Hallo allemaal, Ik heb een hele rare vraag Ik durf hem eigenlijk niet te stellen, maar ik ga het toch maar doen.. Ik hoor van iedereen dat bevallen voelt alsof je heeel erg moet poepen zeg maar, maar stel nou dat je echt moet, tijdens het bevallen? Dan voel je het verschil niet of wel? Groetjes Marijke
haha ja mijn moeder heeft ook gepoept tijdens de bevalling! de dokter zei nee dat voelt alleen maar zo, nou het kwam er dus wel mooi uit! haha tja kan gebeuren!
Ik voelde idd geen verschil, ik dacht ECHT dat ik moest poepen toen (bij de bevalling van mijn dochter).Verder had ik ook geen cursussen ofzo gedaan en het was mijn 1e, dus wist niet beter. De VK wist ook dat het mn 1e was en geen cursussen had gehad en zei alleen maar: "Er valt niks te poepen!" Ik heb dus eigenlijk heel vaak geperst tot ik in het ziekenhuis was en kreeg daar enorm op me kop:"En daar stop je NU mee, anders riskeer je een KS!" Het is allemaal goed gegaan en afgelopen, maar mn dochter had dus wel zuurstof tekort kunnen krijgen tijdens de bevalling, dus ik had beter geinformeerd kunnen worden door de VK op dat moment. Overigens had ik in het ziekenhuis wel een veeg in mn kraamverband, toen die werd afgedaan bij binnenkomst.
Meestal maken de darmen zich al leeg voordat de bevalling begint. Je hoort vaak dat mensen net ervoor aan de diaree zijn. Dit hebben ze mij ook verteld bij de zwangerschapscursus.
Ik was ook wat verloren (klein beetje) tijdens de bevalling.... schaamde me ook dood maar de zusters maakte er geen probleem van.... Van de vk kreeg ik nog een compliment....(ja klinkt raar), maar schijnbaar komt eventuele ontlasting alleen mee... als je op de juiste manier perst..... Ik had trouwens ook geen diarree /overgeven ofzo gehad van te voren... En idd de persweeen voelen ook zo.... ik kreeg ze al met 7 cm ontsluiting en riep constant.. ik moet schijten.. Dus tja als het gebeurd, gebeurd t, maar zou er zeker niet mee in gedachte blijven zitten... want je moet voluit durven persen.... en nog een ding: Shit happens!
Ik zou me er niet druk om maken, ze zien dagelijks weet ik hoeveel vrouwen die op hun aller charmanst er bij liggen, ik denk niet dat ze het daar tijdens de koffie thuis over zullen hebben hoor
Hihi ik had dat gevoel ook heel erg en was echt bang dat het gebeurde. Ik ben tussen de weeen door naar de wc gegaan dus was gelukkig leeg. Maar der werd ook gezegd dat het echt niks uit maakte als het wel zou gebeuren.
Voor de vk's schaam ik me ook niet, maar wel een beetje voor mn hubbie.. Daar hoef ik me helemaal niet voor te schamen, maar vertel dat mijn gevoel maar eens
Het boelt inderdaad zo. Maar ik heb tijdens de bevalling al ontzettende diarree gehad en ik was dus al aardig leeg tijdens het persen. De verloskundige vertelde mij dat ze zich zorgen zou gaan maken als een vrouw niet poept tijdens de bevalling. Bovendien voel je het niet eens dat je thet doet. Is dus echt heel normaal.
Wat grappig allemaal dat ik dit allemaal zo lezen moet. Ik had 2 dagen voor de bevalling niets kunnen eten, kreeg gewoon niets door mn strot en tijdens de bevalling ging ik alleen maar overgeven (zuur en gal). Wel bijzonder hoe ons lichaam reageert op alles.
Hier ook gepoept tijdens de bevalling, schaamde me wel rot, maar het hoort er wel bij helaas. Heb wel tegen mijn vriend gezegd van te voren dat hij er daarna nooit meer over mocht beginnen haha! Doe nu gewoon alsof het nooit gebeurd is.
Ik heb zoveel vriendinnen met kinderen en zovaak gehoord dat ze hebben gepoept, het schijnt er een beetje bij te horen als het gebeurt. Het lijk mij VRE-SE-LIJK trouwens, ik heb bij de eerste een KS gehad dus daar gebeurde het niet. Maar nu... misschien ga ik wel vaginaal bevallen en dat poepen is een van de de dingen waar ik erg tegenop zie..
Euhm, ik heb s morgens eerst goed gepoept en mn vriend naar het werk gestuurd omdat i kdacht dat dit de rede van mn krampen was ipv weeën, maarnee hoor, hij mocht van t werk terugkeren. In het ziekenhuis werd er bij mij een lavement geszet tijdens de eerste weeën, zo ben je lekker leeg tegen dat je moet persen. (België) Heb mn ma toen buitengestuurd, maar ze was er wel bij als ze mn vliezen braken. dit vond ze wel grappig. Voor poep vloog ze de kamer uit! Moet wel zeggen dat je er neit aan denkt dat je eventueel poept wanneer je bevalt. Je wondertje is onderweg en neemt al je aandacht in beslag! Veel (poep)succes! Liefs Kitty
Is niet zo gek hoor als je je bedenkt dat het hoofdje van je kindje alles wat er nog in je darmen zit er mee uit duwt. Hier ook zo. De verloskundige haalt het heel snel en discreet weg hoor . Die maakt dit dagelijks mee. Is dus eigenlijk niks om je voor te schamen. Mijn vriend zei achteraf wel dat het op een gegeven moment enorm stonk in de slaapkamer
Ik heb het ook al van meerder mensen gehoord en dat het redelijk vaak gebeurt zelfs dat je er zelf soms niet eens iets van merkt als het gebeurt en dat de vk alles al heeft weg gehaald voor dat je er erg in hebt dus als ik jou was zou ik e er niet te druk om maken zoals meerdere hier al schrijven ze hebben het vast allemaal al eens eerder gezien die VK
Nou, bijna iedereen poept tijdens het persen, dat hou je toch niet tegen.. Vaak zeggen ze t nog niet eens tegen je, omdat het normaal is dat het kan gebeuren. Maar k zou me zelf ook wel schamen als ik het zag hihi
schijnt dat 90% van de vrouwen poept tijdens de bevalling, de 10 % die dat niet hebben hebben dezelfde dag of de dag ervoro een spontane leegloop van de darmen gehad