Hcg waarde 8dp5dt: is het voldoende?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Moai, 20 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moai

    Moai Nieuw lid

    20 mrt 2022
    4
    0
    1
    Vrouw
    Ik ben nieuw hier en zou het heel fijn vinden om wat input te krijgen. Ik heb op 10 maart een 5 daagse blastocyst teruggeplaatst gekregen (via eiceldonatie) en kreeg positieve uitslagen op mijn urinetesten. De streepjes blijven alleen vrij licht. Toen ik 6 dagen na de terugplaatsing een bloeding kreeg, raakte ik nogal in paniek (al vermoed ik nu dat het een innestelingsbloeding is geweest). Daarom heb ik al vroeg mijn bloed laten prikken (8 dagen na terugplaatsing). Mijn hcg waarde was 54,6. Ik heb het gevoel dat dit vrij laag was, ook al zei de assistente die me belde dat het okay was.

    Qua symptomen heb ik veel last van steken in mijn buik, lage rugpijn en heel frequent moeten plassen. Maar dit kan vast ook allemaal van de medicatie komen.

    Morgen heb ik weer een bloedtest, maar ik ben ontzettend nerveus. Is mijn eerste waarde een goede start, of moet ik me zorgen maken? Ik ben zo bang de hele tijd. :(
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.074
    113
    Vrouw
    Ja het is laag :( helemaal als je zegt dat je zelf ook weinig oploop ziet en de testen licht blijven. Maar als je morgen een hele goede verdubbeling ziet dan is er nog wel een kans natuurlijk.

    Je eigen gevoel is wel vaak leidend, de keren dat t hier fout ging voelde ik zelf ook aan: dit is niet goed.
     
  3. Moai

    Moai Nieuw lid

    20 mrt 2022
    4
    0
    1
    Vrouw

    Wat erg....ik ben enorm bang. Ik hoopte dat het misschien toch nog zou meevallen omdat ik zo snel al heb laten testen. Wat zou het getal dan gemiddeld moeten zijn, acht dagen na de terugplaatsing?
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.074
    113
    Vrouw
    De oploop is bepalend. Stel je had zaterdag 54 maar morgen 200 dan kan de tragere start prima verder gaan in goede zwangerschap.

    Bij mij vond de gyn t al twijfelachtig toen ik op 15 dpo 254 had, dus daar had ik ook niet veel aan :|

    Maar gemiddeld is t rond de 100 hcg had ik begrepen destijds, dat eronder als twijfelachtig wordt gezien.

    The first thing you should know is that the pregnancy test is generally done 15 or 16 days after ovulation (or theoretical ovulation), and the Beta hCG level which indicates that everything is progressing as it should will be around 100 mIU/ml.
     
  5. Moai

    Moai Nieuw lid

    20 mrt 2022
    4
    0
    1
    Vrouw

    Dankjewel! Ik zat dus op 8 dagen na terugplaatsing van een 5 daags embryo, dus dat is 13dpo denk ik? Morgen zou het dan zeker over de 100mlU/ml moeten zitten. Dat is goed om te weten! Eigenlijk mocht ik pas dinsdag testen, terwijl ik het al op vrijdag heb gedaan. Maar ik had liever toen ook al boven de 100 gezeten. Pfff, wat een spanning...
     
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.569
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Ik vind de hcg waarde niet schokkend laag voor 13 dpo hoor :)

    Heb je een rijtje van je testen en wanneer heb je de eerste urinetest gedaan?
    Heb je trouwens pregnyl/ovitrelle moeten spuiten?
     
    Moai vindt dit leuk.
  7. Moai

    Moai Nieuw lid

    20 mrt 2022
    4
    0
    1
    Vrouw
    Ik probeer twee foto's van mijn tests te uploaden, hopelijk lukt het. De laatste paar dagen heb ik niet getest, want ik werd er zo zenuwachtig van. Ik durfde gewoon niet meer. Dus ik wacht de bloedtest van morgen af... De test met blauwe kruisjes (Kruidvat early) was een knaller, maar 1 dag ontbreekt in de serie want toen had ik die niet meer liggen. De roze van de Action (ook early) werd steeds wat donkerder maar de laatste keer vond ik hem juist wat lichter lijken. Vervolgens had ik dus afgelopen vrijdag die hcg test in het ziekenhuis en toen werd in ieder geval bevestigd dat ik inderdaad zwanger was. De zuster zei tegen me dat 54.6 geen slechte beginwaarde is voor 13DPO/8dp5dt (FET, frozen embryo transfer). Maar ik lees ook veel getallen van boven de 100 op forums. Dat maakt me echt zo onzeker nu!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. Sass25

    Sass25 Bekend lid

    9 mei 2017
    695
    1.010
    93
    Vrouw
    Hoi ik had 11 dagen na terugplaatsing toen een hcg van 260. Maar volgensmij verdubbeld het per dag.. dus dan als jij 8 dagen na tp hebt geprikt, 3 dagen later zou je dan op 162 zitten. Ik denk dat het wel goed is hoor! ❤️
     
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.074
    113
    Vrouw
    Ik vind je test voor 13dpo echt niet zo verkeerd van de paarse doppen :)
     
  10. Sass25

    Sass25 Bekend lid

    9 mei 2017
    695
    1.010
    93
    Vrouw
    Hoe is het nu? Is je HCG nog goed opgelopen?:)
     
  11. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.211
    355
    83


    Hoe is het nu ??
     

Deel Deze Pagina