Heb jij een soulmate?

Discussie in 'De lounge' gestart door Annemeis, 29 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.156
    768
    113
    Hoi,

    Je hoort weleens van mensen die elkaar zonder woorden begrijpen en aanvoelen en echte soulmates zijn. Helaas heb ik dat niet echt (denk ik). Zelfs mijn partner en ik begrijpen elkaar met woorden nog niet helemaal. Omdat we te verschillend zijn denk ik. We vullen elkaar meestal wel aan, dat dan weer wel.

    Heb jij een soulmate? Of zelfs meerdere? Wie is dat? Je partner, een vriendin, een familielid?
    En wat houdt het precies in om soulmates te zijn?
     
  2. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Nee, ik ben daar veel te veel een "einzelganger" voor.
    Heb wel vriendinnen, maar naar hoe jij het omschrijft zijn dat geen van alle soulmates.

    Ohja, kleine aanvulling ook mijn man en ik zijn géén soulmates. Soms begrijpen wij elkaar absoluut niet.
     
    suus1983 en Annemeis vinden dit leuk.
  3. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier is degene die mij het best begrijpt en kent en haarfijn kan aanvoelen wat ik bedoel en hoe ik mij voel, mijn moeder.
    Mijn man begrijpt mij vaak totaal niet.
     
    Annemeis vindt dit leuk.
  4. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.156
    768
    113
    Hoe is dat voor jullie als je man niet je soulmate is? Ik vind het erg jammer.
    Je hoort soms van die verhalen van oudjes van 90 die al meer dan 70 jaar bij elkaar zijn en nog niet op elkaar uitgekeken.
     
  5. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.510
    881
    113
    Mijn man is niet mijn soulmate en dat vind ik juist wel fijn. Dat houd het levendige zullen we maar zeggen ;).
    Hij is deels wat ik niet ben en andersom,we vullen elkaar aan.

    Mijn beste vriendin en ik zijn soulmates, precies hetzelfde zeggen gelijkertijd of een zelfde app gelijktijdig naar elkaar sturen. Hoe vaak wij al als grap gezegd hebben dat t telepathie is.
    Maar ook onze meningen over veel dingen is hetzelfde en we weten hoe de ander zich voelt zonder al te veel woorden.
    En hoe vaak we al dezelfde jurk en schoenen los van elkaar gekocht hebben is bizar!
     
    Zeebra en PenF vinden dit leuk.
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.600
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Ja ik heb een soulmate.
    Dat is een hele dierbare vriend van me.
    We voelen elkaar haarfijn aan en hebben geen woorden nodig om elkaar te begrijpen. Een blik is genoeg.
    We voelen elkaar ook haarfijn aan.
     
  7. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.598
    11.155
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb alleen een allergie voor het woord soulmate ;)
    Geen idee waarom, maar het klinkt zo zweverig. Maar mijn vriend is wel mijn beste vriendje. We begrijpen elkaar meestal wel. En we vinden elkaar heel lief ❤️
     
    EdN vindt dit leuk.
  8. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Het woord “soulmate” zit in mijn allergie dat past niet zo bij mij.

    Maar mijn zusje en beste vriendin komen dicht in de buurt. Bij hen heb ik aan een half woord genoeg en gek genoeg begrijpen we elkaar zonder de woorden te zeggen. Maar dat kan ook komen omdat we elkaar al zo lang en zo intensief kennen. Wat erg bijzonder is natuurlijk.

    Mijn man en ik hebben ook aan een half woord genoeg maar zijn wel verschillend. Maar we zijn wel gek op elkaar en willen bij elkaar zijn.

    Soulmates zijn we niet. Maar ik geloof daar ook niet zo in dus ja, dan zoek of zie je dat dus ook niet.
     
  9. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.287
    2.215
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Mijn man 100%. Ik vraag hem vaak wat wil je vanavond eten en dan zegt hij wat ik al in mijn hoofd heb. Heel vaak zeggen we exact hetzelfde op hetzelfde moment, het is gewoon eng soms. En hoe verschillend we ook zijn we kijken elkaar aan en weten wat de ander denkt.
     
    Featherr vindt dit leuk.
  10. Insomniac

    Insomniac Fanatiek lid

    24 jan 2015
    1.838
    779
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    #10 Insomniac, 30 sep 2020
    Laatst bewerkt: 30 sep 2020
    Ik heb er 2 denk ik, Waarmee ik een connectie voel die verder gaat dan anderen. Het valt ook niet echt uit te leggen, maar ik zal het proberen.

    Mijn vriend. Ondanks dat we een hobbelige start hadden, en we ook verschillend kunnen zijn denken we vaak hetzelfde, bellen we elkaar op hetzelfde moment, zeggen we tegelijk hetzelfde en weten zonder woorden wat we bedoelen. Ik word vaak zomaar wakker vlak voor hij thuis komt, of als hij 's nachts niet thuis is, wordt ik wakker precies voor hij appt of belt.
    De band die ik met hem voel gaat vele male dieper dan alle andere relaties die ik heb gehad. Zo'n connectie die niet uit te leggen valt zeg maar.

