heeft jouw verloskundige een echo-apparaat?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Seth, 17 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

heeft jouw verloskundige een echo-apparaat?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Onze verloskundigenpraktijk heeft een echo apparaat en bijna elke verloskundige hier kan ook echo's maken. Maar dat wordt alleen gedaan als het echt nodig is, er is ook een aparte ruimte voor die alleen gebruikt wordt bij afspraken voor een echo. Ik heb 2 termijnecho's, de 20 weken echo en een groeiecho met 34 weken gehad bij de verloskundige.

2. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Ik zit bij een verloskundig centrum in het ziekenhuis. De echoscopisten van de afdeling gynaecologie doen de echo`s. Hier krijgen we er maar 2, de termijnecho en de 20 wekenecho.

Bij deze zwangerschap ga ik rond de 9 weken naar een pretechobureau.

3. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    Bij ons gezondheidscentrum nog niet, vk hebben wel een echoscopisteopleiding gedaan en daar pluk ik nu de vruchten van :D . Ze moeten de vaardigheid erin houden dus morgen gaat ze ff op me oefenen in een ander gezondheidscentrum, zal dr eens vragen hoe t gaat als ze zelf zo een apparaat in ons gezondheidscentrum hebben.

4. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    De mijne heeft idd een echoapparaat

5. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Geen echo=apparaat bij mijn vk, wel dop-tone (sp?)

6. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Nee, hier heeft de VK ook geen echo apparaat. vond ik best jammer! :(

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Yep, wel zo handig!

Ik heb met 8 weken een echo gehad, toen met 12, met 13 vanwege een bloeding en met 15 weken nog een keer voor de leuk. 20 weken echo was in het ziekenhuis, met 25 weken nog een keer voor het geslacht, en nu volgende week een liggingsecho

8. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ik loop bij de VK in het ziekenhuis, en die heeft een apparaat, ik heb iedere controle (dus om de 3,5 week) een echo. Gewoon, zomaar heb geen medische indicatie of een reden om de baby in de gaten te houden. :)

9. Seth

Seth Niet meer actief

jaloers......;)

(keek snel even naar je woonplaats, maar ik woon niet "in je holletje.." hahahahaha, klinkt dat even wazig zo......:D)

10. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Bij de vorige 2 zwangerschappen was ik bij de vk en die heeft een echoapparaat die bij iedere controle gebruikt wordt. (Je krijgt alleen niet altijd een foto mee)

Nu zit ik bij de gyn (mijn man heeft ander bloed dan mij... een beetje zoals rhesus-factor verschillen maar dan met een of ander antilichaam wat maar heel zelden voorkomt) en daar krijg ik alleen een echo als het echt nodig is. Heb nu bij de eerste afspraak een echo gehad en de 20-weken-echo.... (hier in het ziekenhuis doen ze bij zwangerschappen alleen echo's in de echokamer als er niks raars is dus heb de gyn nog nooit aan het werk gezien met het echo-apparaat)

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

Bij mijn vk-praktijk hebben ze zowel een echoapparaat om de termijnecho mee te doen als een apparaat om de 20 weken echo e.d. mee te doen. Ik heb mijn termijnecho en mijn 20 weken echo dus bij de vk gehad. Met ca. 32 weken heb ik een extra echo gehad ivm de ligging van mijn placenta en die was ook gewoon bij de vk.

Er is bij mijn praktijk overigens maar 1 vk die de 20 weken en andere medische echo's doet. Zij is de enige die ervoor bevoegd is en sowieso moeten ze aan minimum aantal medische echo's per jaar doen om het te blijven mogen doen. Dus als de andere vk's het ook zouden gaan doen komen ze per vk niet meer aan dat minimum.

12. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    hahahaha nee gelukkig niet :D:D Goes, zeeland ;)

13. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Mijn verloskundige heeft een eigen echo-apparaat. Maar hij doet geen medische echo's. Ik heb al wel een hele berg echo's gehad.
    - 8 weken, bij de vk om te kijken of het hartje klopte.
    - 10 weken een medische termijn echo ivm de nekplooimeting.
    - 12 weken bij VK nogmaals termijnbepaling
    - 12 weken nekplooimeting
    - 13 weken in ziekenhuis ivm verhoogd risico
    - 16 weken bij de VK, mijn moeder was erbij en was wel leuk om even te kijken. Ik betaal dan 15 euro.
    - 17 weken pretecho ivm geslacht.
    - 20 weken medische echo

Dit zijn mijn echo's tot nu toe. Als ik een echo wil bij de VK dan kan dit voor 15 euro. Tot nu toe 1 keer gebruik van gemaakt. We gaan nu nog een pretecho (3d) laten doen en als we willen nog een keer bij de VK. Ik vind het wel erg makkelijk dat dit kan bij de VK.

14. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Tuurlijk heb ik niet gestemd! Maar aangezien er ook verloskundige zitten in het ziekenhuis, wou ik wel ff reageren :D

15. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Mijn vk praktijk zi t te wachten op het echo-apparaat. w.s vanaf eind maart begin april dus wel :D

16. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Nee in onze praktijk niet heb er nog wel op gezocht toen ik een vk uitzocht maar geen een heeft er hier een. :(

Deel Deze Pagina