi huis en erg goedkoop weg wegens een echtscheiding enzo... mjah, hij was ni voor ons weggelegd...

ik ben echt benieuwd hoe het zal gaan bij ons :D

19. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Joh...komt vast wel goed!

Misschien in het begin wat onwennig...maar het zal sowieso voor jullie weer wennen zijn zo'n kleine baby!

Ik zou trouwens je oudste wel wat eerder al in een groot bed doen! Zodat hij een paar weekjes kan wennen.
    Anders krijgt hij dalijk het idee dat hij eruit gepest wordt...snap je wat ik bedoel.

20. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ja, dat begrijp ik. maar als dit kindje geboren word is jamie net 18 maanden... is dat niet te klein voor een groot bed? meestal rond de 2jaar toch? ik ben bang dat hij eruit zal vallen dan ofzo :d

Deel Deze Pagina