Heb jullie hulp dringend even nodig. Scheef nekje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door demi123, 22 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demi123

    demi123 Bekend lid

    29 jun 2007
    820
    0
    16
    Hoi,

    Sinds een week of 3 houd mijn dochter haar hoofd scheef. Met haar ene oortje bijna op de schouder zeg maar.
    Mijn meisje heeft last gehad van kiss syndroom, daarvoor is ze behandeld door een manueel therapeut. Het probleem met kiss zou nu opgelost moeten zijn.

    Emma had ondertussen wel een afgeplat hoofdje en wordt daarvoor nu behandeld door een fysiotherapeut. Ook heeft ze een scheve houding overgehouden door haar voorkeurshouding. We moeten veel oefenen en hopen dat het beter wordt. Ze hoeft nog net geen helmpje.

    Sinds vandaag houdt ze haar hoofd ineens heel erg scheef echt haar ene oor bijna op haar schouder. Ook gaat ze een beetje jammeren als ik haar hoofdje recht houdt.

    Wat zou dit zijn? Ze plukt ook veel aan haar oortje dus ik dacht ook al aan een oorontsteking ofzo, ze heeft verder geen koorts of verminderde eetlust ofzo.

    Zou het weer met kiss te maken hebben? Ik weet het niet. Vinden jullie dat ik naar de huisarts moet gaan? Ik wil ook niet met ieder wissewasje naar de huisarts toe. De fysio komt pas weer over 2,5 week bij me.

    Ik hoop dat iemand raad weet.
     
  2. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Ik zou de huisartsenpost bellen, al is het maar voor advies. Sterkte!
     
  3. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Ik sluit me aan bij Jo. Ik zou een huisarts bellen. Succes!
     
  4. Adine

    Adine Fanatiek lid

    12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik zou ook de hap bellen. Zeker ook, omdat het zeer doet als je er aan komt.
     
  5. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Jep, direct bellen hoor... Zelfs al zou het voor niks zijn, (maar zo klinkt het niet bepaald), dan beter wel gebeld, dan dat het toch nodig was geweest. Maar dit klinkt wel alsof er wat mee moet en 2,5 week wachten is echt te lang hoor!
     
  6. tascha

    tascha Fanatiek lid

    8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik zou ook even bellen. Al is het inderdaad alleen maar voor advies. Sterkte ermee.
     
  7. Suus78

    Suus78 Actief lid

    18 apr 2006
    156
    0
    0
    Ik zou ook bellen! Zeker nu je de nacht weer ingaat!

    Sterkte
     
  8. demi123

    demi123 Bekend lid

    29 jun 2007
    820
    0
    16
    Hmm , ze ligt nu lekker te slapen. Het doet haar ook niet echt zeer maar ze vind het wel vervelend als ik haar hoofdje recht houdt zeg maar.
    Ik denk dat ik morgen maar even naar de ha bel idd. Even kijken wat hij ervan zegt.

    Hebben jullie kindjes wel eens oorontsteking gehad? Moet daar perse koorts bij zitten?
     
  9. Vera

    Vera Fanatiek lid

    17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Zeker bellen! Oorontsteking kan goed. En dat beinvloed ook het evenwichtsorgaan he, waardoor ze zo haar hoofd kan houden. Hoeft niet perse van erge pijn te zijn of zo.
     
  10. demi123

    demi123 Bekend lid

    29 jun 2007
    820
    0
    16
    Jullie hebben me overtuigd, ik bel morgen meteen even.
    Ik laat het jullie weten.

    Dankje meiden!
     
  11. linda221

    linda221 Fanatiek lid

    5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    ik denk dat het iets te maken heeft met de nekspier misschien een verkorte nekspier..noa had een afgeplat hoofdje en fysiotherapie..en die ging ook kijken of ze geen verkorte nekspier had en of ze dr nek goed kon draaien.. maar idd zoals iedereen hier zegt morgen even naar de huisarts gaan maar dat was je al van plan.. succes!
     
  12. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik lees even mee, m'n nichtje van bijna vier maand heeft ook een stijf nekje en een scheef hoofdje, heel zielig. Ze lijkt er geen last van te hebben maar moet er misschien ook voor naar de fisio. Volgende keer als ze naar het CB moet, gaan ze een beslissing daarover nemen.
     
  13. demi123

    demi123 Bekend lid

    29 jun 2007
    820
    0
    16
    Nou, ik ben vanmorgen met Emma bij de huisarts geweest. Hij heeft naar haar oortjes gekeken en even gevoeld of haar klieren opgezet waren.
    Dit was allebei prima, geen ontsteking dus ofzo...
    Verder weet hij het ook niet, waarschijnlijk last van haar spier of een te korte spier ofzo...
    Ik zet even een foto van Emma in mijn album, dan kunnen jullie even zien wat ik bedoel.
    (op de foto lijkt het of ze heel eigenwijs schattig kijkt maar zo heeft ze haar nek dus altijd.)

    Ik moet de fysio vragen wat het kan zijn en wat we eraan kunnen doen verder...
     
  14. demi123

    demi123 Bekend lid

    29 jun 2007
    820
    0
    16
    Nog even de foto verkleinen... :)
     
  15. demi123

    demi123 Bekend lid

    29 jun 2007
    820
    0
    16
    De foto is geplaatst. Hij staat in mijn album
     
  16. Vera

    Vera Fanatiek lid

    17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ach jee, dat is wel erg scheef idd. Gelukkig dat ze geen ontstekingen heeft. Dan weet je in elk geval dat het dat niet is. Hopelijk weet de fysio raad.
     
  17. Life in Pink

    Life in Pink Niet meer actief

    Ziet er op de foto idd eigenwijs uit, maar lijkt me voor haar niet zo lekker. Ik zou zeker even contact met de fysio opnemen (niet die 2,5 week wachten) anders gaat het al zo'n gewenning worden.

    Succes ermee!
     
  18. linda221

    linda221 Fanatiek lid

    5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    ja idd wel scheef...wel een droppie trouwens! ik denk idd dat ze een verkorte nekspier heeft...maar ja ik ben geen fysiotherapeut, maar heeft hij dit niet eerder geconstateerd dan>? meestal checken ze dit toch wel? ik zou hem in ieder geval gelijk even bellen en langs gaan, succes meid!
     
  19. mamatje24

    mamatje24 Fanatiek lid

    10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    linda221 gaf zondag al aan dat ze dacht aan een verkorte nekspier, is het niet mogelijk om eerder naar de therapeut te gaan?
     
  20. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Gelukkig lacht ze wel heel lief, ondanks haar scheve nekje. :D
    Hopelijk komt het gauw goed met haar.
     

Deel Deze Pagina