Hebben jullie advies

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door bigdream, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bigdream

bigdream Fanatiek lid

21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    Ruben is nu bijna 7 maanden. De laatste keer dat ik op het consultatiebureau ben geweest was hij bijna niet gegroeid in lengte en gewicht. 63 cm en 6100 gram. Als advies kreeg ik het volgende schema:

7.30 bambix pap
    11.30 fles
    13.30 fruithap met rijstwafel of liga
    16.00 fles
    18.00 groente half potje
    20.00 uur fles

(het fruit heb ik expres naar de middag gedaan omdat hij anders de fles tussen de middag helemaal niet pakt)

Maar nu komt het grootste probleem het is hem te veel!
    Voor mijn gevoel moet er ook echt een fles af.
    Maandag ga ik naar het inloopspreekuur om hem nog extra te laten wegen. Ik hoop dat ik het dan kan overleggen. Hebben jullie een idee.

Liefs bd

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik zou er geen fles afhalen, omdat de melk op deze leeftijd nog het allerbelangrijkste is.
    Je zou ervoor kunnen kiezen om af te wisselen: de ene dag een fruithap, de andere dag een groentenhap. Dus niet allebei op 1 dag.
    De liga/ rijstwafel zou ik ook uit het fruithapje weglaten, dat vult ook erg namelijk.

Succes ermee.

3. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Mijn zoontje is met een goed gewicht geboren, maar toen ik geen borstvoeding bleek te hebben, is hij naar de -1 a -1.5 lijn gezakt.
    Hij heeft zelfs een periode gehad dat hij richting de -2 lijn ging afbuigen, maar toen ik meer vaste voeding ben gaan geven, ging hij ook weer beter groeien. Nu zit hij weer rond de -1 lijn en gaat zelfs een beetje naar het gemiddelde toe.

Mijn zoontje kreeg met 7 maanden:
    08.00 fles 180+6 met Bambix
    10.30 fruithapje en wat sap/fruitdrink
    12.30 boterham met beleg en fles 150+5
    15.00 liga en wat sap/fruitdrink
    17.30 groentehap
    20.30 fles 180+6 met Bambix

In principe is het voldoende om 1 keer per dag een fles met Bambix te geven, maar ik geef mijn zoontje ook voor het slapen nog een fles met Bambix.

Waarom geef je hem nog geen boterham?

Ik vind persoonlijk 4 flessen (800 ml flesvoeding) best wel veel voor een kindje van 7 maanden.

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    en als je hem nou om half 12 een broodje geeft (desnoods een halve) en dan een flesje er bij geeft (hoeft heus geen volle te zijn)
    vind het wel veel wat hij krijgt , ik persoonlijk zou dan de fles van 16.00 er af halen en dan rond 15.00 fruit geven

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Sorry, ik heb de leeftijd van je zoontje verkeerd gelezen... :rolleyes:
    Ik ging uit van 5 maanden, vandaar mijn berichtje.

Met 7 maanden kreeg mijn zoontje:

ontbijt: papfles 200 ml
    lunch: boterham met flesje melk (100 ml)
    avondeten: groentenhap met flesje melk (100 ml)
    voor het slapen gaan: fles 200 ml.

tussendoor een fruithap, heel soms een halve liga.

Deel Deze Pagina