HCG lichtjes gedaald, echo ineens leeg?!

Discussie in 'Miskraam' gestart door HBK, 8 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HBK

    HBK Lid

    7 dec 2022
    24
    16
    3
    Vrouw
    #1 HBK, 8 dec 2022
    Laatst bewerkt: 8 dec 2022
    Hoi iedereen,

    Jullie kennen me niet, maar ben ook weer niet nieuw :)

    Ik zit in een 2e ICSI traject, waarvan een verse terugplaatsing gehad op 12 nov. Sindsdien geen bloedingen gehad, goeie symptomen als misselijkheid, pijnlijke borsten etc. De HCG waardes liepen keurig op tot week 6, van begin 102 naar 12000 in begin week 6. Enkel voelde ik me bizar licht en geen symptomen meer ben ik dinsdag mijn eerste inwendige echo laten doen, waaruit een keurig vruchtzakje met zakje en vrucht te zien was, echter niet echt gezocht naar een hartslag. Vervolgens zat ik te piekeren en dacht ik, he, waarom niet gekeken naar een hart? Dit lag mij 2 dagen dwars. Vandaag naar een ander verloskundige geweest, daar ook een inwendige echo laten doen en ineens was het vruchtzakje moeilijk te vinden?! we zagen in de verte wel iets, maar t was zo moeilijk om erbij te komen. Ik geloofde mijn ogen niet. Zij stond er ook van te kijken en besloot bloed te laten afnemen ivm de waardes van afgelopen dinsdag 12000. Nou, het was dus wel gedaald en niet verdubbeld. Helaas 11600. Dit kan een naderend miskraam zijn zei ze. Mee eens, want ik zag niet de volle vruchtzak wat ik dinsdag had gezien..Het is nu 6.3 week en dag van mijn zwangerschap. En ze was wel zo eerlijk om te vermelden dat als je symptomen minder worden of ineens weg zijn terwijl je dat wel had, altijd slecht is.

    Verder voel ik me nog niet raar ivm gebruik utrogestan. Natuurlijk geen symptomen meer. Ze had net gebeld en aangegeven dat ze 100% zeker wilt zijn a.s. maandag en nog een x bloed wil prikken.

    Heeft iemand dit ooit meegemaakt?
     
  2. Vivianne84

    6 sep 2015
    95
    84
    18
    Hoi, wat een onzekerheid zit jij in! Vreselijk moeilijk. Ik heb dit niet meegemaakt. Wel een miskraam meegemaakt, maar daar was wel een kloppend hartje en goed vruchtje gezien. Later ging dat mis.

    Voor nu wens ik je sterkte met het accepteren van deze onzekerheid. Vreselijk moeilijk.

    Waren beide echo ‘s vaginaal (inwendig) trouwens? Dat is het enige waar ik nog aan denk. Op een buikecho is het bij deze termijn heel slecht te zien. En met 6 weken kan het hartje kloppen maar dat kan ook iets later zijn….
     
  3. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Het echobeeld in combinatie met afloop in je bloedwaarde is helaas geen goed nieuws. Ik denk dat je uit moet gaan van een miskraam :(
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  4. HBK

    HBK Lid

    7 dec 2022
    24
    16
    3
    Vrouw
    #4 HBK, 12 dec 2022
    Laatst bewerkt: 12 dec 2022
    Hoi,

    een update. Vandaag weer geweest en dit keer was de vruchtzak wel weer te zien, echter vond ze het niet 7 wekenwaardig. Maar eerder 5,5 weken. Echter, is mijn hcG wer met 1000 punten gestegen. Wat een mindfuck! De antwoord van de asistente was, jah lichte stijging, bijna gelijk, de echo laat wel wat zien maar toch te klein omdat je de termijnen weet van je ivf dan moet je echt bij 7 weken toch zijn...

    dit vind ik maar een slappe beredenering...

    nu heb ik de curretage gepland staan a.s. Woensdag, maar ik vind het gek dat ik de ene moment wel een volle vruchtzak zie en de andere moment niet. Plus een stijging van de hCG. Zowel inwendig als buitenwendig waren de echos van zelfde resultaat.

    wat zouden jullie doen?
     
  5. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Ik vind dit helaas echt niet goed klinken. Hier ook ervaring met een leeg vruchtzakje op 7.4 na ivf. Het doet erg veel pijn maar het beeld klopt echt niet. Mijn goede echo’s met 7 weken zagen er echt heel anders uit. Ik zou voor je eigen gemoedsrust een echo vragen voor de curretage. Je zou nu echt wel een kloppend hartje moeten zien. Heel veel sterkte.
     
