Hcg 4 weken na miskraam nog aanwezig?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Isadora, 18 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isadora

    Isadora Lid

    21 nov 2013
    62
    3
    8
    Papendrecht
    Hallo,

    Ik heb op 20 juni (vandaag precies 4 weken geleden) een miskraam opgewekt met medicatie. Het vruchtje was er in zn geheel uitgekomen en mn baarmoeder was leeg, dat was met een echo die avond gecontroleerd.
    Het bloeden stopte na 5 dagen. En in die 5 dagen verdwenen ook de kwaaltjes zoals misselijkheid en gevoelige borsten.

    Afgelopen dinsdag had ik een test gedaan om te zien of er nog hcg in mn urine zat. Ik weet het.. je hebt er eigenlijk niks aan maar je bent toch nieuwsgierig haha.
    Er was een licht streepje zichtbaar.
    Een restje hcg nog dus.
    Woensdag had ik ook weer een test gedaan (Want ja ze waren maar van de action en er zaten er 2 in het pakje.. )

    Donderdag had ik een controle echo bij de gyn en mn baarmoeder zag er goed uit. Ze zag een eiblaasje..eitje.. Ik weet niet meer precies hoe ze het noemde zitten maar verder was het goed. Dat kon nog een restant zijn van de miskraam zei ze.
    Wel had ik een cyste op mijn eierstok maar die kon vanzelf weer verdwijnen zei ze en als ik geen pijn kreeg was er niks aan de hand.

    Ik heb verder nog geen idee wanneer mn menstruatie weer komt. Het rommelt soms wel eens in mn baarmoeder maar verder gebeurd er niks. Geen bloed alleen slijm.
    Ik had hem zelf al wel verwacht omdat ik vorig jaar maart de zwangerschap moest afbreken en in april begon mn cyclus weer.
    En als de nieuwsgierige vrouw die ik ben had ik vanmorgen natuurlijk weer een testje gedaan. Want ja dat doe je als je geen geduld hebt en je wilt dat alles weer normaal is.

    Het lijkt een beetje alsof het streepje beter zichtbaar is.. Dan voorheen maar dat kan komen doordat de 3e van het Kruidvat is dus ander merk.

    Ik ben het afwachten gewoon zat.
    Is er iemand die ook in deze situatie gezeten heeft?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Junirose

    Junirose Bekend lid

    29 apr 2019
    835
    693
    93
    Vrouw
    Ik lees mee... ik heb precies hetzelfde... 21 juni is de miskraam begonnen. Bij de vorige miskramen was het hcg binnen een week al uit mijn bloed.. nu nog steeds positieve testen. Zo frustrerend want je wil verder..
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.294
    113
    Ja dat heb ik ook gehad. Ik had eind april een ma en heb toen ook tabletten gehad om het af te stoten. Bij mij was er toen nog wel een restje bloed te zien in mijn baarmoeder op de Echo. Het heeft wel een week of zeven geduurd voordat alle hormonen weer uit mijn lichaam waren. Succes!
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Kan helaas heel goed: mag gerust 6 weken duren helaas.
     
  5. Isadora

    Isadora Lid

    21 nov 2013
    62
    3
    8
    Papendrecht
    Ja precies dat, je wil verder
    Ik vind het afwachten vooral zo moeilijk en ook omdat je niet weet waar je aan toe bent.
    Hoe ver was jij zwanger?
    Ik was 9 weken toen de miskraam opgewekt werd maar het vruchtje was gestopt met groeien rond de 5-6 weken.
     
  6. Isadora

    Isadora Lid

    21 nov 2013
    62
    3
    8
    Papendrecht
    Wanneer was dat restje te zien bij jou? Na hoeveel weken na je miskraam? En was het echt bloed of iets met ei (Ik probeer me te herinneren wat de gyn nu zei haha. Eiblaasje?)
    En duurde het bij je dan ook 7 weken voordat je weer ongesteld was?
     
  7. Isadora

    Isadora Lid

    21 nov 2013
    62
    3
    8
    Papendrecht
    6 weken is zo lang er zit helaas niks anders op dan wachten.
    Ik denk dat ik opnieuw om een echo ga vragen of in ieder geval om uitleg, of ze nog eens uit kunnen leggen wat ze op de echo gezien had enzo.
     
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Zou ik zeker doen :) dan weet je ook waar je aan toe bent
     
  9. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Heb ik ook gehad. 3 sept medicatie genomen om miskraam op te wekken en 30 sept nog positieve testen. Menstruatie kwam toen op 21 oktober. Geduld :(
    Sterkte met de miskraam
     
  10. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Ik! Heb zeker 6 weken nog positieve testen gehad ( ging mis bij 12 weken. ) heel erg vervelend!
     
  11. Isadora

    Isadora Lid

    21 nov 2013
    62
    3
    8
    Papendrecht
    Oh das wel lang... duurde het lang voordat je zwanger was daarna?

    Dankjewel
     
  12. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier ook wel eens heel lang geduurd.men pas na 3 maanden weer een menstruatie. Je kunt helaas niks anders doen dan afwachten.
     
  13. Junirose

    Junirose Bekend lid

    29 apr 2019
    835
    693
    93
    Vrouw
    Ah ik was 6,5 week en ben toen gaan bloeden. Bij welk termijn het is gestopt met groeien weet ik niet omdat ik alles bij de echo al kwijt was.
    Heb je al meer miskramen gehad?
    Dit is nu mijn 3e ( officieel 4e maar reken ik niet mee ) en bij al de andere keren was mijn hcg zo uit mijn lichaam en bloedde ik niet meer na, nu wel... en ook nog steeds een positieve test dus
     
  14. Liz81

    Liz81 Actief lid

    30 dec 2019
    174
    103
    43
    Vrouw
    Ik heb niet eens meer getest na de miskraam.
     
  15. Isadora

    Isadora Lid

    21 nov 2013
    62
    3
    8
    Papendrecht
    Hoe lang duurde het bij jou voordat je cyclus weer op gang kwam?
     
  16. Isadora

    Isadora Lid

    21 nov 2013
    62
    3
    8
    Papendrecht
    Oh zoveel al ook rond dezelfde termijn verloren als ik vragen mag?

    Dit is mijn 1e miskraam, vorig jaar de zwangerschap af moeten breken met 17 weken van ons dochtertje Chloë*. En ik heb nog een zoontje van 6.
    Ik heb wel 2x een positieve test gehad maar werd 2 dagen later alsnog ongesteld. Maar dat tel ik niet mee als verlies. Als ik geen test had gedaan had ik dat nooit geweten.


    Maar na Chloë was ik de maand erop alweer ongesteld dus ik dacht dat het nu ook wel zo zou zijn
     
  17. Isadora

    Isadora Lid

    21 nov 2013
    62
    3
    8
    Papendrecht

    Heel veel sterkte met je verlies ❤
     
  18. Junirose

    Junirose Bekend lid

    29 apr 2019
    835
    693
    93
    Vrouw
    Ja constant rond de 6 a 7 weken..
    Jeetje heftig hoor een zwangerschap afbreken poeh :(
    Heel veel sterkte, wat is het toch oneerlijk allemaal...
     
  19. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik dus ook niet, maar had n curettage. 2 weken erna weer ongi
     
  20. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ik had 20 dagen na mijn ma (vrucht 8+3 vanzelf verloren op 10+2) weer een eisprong.

    Na 1 week waren de hcg testen weer wit en 2 weken daarna dus de eisprong. Nu 9 dpo en ik verwacht morgen of overmorgen weer ongesteld te worden.

    Ik weet niet of het geholpen heeft, maar ik dronk bij beide bevallingen en alle miskramen frambozenbladthee en was altijd weer snel lichamelijk de oude. Ook na de bevallingen binnen 5 weken weer mijn cyclus terug.
     

Deel Deze Pagina