Heeft er iemand tips? Of een advies?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Aslanck, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aslanck

Aslanck Actief lid

2 jul 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo,

Ik werk sinds April via een uitzendbureau bij een uitzendbureau.. (Klinkt raar maar goed :) )
    Ik moet 750 uur maken en zodra ik de 750 uur vol heb kan ik waarschijnlijk overgenomen worden.. Ik heb nu al sinds dat ik wist (met 6 weken) dat ik zwanger was gemeld bij de directie dat ik zwanger ben.. Hij deed daar wel een beetje moeilijk over volgens mij want hij vroeg meteen hoeveel dagen ik wil werken.. Ik wil dus 4 dagen blijven werken.. Hierover moesten ze nadenken en ze zouder er later op terug komen of ik wordt overgenomen door hun of niet. Nu heb ik gekeken hoeveel weken ik nog heb te gaan totdat ik me 750 uur heb volgemaakt. Ik heb nog maar 3,5 weken te gaan.. Heb ze gister weer gevraagd of ze hadden besloten maar dat weten ze dus nog niet en ik heb ook gezegd dat ik het deze week wel wil weten...

Is het zo dat ik een maand van te voren moet weten of ze me overnemen of niet? Of heb ik hellemaal geen rechten omdat ik via een uitzendbureau werk.

En wat kan ik het beste doen? Ik wil niet zonder baan zitten.. Zal ik nu alvast solliciteren of niet? En als ze uiterlijk vrijdag niet reageren wat kan ik het beste dan doen?

Alvast bedankt voor de reacties..

2. Aslanck

Aslanck Actief lid

2 jul 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Heb net gehoord dat ze al bezig zijn met sollicitaties.. wat ik niet moest horen maar via iemand heb ik het gehoord.. dus me contract wordt niet eens verlengd! Zo achterbaks! Achter me rug vandaag zoiets doen.. terwijl ze me het best konden vertellen dan zou ik heus nog wel ff werken totdat ze iemand hebben gevonden.. Nou doeii nu ga ik dat niet meer doen.. dus ik ruim nu me spullen op en ga er vandoor!~! Ik ben zo BOOSS!

3. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    dat kunnen ze toch niet maken, volgens mij heb je echt wel rechten hoor.

een minder dan een maand van te voren! dat kan echt niet hoor.
    niet gelijk je spullen pakken, maar gewoon met haar gaan praten misschien dat je er nog samen uitkomt.

4 dagen is toch geen probleem, kijk als je nou 3 dagen wilde tja das te begrijpen

succes

4. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Via een uitzendbureau heb je eigenlijk niet veel rechten. Als je er 750 uur hebt gewerkt, zou dat met een 38-urige werkweek (weet niet of je minder uren dan dat werkt?) uitkomen op een week of 19 dat je daar werkzaam bent geweest. Dat is te kort om recht te hebben op een vast contract.
    Ze hebben niet het recht om je te ontslaan vanwege je zwangerschap, maar ze kunnen natuurlijk wel beslissen om jou contract niet te verlengen, zeker omdat het toch al niet zeker was dat je aangenomen zou worden.

Ik snap dat dit voor jou heel lullig is, maar ik vrees wel dat ze in hun recht staan...

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Volgens mij is het zo dat ze je mogen overnemen, maar dat je zelfs ook nog in dienst van het andere uitzendbureau kunt blijven werken.

En als ze je er echt uitgooien, zorg dat je de reden zwart op wit krijgt (zullen ze vast niet intrappen denk ik), want als ze aangeven dat dit is vanwege de zwangerschap dan mogen ze zich gaan verantwoorden.
    Maar helaas is het idd zo dat ze je er zo uit kunnen gooien, zelfs zonder reden. Nadeel van uitzendbureaus.

6. Aslanck

Aslanck Actief lid

2 jul 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Het is echt raar gelopen vandaag. Ik was echt heel emotioneel geworden en zat alleen maar te huilen ik ben al heel erg emotioneel van me zelf en dan dit er nog bij! Pff kon hellemaal niet stoppen.. Maar ik heb de directie gebeld en gezegd dat ik het heel belachelijk en niet netjes van ze vond dat ze dit zo hadden aangepakt. Hij zei dat het nog niet definitief is enz enz enz. Maar goed ik kon niet langer praten en ik pakte me spullen en ben weggegaan.. Later werd ik gebeld door de vestigings leider en hij vertelde mij dat ze alleen maar aanhet kijken waren wat ze kunnen doen en of ze iemand voor mij in plaats nemen of niet of dat ze misschien iemand, totdat ik er niet ben met me 12 weken verlof, gaan aannemen gaat invallen en dat diegene daarna gaat doorgroeien en blablabla.. Maar goed de directeur neemt waarschijnlijk dus woensdag met mij contact op en gaat dan zeggen wat ze hebben besloten.. Want ze hadden nog niks besloten over mij.. Hmmm raaarrr en vaag allemaal hoor.. Ik heb ook gezegd tegen me collega dat ik niet ga werken morgen en dat ik gewoon wil weten wat ze nou met me willen. Ik heb echt krampen in me buik gekregen door het gehuil de hele avond :( (ze hebben gezegd dat ze wel heel blij met me zijn maar de reden dat ik straks 4 dagen ga werken is alleen moeilijk) Ik zie het allemaal wel anders wordt het tijdelijk werk vinden of hopelijk een baan met een contract..

7. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ik werk ook via het uitzendbureau, maar ik zit inmiddels in mijn fase b contract sinds vorig jaar en dat is eigenlijk hetzelfde als een gewoon contract. Voordat ik dit contract kreeg mochten ze mij er gewoon zonder pardon uitgooien, dat is dus inderdaad het nadeel van een uitzendbureau. Dus mochten ze het toch van plan zijn, wat ik natuurlijk niet hoop voor je dan staan ze dus inderdaad volledig in hun recht.

Je zou inderdaad wel op zoek kunnen gaan naar een andere baan, maar ik denk dat dat ook lastig is aangezien je natuurlijk zwanger bent.
    Ook zou ik wel gewoon aan het werk gaan, want nu niet op komen dagen staat natuurlijk niet goed op je cv.

8. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Ik vind je manier van reageren niet heel volwassen en kan me voorstellen dat als je werkgever al twijfelde hij nu wel over de streep is :( Laat je de volgende keer niet zo kennen en vraag gewoon op de man af wat er waar is van hetgeen jij hebt gehoord. Met dit soort 'wegloop acties' snij je alleen je zelf maar in je vingers!

9. Aslanck

Aslanck Actief lid

2 jul 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Ben vandaag gebeld door de directeur.. En ze hebben me wel allemaal gelijk gegeven .. En ook dat ik gewoon heel erg emotioneel ben.. Ik heb voor volgende week een afspraak met hem en ga morgen weer werken.. We zien het wel hoe het allemaal loopt

Deel Deze Pagina