  6. HBK

    HBK Lid

    7 dec 2022
    24
    16
    3
    Vrouw
    hoi, ja dat gebeurt morgen tijdens de intake voor de curretage. Dankje voor de sterkte wensen :)
     
    Krv vindt dit leuk.
  7. Saartjee

    Saartjee Actief lid

    8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Ik wens je in elk geval heel veel sterkte. Hier een soortgelijke situatie meegemaakt met mijn 4e miskraam.
    Ik vind persoonlijk een curretage te heftige beslissing. Je houdt nu een zwangerschap zoveel mogelijk in stand door medicatie. Waarom niet eerst daarmee stoppen of op zijn minst een miskraam opstarten door pillen?
    Curretage heeft wel nadelen aan zich kleven en zolang jij nog bezig bent met zwanger raken kun je beter zo veel mogelijk gedoe om je baarmoederslijmvlies vermijden
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  8. HBK

    HBK Lid

    7 dec 2022
    24
    16
    3
    Vrouw
    Hoi Saartje, de reden waarom ik voor curretage ga is omdat ik een nieuw traject z.s.m. wil opstarten zonder dat er nog restjes overblijft. Ik heb eerder een spontane miskraam gehad op 7 weken en het was hells..

    En ook, omdat mijn vruchtzak zo goed is ingenesteld, vanzelf maar niet vrij komt. Ik ben gisteren gegaan naar de fertiliteitsgyno van de ziekenhuis en tot onze verbazing hebben we wel wat zien bewegen/kloppen. Alleen was de vrucht wel erg verborgen onder het dooierzak/ring. Het lijkt een week achterstand te hebben.. Dus de vraag is nu, a.s. maandag of het is gegroeid. Ze wou namelijk nog geen curretage inplannen.
     
  9. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Jeetje wat een achtbaan. Wat zegt je gevoel? Gelukkig is er nog goed gekeken! Veel sterkte om de tijd tot maandag door te komen.
     
  10. HBK

    HBK Lid

    7 dec 2022
    24
    16
    3
    Vrouw
    Zeker een achtbaan ja. Ik was er zo klaar voor, kwam de kamer binnen, heb direct gezegd ja wanneer plannen we de curretage in want ik ben er klaar mee. Ze zei van how ff, eerst kijken... kijken wat de verloskundigen hebben gedaan en of het juist is bepaald de afgelopen weken. Nou, versteld stonden we met ze 3'en te kijken naar een bewegend iets, het ging zo snel en snel was t weer weg. Alsof t verstoppertje speelde met ons.

    Mijn gevoel zegt 95% no go. Puur omdat mijn hcg niet verdubbeld. Het is blijven hangen op 13.000 in week 6... ze hebben geen verklaring waarom het niet stijgt. Dus we moeten het overlaten aan de echo's. Ik ben al mentaal klaar, al zo een week dat t mis gaat..
     
  11. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Ik snap je helemaal, het is zo zwaar als je zelf al aanvoelt en je hcg ook aangeeft dat het niet goed is. Maar uit ervaring weet ik dat ze altijd erg voorzichtig zijn, als ze ook maar iets denken te zien dan word je weer naar huis gestuurd. Op zich goed natuurlijk, maar mentaal erg zwaar. Ik denk aan je!
     
  12. HBK

    HBK Lid

    7 dec 2022
    24
    16
    3
    Vrouw
    Dankje! Komt helemaal goed! Wellicht is het toch een wonder, al denk ik van niet :)
     
    Krv vindt dit leuk.
  13. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het nu met je?
     
  14. HBK

    HBK Lid

    7 dec 2022
    24
    16
    3
    Vrouw
    Hoi Krv, lief dat je het vroeg, voelde je mijn spanning toevallig :)

    Ik weet niet meer wat ik voel. Oprecht niet. De ene moment heb ik een hartslag, de ander moment niet en nu weer wel.