    Ik heb hetzelfde met 1 van mijn beste vriendinnen. Mijn person, mijn go-to bij wat dan ook. Als er iets is, goed of slecht, wil ik het haar vertellen. Zij wist zelfs eerder dan mijn vriend dat ik zwanger was. Ondanks dat we elkaar nauwelijks zien vanwege ziekte en afstand is die connectie er altijd. Zij vraagt bv ergens naar terwijl ik er net aan zit te denken of ergens mee zit. We weten bijv ook zeker dat we elkaar al kenden, maar niet weten waarvan. Echt heel bijzonder. Ik ken haar trouwens via zp :p

    En ik voel me echt geprezen dat ik 2 van zulke connecties in mijn leven heb!
     
  11. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.833
    1.664
    113
    Leerkracht
    België
    Mijn mama :)

    Soms is dat ook wel beetje vervelend, ik kan niets verborgen houden voor haar...

    Mijn man is mijn beste vriend, maar niet echt een soulmate...Meestal heeft hij toch echt een uitgebreide uitleg nodig om te begrijpen hoe ik me echt voel :)
     
  12. WinterBird

    WinterBird Fanatiek lid

    28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Mijn man. Wij voelen elkaar al vanaf het begin goed aan (vanaf de middelbare school) en het voelt idd alsof we gedachten, gevoelens delen en aanvoelen. Ik geloof er dus zeker in.
     
  13. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    De man waar ik mee getrouwd ben. Vullen elkaar aan, als ik denk goed even app moet wat vragen en ik grijp m'n telefoon komt zo vaak het bericht met deze6vraag naar mij binnen.
    En zo nog wel 10 andere dingen :)
     
  14. Vergeten

    Vergeten Bekend lid

    1 dec 2019
    990
    1.713
    93
    Vrouw
    Mijn man. Tijdens laatste bevalling kon hij niet aanwezig zijn, zat door omstandigheden in het buitenland bij zijn familie. Op een gegeven moment 's avonds voelde hij zich even heel beroerd en 2 minuten later app ik dat dochter geboren is.
    Wij zijn heel vershillend, maar op veel gebieden ook precies hetzelfde. Weten vaak van elkaar wat we gaan zeggen of als er iets scheelt.

    Ook als er iets met kinderen is en hij is er niet bij op dat moment, belt hij precies op dat moment op, heel raar.
     
  15. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.178
    6.704
    113
    Vrouw
    Ik heb geen soulmate. Ik geloof ook niet dat ik daar behoefte aan heb.
     
  16. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.080
    113
    Vrouw
    #16 GroeneBomen, 30 sep 2020
    Laatst bewerkt: 30 sep 2020
    Mijn man zit op t spectrum dus nee, we zoemen niet op de gelijke frequentie. Vaak miscommunicatie :p

    Mijn beste vriendin wel. We hoeven elkaar zeer zelden iets uit te leggen. We voelen van elkaar aan als t niet oke met 1 gaat. We hebben er ook moeite mee dat we elkaar al maanden niet even kunnen aanraken. Waren ook een maand na elkaar zwanger en er zit exact 1 maand tussen de jongens. Zelfs dat hebben we kunnen delen :) Wijzelf schelen ook 1 maand. We hebben weinig woorden nodig, leggen weinig uit en zeggen zelf vaak: kijk, jij snapt mij.

    Is niets zweverigs aan, we kennen elkaar gewoon goed. We hebben elkaars geschiedenis meebeleefd, we kennen elkaars familie van ziektes tot erfenis ellende en hebben veel gemeen. We zijn samen opgegroeid dus net als zussen delen we iets met elkaar wat bv een partner niet deelt. Kleine afwijking in patroon zorgt er al voor dat 1 van ons t onbewust opmerkt dat er iets aan de hand is. Gewoon veel tijd met elkaar doorgebracht.
     
  17. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.113
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Alsof ik het zelf typ :roflmao:
     
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Hier precies hetzelfde. Lijkt me om eerlijk te zijn ook niet echt wat, ik ben graag op mezelf.
     
  19. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.113
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    ja mijn man.
    Voor we bij elkaar waren was het al zo, konden elkaar amper maar online typte we dan tegelijkertijd hetzelfde naar elkaar en nu is dat nog steeds zo, in appjes of in het echte leven.

    We zijn ook zeker wel verschillend op vlakken maar vaak zitten we samen op een lijn.
     
  20. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Daar hoef je toch geen soulmates voor te zijn? Maar moet er wel bij zeggen dat dat voor mij sowieso een te "zweverig" begrip is.
     
    Iertje81, Neuzeke, Maslov en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina