Hcg-waarde via bloedtest

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Belinea, 8 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belinea

    Belinea Actief lid

    6 jul 2008
    163
    57
    28
    Huismama
    Midden Holland
    Als het goed is ben ik nu rond de 6 weken zwanger. Kwaaltjes z'n er namelijk alleen wat soort krampen en moeheid.
    Ik heb vandaag bloed laten testen om te kijken of het hormoon goed aanwezig is en klopt bij de termijn die ik nu moet zijn. Ik schrok beetje van het hoge getal. Kan zijn dat het gewoon goed is.
    De waarde was/is 17893. Is dit goed? Wordt niet erg wijs van de weken die ernaast staan. Kan idd kloppen bij de termij die ik nu ben maar misschien zelfs langer, of zelfs een tweeling of lees zelfs iets over een mola-zwanger. Wie kan mij helpen?
     
  2. Belinea

    Belinea Actief lid

    6 jul 2008
    163
    57
    28
    Huismama
    Midden Holland
  3. Saartjee

    Saartjee Actief lid

    8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Belinea vindt dit leuk.
  4. Belinea

    Belinea Actief lid

    6 jul 2008
    163
    57
    28
    Huismama
    Midden Holland
    Dank je wel voor je reactie! En idd wat een handige tabel zeg. Dan klopt het idd met het aantal weken dat ik nu zwanger ben.
     
    Saartjee vindt dit leuk.
  5. HBK

    HBK Lid

    7 dec 2022
    24
    16
    3
    Vrouw
    Hoi, dat is een goede waarde. Echter, heb ik ervaren dat het belangrijk is dat er vanaf week 6, om de 96 uur moet verdubbelen. Bij mij verdubbelde het wel, maar zakte daarna af. Dus erg belangrijk om elke week te meten. Meten = weten :)
     
  6. Naan1982

    Naan1982 Lid

    24 jul 2022
    22
    16
    3
    Vrouw
    Hoi,

    Het lijkt mij een normale waarde voor deze termijn.
    Ik heb vorig jaar een mola-zwangerschap gehad en mijn waardes waren niet meer te meten en kunnen dan zelfs in de miljoenen lopen.
    Mola-zwangerschappen zijn sowieso erg zeldzaam dus zou me er niet al te druk over maken. Rustig je echo afwachten en genieten!
     

Deel Deze Pagina