    Ik ben maandag geweest in veronderstelling dat ik de curetage zou krijgen. Want dat was afgesproken op de week ervoor (zie vorige reactie) nadat we een hartslag hadden gezien maar met duidelijk weekje groeiachterstand. Nou, ik kwam op afspraak en ik ben nog nooit zo slecht behandeld. Dit keer een andere gynaecoloog van de ziekenhuis. Ik werd direct op me plek gezet, echo scherm ging even aan weer uit, had wat complicaties, vervolgens zagen we weer duidelijk beeld, beebje beetje gegroeid toch wel, maar ze nam de moeite niet om te zoomen en te kijken of er nog een hartslag was. Deed ze de scherm uit en riep gelijk ga maar zitten dan krijg je de abortuspil. Ik was helemaal van slag.. omdat ik duidelijk had aangegeven een curettage te willen wegens mijn baarmoederoperatie en maagverkleining. Het boeide haar totaal niet.. ze bleef erop hameren ga curettage gaan we niet inplannen is al druk genoeg je krijgt de pillen. Vervolgens maar aangegeven dat dat te lang duurt en ik bang ben voor resten aangezien ik snel weer een ronde ivf wil doen in Turkije. Toen werd ze boos zei ze nou dan doe je toch die curettage in Turkije?!. Wow ik en mijn partner stonden versteld. Dat bepaald u niet zei ik en ze ging als een gek typen op haar scherm, met spoed een curettage inplannen. Met een afgrijselijke lach zei ze nou succes. Ik wist niet wat me overkwam joh? Ik was totaal niet verdrietig dat er een miskraam zal volgen, maar haar gedrag? Woow...

    Vervolgens heeft mijn partner ons allereerste verloskundige gebeld en gesproken. Hij wou graag nog een foto hebben van de echo zodat we het konden afsluiten. Prima, mochten we vanochtend komen. En je raad het al, beebje weer iets gegroeid, hartslag! Natuurlijk hebben we wel een reeel gesprek gehad, dat het waarschijnlijk niet vitaal is gezien er maar 3mm is gemeten en ik op 7.0 moet zitten. Ofcourse, i know. Maar om nu een curettage vrijdag door te laten gaan wetend dat er een hartslag zichtbaar is? Dat kan ik niet.

    Ik ben maandag in Turkije en ik zal een IVF-deskundige laten bepalen. Dit is de enige manier.
     
  15. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Wauw, wat ontzettend onbeschoft! Ik zou echt een klacht indienen tegen deze vrouw als je daar aan toe bent. Wat zijn jullie slecht behandeld zeg.

    En lieve vrouw toch, nog steeds een groot vraagteken. Ik zou het ook niet kunnen als ik een hartje zou zien. Je mag ook je tijd nemen en over een tijdje beslissen hè. Heel veel sterkte en succes met de afspraak volgende week. Je hebt goed gehandeld.
     
  16. HBK

    HBK Lid

    7 dec 2022
    24
    16
    3
    Vrouw
    Ik heb inmiddels een klacht ingediend en ook de klachtenbemiddelaar gesproken. Diezelfde gynaecologe stond zelfs ingepland voor mijn curettage aanstaande vrijdag. Nou ik zei direct annuleer de boel maar.

    Een hele grote vraagteken, met gedachtes volledig op aankomende miskraam nu of over een week of weken. Maar zolang het hartje klopt kan ik het gewoon niet.
     
    Krv vindt dit leuk.
  17. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Wat bizar dat ze ook nog stond ingepland voor vrijdag. Goed dat je al meteen contact op hebt genomen.

    Ik wil je heel veel kracht en sterkte wensen in dit moeilijke proces, volg je gevoel.
     
    HBK vindt dit leuk.
  18. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Hoe was het vandaag? ❤️
     
  19. HBK

    HBK Lid

    7 dec 2022
    24
    16
    3
    Vrouw
    Hoi! Nou ja, we hebben wat groei gezien en een trage hartslag. Vervolgens heb ik een beetje bruine afscheiding gekregen, waardoor ik nog in twijfel zat met de curetage-afspraak. Mijn hart liet t toch niet toe en ik heb de kans gewaagd om naar de beste IVF kliniek in Istanbul te komen. Hier hebben ze uitgelegd waarom de hart is gestopt met 8 weken, de resultaten van de IVF procedure zijn besproken en vandaag heb ik het laten weghalen -gevacumeerd- als t ware. In totale rust en geen pijn. Ze gaan de embryo volledig testen en op basis daarvan wordt er een plan opgesteld voor de volgende ronde. Ik ben blij dat ik heb gewacht, want in Nederland zouden ze het niet testen of ik zou een miskraam hebben op de WC net als de vorige keer. Hopelijk over paar weken wat meer duidelijkheid waarom het hartje was gestopt. Ik ben totaal niet verdrietig, juist blij dat ik hier wel gehoord ben. Hopelijk zal ik hier wel slagen :)
     
  20. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Wat klink je sterk en moedig, ondanks het verdriet klinkt het alsof je daar in elk geval echt gehoord bent. Ik hoop dat je in de toekomst succesvol zwanger mag worden. Liefs! ❤️
     
    HBK vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina