Kun je mbv inwendige echo zien of er een eisprong plaats heeft gevonden?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door littleme1980, 30 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littleme1980

littleme1980 Actief lid

29 okt 2009
    162
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb PCOS en dit is mijn eerste ronde met medicijnen (clomid 50mg). Ik ben 3 keer naar het ziekenhuis geweest voor en follikelmeting, de eerste keer was de follikel 12 mm (op cyclusdag 12) de 2e keer 16 mm (op dag 15) en vandaag (dag 19) was er geen follikel (meer) te zien.

Nu zei de echoscopiste dat ze kon zien dat ik een eisprong had gehad aan het vocht achter mijn baarmoeder en littekenweefsel op mijn linker eierstok. Klopt het was zij zegt? Ik heb namelijk geen verhoging in temperatuur. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vroeg ook of een bloedonderzoek nodig was maar zij zegt van niet.

Dit is nu voor het eerst dat ik op wachtbankje plaats mag nemen, ik vind het erg spannend :), maar ik hoop dan wel dat ik dan ook daadwerkelijk een eisprong heb gehad.

Groetjes Littleme

2. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Ja, je hebt een eisprong gehad. Waar is t follikel anders gebleven? ;)
    Op een echo is dat meestal goed te zien. Ze zien dan als het ware een soort "restjes"; vocht bv.
    Veel succes!
    Hypo

3. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    ;) Die dame weet wel waar ze het over heeft hoor ;)

Ja dat kunnen ze inderdaad zien.

4. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    als de folli weg is, is hij gesprongen nietwaar? :D

opzich kan de eisprong, en met name ' of het een goede was ' nog wel worden gemeten in het bloed op dag 7 na ovulatie.
    dan kijken ze of je progesteron boven een bepaalde waarde is.

maar ze heeft gewoon gelijk in wat ze zegt.

dat temp niet is gedaald/gestegen lijkt wel wat vreemd, maar misschien zie je het morgen?

succes!

5. littleme1980

littleme1980 Actief lid

29 okt 2009
    162
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Wie weet is mijn temp morgen hoger. Ik hoop in ieder geval dat het een goede eisprong is geweest... Nu is het wachten begonnen voor mij, en ik ben al zo ongeduldig ;).

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zeker weten kun je dat zien! Ook het gele lichaam is nog een tijd lang te zien.

7. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik vind trouwens wel dat er tussen je 2e en je 3e follikel-meting veel dagen zaten. Want je schrijft dat je de tweede keer een follikel van 16 mm had, wat betekent dat het niet lang meer zou duren voor die zou knappen. Dus snap niet dat er 4 dagen tussen zaten. :(

Succes...

8. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    bij mij groeiden de eitjes altijd op het laatst in reuze tempo, en 16mm wilde bij mij niks zeggen, de mijne werden 25-28 mm, dus das per vrouw verschillend.....

hopelijk zie je nu wel een duidelijke temp stijging, en idd 7 dagen na de verwachte eisprong even je progestron laten prikken....

9. littleme1980

littleme1980 Actief lid

29 okt 2009
    162
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi!

De echoscopiste zei dat bloed prikken niet nodig was en dat ik moest wachten tot ik ongesteld word of niet. Ik wil zelf natuurlijk het liefste weten of het een goede eisprong was ja of nee, anders ben ik misschien voor niets 2 weken lang zo zenuwachtig. Maar goed, ik kan natuurlijk niet op eigen houtje bloed laten prikken. Gelukkig was mn temp vanochtend 0,3 graden hoger. :)

Ik heb op vrijdag de echo op cyclusdag 15 gehad dus zit er een weekend tussen. Op de maandag was ik verhinderd dus vandaar dat ik dinsdag (dag 19) pas de laatste follikelmeting had. Ze gingen er ook min of meer vanuit dat het eitje gesprongen zou zijn na het weekend.

Groetjes Littleme1980

Deel Deze Pagina