Heeft hij honger?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door prinses, 21 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Onze zoon van 3 weken oud, krijgt 6 voedingen op een dag (soms 7). Hij is nu 4300 gram en krijgt elke keer 120 CC in de fles.
    Dit werd ons in eerste instantie aangeraden door de vk, toen het consultatiebureau kwam, bleek dit te veel te zijn. We hebben het echter niet teruggedraaid, omdat hij het meestal opdronk, en niet spuugde of zo.

    Nu lijkt het (vooral 's morgens) dat hij weer snel honger heeft. Hij huilt dan alles bij elkaar en is niet stil te krijgen. Meestal is dit anderhalf uur na de fles, soms lijkt hij ook direct na de fles niet tevreden. Krampjes lijken het ook niet te zijn. De zuigbehoefte is dan ook altijd groot, dus geven we hem een speen of een vinger. Daar is hij dan wel even tevreden mee, maar niet lang. Ik probeer dan altijd te rekken tot tweeenhalf uur na de fles, voordat ik hem de volgende geef. Daarna valt hij altijd tevreden in slaap.
    Alle flessen gaan op tot de laatste druppel. Het kan toch niet zo zijn dat hij nog honger heeft (aangezien hij al te veel krijgt)? Of kan dat toch? Hoe moeten we hier mee omgaan? Ik wil ook niet zomaar meer gaan geven, omdat we overgewicht ook niet zien zitten.'s Nachts slaapt hij zo'n 8 uur tussen de flessen.
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Gezien zijn leeftijd en gewicht zou hij over mogen naar 5 voedingen van 150cc. Biedt hem maar eens 150cc aan, maar ga dan geen 7 flessen geven op een dag. Als het goed is wordt de tijd tussen de flessen wat langer..in ieder geval minimaal drie uur ertussen.

    Ilja
     
  3. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    5 of 6 flessen van 150 CC?

    En hoef ik dat niet te overleggen met het CB?
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Overleggen mag altijd, maar is natuurlijk nooit verplicht. Het mooiste zou zijn als hij dan op 5 flessen uitkomt, maar dat zal in het begin nog wel niet. Dus als je dan op 6 uitkomt is het ook niet zo erg.

    Ilja
     
  5. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik dacht dat je dat juist moest overleggen met het CB. Ook omdat ze ons de vorige keer al aansprak op het feit dat hij al te veel kreeg.
    Het is in ieder geval het proberen waard. Kan ik ook overdag wat meer aanbieden en 's avonds/ 's nachts 120 CC? Aangezien hij vooral overdag honger lijkt te hebben. Of zal hij dat niet pikken?
     
  6. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Het Cb geeft ook advies en richtlijnen. Maar jij als moeder beslist uiteindelijk wat je daar mee doet.

    Natuurlijk mag je 's-avonds 120cc aanbieden. Kijk en luister gewoon goed naar je kind. Heb vertrouwen en volg je gevoel.

    Ilja
     
  7. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Oke, dat ga ik probern. Ik vind het moeilijk om mijn gevoel te volgen, ben heel snel bang dat ik wat fout doe!
     
  8. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Je moedergevoel zit niet snel verkeerd hoor. Maar kan het me ook wel voorstellen. Je zult merken dat je hierin gaat groeien.

    Succes ermee.

    Ilja
     
  9. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Thx! Dit ga ik in mijn achterhoofd houden. Dat helpt vast! :)
     
  10. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Je kan het!

    Ilja
     
  11. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik heb toch nog even met het cb overlegd. Ze gaven hetzelfde antwoord als jij. Dus heb net 150 cc in de fles gedaan. Hij slaapt nu, maar dat kan ook komen doordat hij vanochtend van half 10 tot half 1 wakker is geweest (en hard heeft gehuild). Ik hoop dat extra voeding gaat werken.
    Bedankt voor je advies!
     
  12. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Graag gedaan.

    Ilja
     
  13. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Nog een vraag. Onze Tim is 's ochtends lang wakker. De tijd van de ene naar de andere fles, is hij wakker. Hij huilt dan veel. Nu kan het natuurlijk aan de hoeveelheid voeding liggen, dus die hogen we nu op. Na de middagfles, slaapt hij ongeveer anderhalf uur, en is dan weer wakker. Dan huilt hij ook weer tot de volgende fles. De rest van de dag, is slapen geen probleem.

    Maar wat moet ik doen? Laat ik hem in bed liggen, en laat ik hem dus een tijdje huilen. Of haal ik hem eruit, hij valt dan wel eens in slaap op schoot. Vanochtend zat ik op een gegeven moment, met mijn handen in het haar. Niet te troosten. Ik wil hem niet te veel eruit halen, vanwege overprikkelen. Maar ik kan hem ook niet 3 uur lang laten huilen. Heb jij een idee wat ik het beste kan doen? Of denk je, dat dit inderdaad met de hoeveelheid voeding te maken heeft?
     
  14. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Kijk eerst maar eens hoe hij gaat reageren nu de voeding wat omhoog gaat.

    Ilja
     
  15. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    oke!
     
  16. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    De flessen van 150 cc, drinkt hij ook op tot de laatste druppel. Hebben wij een hongerige baby?
     
  17. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Is hij na die fles nog onrustig? Hoe snel drinkt hij die flesjes leeg?

    Ilja
     
  18. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Nee, nu lijkt hij tevreden te zijn. Hij doet zo'n 15 minuten over de fles.
     
  19. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Helemaal geweldig! Geniet er maar lekker van.

    ilja
     
  20. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Daar ben ik nu ook volop mee bezig. Ik kan me echt weer even opladen nu. Het is 1 van de eerste keren dat hij in slaap viel na de ochtendfles, en 3 uur later pas wakker werd. Daarna is hij nog in bad geweest, en hij was nog steeds helemaal tevreden. Nu heeft hij net zijn fles op en tot mijn verbazing slaapt hij alweer. Ik hoop dat dit de oplossing is, dan wordt het wel een stukje makkelijker.
     

Deel Deze Pagina