hebben meer meiden hier last van na een curetage

Discussie in 'Miskraam' gestart door Mandytjuh, 5 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mandytjuh

    Mandytjuh Fanatiek lid

    4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    hoi hoi

    ik heb even een vraagje aan jullie meiden die ook een curetage hebben gehad.
    ik heb vorige week donderdag een curetage gehad en zaterdags erop wederom een NAcuretage nu heb ik vanaf die donderdag heel erg pijn in mijn buik...
    ik voel dus letterlijk de krampen opkomen.
    het begint links boven bij mijn maag en vervolgens gaat het zigzaggend van links naar rechts en eindigd dus echt in hevige krampen
    klinkt heel stom maar deze kramp duurt zeker minimaal 2 uur ondertussen al regelmatig een bezoekje gebracht aan de wc maar tervergeefs tot ik nog veel erger die krampen krijg en alles eruit komt dan is het over!
    zoals vanacht heb ik gewoon wakker gelegen van 1:30 tot 4:30 daarna weer kunnen slapen...
    ik durf dus niks meer te eten of te drinken want die krampen is echt geen pretje

    nu vroeg ik me dus af of het aan die curetage kon liggen of dat het toch iets anders is? iemand die dit ook heeft of weet wat het is of waar het aan kan liggen?
    anders maandag maar weer eens de dokter bellen

    groetjes mij
     
  2. mimi1981

    mimi1981 Fanatiek lid

    10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    He bah. Wat vervelend. Ik heb zelf geen curretage gehad. dus weet er niets van. Ik wil je alleen heel veel sterkte wensen en als je het niet vertrouwd kan je ten alle tijden het ziekenhuis bellen naar de verloskamers en dan navragen. DIe weten dan ook wel of het normaal is of niet.
     
  3. Truusje77

    Truusje77 Actief lid

    10 mrt 2008
    152
    0
    0
    Net over de grens
    Na mijn curretage heb ik nergens last van gehad. Ik kan je dus hierbij niet helpen. Het advies wat ik je wil meegeven is dat je altijd kunt bellen naar het ziekenhuis of verloskundige voor advies. Zij kunnen je verder helpen.

    Sterkte!
     
  4. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ik heb het 2 tot 3 dagen na curretage gehad en daarna werd het stukken minder
    Hou het weleven in de gaten anders gewoon bellen hoor
     
  5. Chantal87

    Chantal87 Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ik heb na mijn curretage geen krampen gehad
    mischien toch even navragen
     
  6. Trees

    Trees Niet meer actief

    Ik weet niet of hetzelfde was, maar ik heb ook vreselijke krampen en steken gehad met tussenpozen. Dit werd bij mij veroorzaakt door mijn darmen en als ik dan naar de wc was geweest (diarree) was het weer over. Het was echt een hele heftige, stekende pijn en ben zelfs een keertje flauw gevallen van de pijn. Een paar dagen na de curretage heb ik nog een echo gehad (ook vanwege dit) en konden ze mijn baarmoeder niet goed in beeld krijgen, omdat mijn darmen helemaal vol met lucht zaten. De boel is natuurlijk al heel erg gevoelig door de curreatge en je darmen drukken heel hard op je baarmoeder, en andere ingewanden. Ik heb daarna zelf heel erg opgelet met eten en drinken, wel veel water gedronken (schijnt goed te zijn) en vet en vezelarm voedsel vermeden. Ook kleine porties in plaats van drie een grote maaltijd op een dag. Ik hoop dat je hier wat aan hebt en ik zou sowieso even het ziekenhuis bellen. Dat heb ik ook gedaan, al is het om even te overleggen. Heel veel succes ermee!

    groetjes
     
  7. Mandytjuh

    Mandytjuh Fanatiek lid

    4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    dank je dames voor jullie reacties

    trees wat jij dus omschrijft dat heb ik dus ook.
    nou dan ga ik morgen gelijk even bellen dan thnks...
    ik was eerst bsng dat het toch aan de cyste lag die ik ook nog heb ( op mijn eierstok )
     
  8. Trees

    Trees Niet meer actief

    Als je ook nog een cyste hebt, zou ik sowieso bellen. Wie weet ligt het daar ook aan? Misschien kunnen ze voor de zekerheid even een echo maken? Ik mocht in ieder geval meteen komen, toen ik belde. Heel veel succes ermee en bij mij was het gelukkig na een paar dagen over. Laat je even weten wat ze gezegd hebben? Ik zal voor je duimen dat het 'gewoon' je darmen zijn die van slag zijn door alle stress en het gerommel aan je lijf.
     
  9. jent

    jent Fanatiek lid

    12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    he madytjuh ik zou idd even bellen. Ik kreeg ruim een week na curretage ook in een keer last van mijn buik, dat bleken ook mijn darmen te zijn, maar ik heb toen wel een soort van laxeermiddel gekregen om snel de darmen weer zuiver en rustig te krijgen. Ik geloof iig dat het een soort laxeermiddel was, maar dat heeft toen iig goed geholpen dus ik zou gewoon even de huisarts bellen en die kan ook met een eendenbek binnen in je kijken en anders voor de zekerheid een verwijskaart voor de gyn vragen. succes en sterkte.

    xxx joyce
     
  10. Mandytjuh

    Mandytjuh Fanatiek lid

    4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    eej dames
    ik heb vanmorgen gebeld en ze zou even met de arts overleggen en mij gelijk terug bellen
    ja laat dat gelijk er maar vanaf want smiddags belde ze pas terug.
    ze had overlegd, maar de arts zag er nu nog geen verband in met curretage en pijn/krampen in mijn buik.
    moest maar even alles met rust laten en als ik over een paar dagen nog pijn/krampen heb moet ik wel weer contact opnemen dan gaan ze verder kijken.
    dus toch even afwachten maar weer...
     
  11. Trees

    Trees Niet meer actief

    Ik hoop voor je dat het snel over is en anders gewoon weer bellen hoor!
     
  12. jent

    jent Fanatiek lid

    12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Mandytjuh heb je naar vk of gyn of ha gebeld?
    Bij wilde namelijk de vk en gyn ook niets doen maarde huisarts wel. Ik zou even alle opties proberen als het echt zo erg is.

    xxx joyce
     
  13. Mandytjuh

    Mandytjuh Fanatiek lid

    4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    jent ik heb de poli van de gyne gesproken en daar moest ik nog even een paar dagen afwachten
    vanmorgen moest ik voor mijn dochter bij mijn ha zijn maar die had het te druk om mij in die 10 minuten ook nog te onderzoeken, maar hij zei dat het kon dat mijn darmen nog geprikkeld zijn ivm curretage of een hele andere oorzaak, maar hij had geen tijd om dat nu te doen...
     
  14. mimi1981

    mimi1981 Fanatiek lid

    10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ik vind dat hij eigenlijk wel even tijd had moeten maken dan hoor. Maar dat is weer mijn mening. Dan loop het wat uit jammer dan.

    Heel veel sterkte meis en ik hoop dat het gewoon je darmen zijn zodat het snel minder word.
     
  15. zeeland

    zeeland Actief lid

    1 okt 2007
    119
    1
    0
    Hoi,

    ik heb tot een week of 4 na mijn curettage ook allerlei buikklachten gehad, ben naar de gyn geweest die met echo constateerde dat het niet "zijn" afdeling was, en opperde ook de mogelijkheid van darmklachten. Wat bij mij wel hielp was geen geconcerveerde sauzen etc. te eten maar bijv. zelf spaghetti saus maken, waarvan ik geen last had. Het is na een week of wat vanzelf over gegaan.
    succes ermee!
     

Deel Deze Pagina