HELP??Vruchtje te klein voor het duur van de zwangerschap

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door kelly001, 1 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kelly001

    kelly001 Bekend lid

    10 jan 2011
    592
    18
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    14 januari was mijn laatste menstruatie en op 11 feb heb ik een lichte positievetest in handen..en mijn eerste echo is gepland op 3 april..maar afgelopen week had ik last van erg veel buik krampen ik heb toen gebeld en mocht gelijk komen..en de gyncoloog ging inwendig kijken ze had haast en was heel snel klaar en ze zei ja ik zie wel iets maar wel erg klein toen zei ze ineens het is 3mm dus je bent tussen 5a6 weken zwanger :( waar ik natuurlijk erg van schrok want volgens mijn berekening was ik 10w en 4dagen. en verder zei ze niks want ze moest snel weg..ik weet dat ik gewoon moet afwachten tot woensdag maar ik dacht wie weet heeft iemand het zelfde ervaren en mij een beetje gerust kan stellen wat staat mij te wachten wat kan ik verwachten op de echo?

    sorry voor mijn lange verhaal maar hoop dat iemand hier iets meer over kan vertellen
     
  2. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Ja je zou nu wel ergens tussen de 9 en 10 weken moeten zijn. Dan is dit verhaal niet heel erg positief :( klopte er een hartje?
     
  3. kelly001

    kelly001 Bekend lid

    10 jan 2011
    592
    18
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL

    ze wou nog niet kijken naar het hartje of het klopt ze zei dat doen ze wel woensdag.. ja hoop wel op iets positiefs maar eigenlijk ben ik er wel bewust van dat het niet goed zit
     
  4. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Pfff spannend hoor! Hier bleef ik op 6.2 weken hangen terwijl ik 8.3 moest zijn zoiets.
     
  5. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Ik vind het vooral zo gek dat ze zo vluchtig kijkt, zo ben je toch helemaal niet gerustgesteld! Naar een hartje zoeken lijkt me wel het minste wat je kunt doen als echoscopist.

    Maar eerlijk gezegd, een kleintje van 10 weken zou je echt wel duidelijk moeten kunnen vinden en heeft ook al best wat vorm qua ledematen. Ik zou woensdag even afwachten, misschien keek ze zo vluchtig dat het helemaal niet klopt wat ze zegt. Maar ook waakzaam zijn dat het best slecht nieuws kan worden. Wat een spanning zeg, zo naar. Ik duim voor jullie.
     
  6. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wat naar zeg die onzekerheid.
    Klinkt in elk geval weinig hoopvol, sterkte!
     
  7. kelly001

    kelly001 Bekend lid

    10 jan 2011
    592
    18
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    lieve dames dank jullie wel voor alle reacties
    ik hou jullie zeker op de hoogte.
     
  8. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Hmmm.. dat klinkt niet heel hoopvol moet ik eerlijk bekennen. De gyn had hier ook wel wat anders mee om kunnen gaan. Alsof ze het slechte nieuws niet wilde vertellen. Ik hoop op een wonder maar 3mm bij rond de 10 weken zwanger klopt helaas niet :(
     
  9. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik vrees ook dat t niet goed is. Ik heb het ook gehad, eerste echo zou ik 7.5/8 wk moeten zijn maar vruchtje was bijna 6 weken, wel langzaam kloppend hartje. Kon korter zwanger zijn met mijn korte cyclus. Maar ik had er meteen geen goed gevoel bij, haddan echt megavroeg al klachten gehad. En volgende echo idd vruchtje van 6.5 wk en geen hartje :(

    Sterkte!
     
  10. Samm26

    Samm26 Actief lid

    29 feb 2016
    136
    24
    18
    Sterkte! Het wachten zal niet meevallen. Ik hoop dat ze niet goed gekeken heeft en je morgen goed nieuws mag krijgen.
     
  11. JoyeuxNoel

    JoyeuxNoel Actief lid

    9 feb 2019
    151
    78
    28
    Vrouw
    Heel veel sterkte!
     
  12. kelly001

    kelly001 Bekend lid

    10 jan 2011
    592
    18
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Lieve dames

    Ik heb gisteren de echo gehad en het was niet goed het vruchtje is gestopt met 6.3 en ik moest dan 11.2 zyn. Ik heb nu pillen mee gekregen om het op te wekken. Heeft iemand hier ervaring mee met de pillen?
    :cry::cry::cry:
     
  13. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Oh wat verdrietig zeg. Heb een missed abortion gehad in augustus. Vruchtje op echo rond 5 weken en was 9 weken. Heb ook pillen gekregen. Bloedverlies kwam na paar uur op gang, werd best hevig, geen pijn gehad (maar was 7 maanden ervoor bevallen, misschien scheelt dat iets) van sommige vrouwen hoor ik ook dat het juist erg pijnlijk kan zijn. Heb je ook pijnstilling meegekregen? Anders even met je gyn of huisarts overleggen wat je mag nemen. Sterkte.
     
  14. kelly001

    kelly001 Bekend lid

    10 jan 2011
    592
    18
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL

    Dankje wel voor je reactie.ik heb geen pijnstillers gekregen heb gisteren 1 pil moeten innemen en vandaag moet ik 4pillen tegelijk dus heb geen idee wat ik kan verwachten .:cry::cry:
     
  15. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Ja die eerste (die kreeg ik niet, was in mijn ziekenhuis nog onderdeel van een studie, waar ik niet in wilde omdat ik dan moest wachten) is om baarmoedermond te verweken. Die tweede vier pillen zijn wrsch misoprostol (cytotec) dat wekt de bevalling op. Ik bracht ze om 16–17 uur in. Toen niks gemerkt en toen ik rond 22 uur enige menstrautiekrampen kreeg had ik al flink bloedverlies. Dus houd rekeing met uurtje of vier na inbrengen. Neem nu ook vast 1000 mg paracetamol. En zorg dat je aleve/naproxen in huis hebt. Als je geen andere medicatie gebruikt of ernstige maag- of niersproblemen hebt kan je dat erbij nemen (2 x per dag 500 mg maximaal) als dat niet voldoende is even overleggen met je gyn weer. Sterkte
     
  16. suuske25

    suuske25 Actief lid

    22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Een aantal jaren geleden een miskraam gehad. Ook opgewekt toen met pillen. Na de inname duurde het bij mij ook even voordat het op gang kwam. Daarna een soort van hevige menstruatie met bloedstolsels. Krampen waren wel iets erger als normaal maar met pijnstilling goed te doen hoor. Maar ieder lichaam is anders als ook ieder zn pijngrens. Het is dus niet te zeggen hoe het bij jou gaat of hoe jij het ervaart. Het is wellicht wel fijn om iemand bij je in huis te hebben waar je op kan terugvallen/steun geeft. Sterkte hoor met dit verlies :(
     
  17. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Sterkte! Hier viel het qua pijn erg mee met die tabletten.
     
  18. kelly001

    kelly001 Bekend lid

    10 jan 2011
    592
    18
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik wil jullie allemaal bedanken voor all jullie lieve tips medeleven die jullie hebben

    Ik heb vanmiddag heel erg pijn gehad waren echt stevige weeen pijn.. en toen kwam er echt iets uit wat best flink was maar jammer genoeg heb ik het niet kunnen zien wat het was (in het toilet gevallen). En daarna had ik ookgeen last meer van mijn weeen ik voelde mij meteen opgelucht echt alsof er niks is gebeurd zo apart voelde het..en heb toen gebeld met de gyncoloog en de situatie uitgelegd en of ik dus wel of niet die 4 pillen vanavond moet gebruiken ze zei doe dan maar niet en moet morgen vroeg wel op controle om te kijken of alles al eruit is. Nou ben benieuwd hoop zo dat ik het na vandaag kan afsluiten.
     
  19. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Wat vervelend zeg! :( nooit leuk zulke echo’s!
    Zou ‘fijn’ zijn als je alles al kwijt bent!
    Hier die pillen 9 en 10 maart gehad, as maandag nog voor ene curettage. Het laatste kleine beetje wil er niet uit. Vraag na de echo of je over 2 weken weer op controle mag. Dan kunnen ze vaak meer zeggen dan de dag na het verlies van..

    Sterkte!
     
  20. kelly001

    kelly001 Bekend lid

    10 jan 2011
    592
    18
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL

    Dankje voor de tip ga ik zeker vragen..zo vervelend dat je als nog voor een curretage moet gaan.
     

Deel Deze Pagina