We zitten nu midden in virus nummer 7 van dit jaar ofzo , man, kind en ikzelf zijn weer eens ziek. Het lijkt op griep, overgeven, beetje koorts enz. Nu valt dit virus precies in mijn vruchtbare periode. We hebben wel relaties gehad op de goede dagen, maar wellicht heeft ziek zijn toch een negatieve invloed op je kansen van die maand? Of, als er toch bevruchting heeft plaatsgevonden, is de bevruchting misschien van slechtere kwaliteit? Ik baal al zo van het ziek zijn, als we nou ook nog een verloren ronde zouden hebben... .
Als je man ziek is, dan heeft dit geen directe invloed op zijn zaad. Dat kan pas na een week of 10 gevolgen hebben. Mn man heeft zijn zaad onlangs moeten inleveren en heeft nagevraagd waarom de vraag "bent u de afgelopen 3 maanden ziek geweest" wordt gesteld. Je ziet na een ziekte pas laat resultaat in je zaad. Dus niet meteen dit als een verloren ronde beschouwen! Succes en beterschap
Voor jezelf kan het zijn dat een griep invloed heeft op je eisprong, dat die dus wat eerder of later komt. Maar verder geen ernstige of rare dingen volgens mij
als je man ziek is geweest dan gaat de zaad kwaliteit hiervan achteruit!! dus komop vol aan de vitamientjes
Als hij hoge koorts heeft gehad is dit in elk geval funest voor z'n zwemmertjes, het kan een paar maanden(!!) duren voor het weer helemaal 100% is. Zonder koorts durf ik je niet te zeggen.
Mijn man heeft een fikse urineweginfectie gehad, dit heeft waarschijnlijke grote gevolgen gehad op de zaadkwaliteit. Hoe dan ook een infectie (koorts boven 38 graden) heeft invloed op de zaadkwaliteit.
he verdorie! Hier baal ik wel van, hij heeft geen hoge koorts, ik ook niet, maar fit zijn we niet dus het zal vast wel iets van invloed hebben. Nou ja, volgende maand (hoop ik?) beter...
Hoi Tord, wil toch even wat corrigeren wat hierboven is geschreven. Het klopt niet (helemaal) dat ziek zijn pas na 3 maanden effect heeft. Weet er helaas zelf uit eigen ervaring van af. Het klopt wel dat zaad dus 3 maanden doorlooptijd heeft en dat gezond leven etc, pas na 3 maanden effect heeft. Ziek zijn zelf, hoeft niet echt effect te hebben, of mogelijk licht op de zaadjes die nieuw worden aangemaakt (die dus inderdaad over 3 maanden "aktief" zijn). Denk echter dat dat echt niet zo heel grote invloed zal hebben hoor. Het grote probleem zit hem in de koorts die vaak samen gaat met ziek zijn. Bij mannen kan dat funest zijn voor het zaad en dat is dan al direct erna en pas na 3 maanden is het weer in top conditie. Kan je dit met zekerheid zeggen omdat wij toevallig 2x zaadtest hebben gedaan, 1x voor en 1x na koorts. Nou het was echt een slagveld! Volgens de artsen duurt het dan ongeveer 10 weken voor hij weer op sterkte is (door aanmaak nieuwe cellen). Zo lang de koorts niet te heftig of lang is, (tot 38 C) kan het ook minder kwaad. Mijn man had 3 dagen rond de 40 C en dat is dus absoluut niet goed! Ik weet wel (heb t toen aan HA gevraagd) dat als er wel bevruchting komt, het geen "slechter" kindje zal zijn, dus daarover hoef je je geen zorgen te maken. Kan me wel voorstellen (maar das dus niet wetenschappelijk) dat het op jou invloed heeft op het hoe en wanneer en evt kwaliteit van je ei als je niet optimaal fit bent. Maar als ik dit zo lees, is deze maand echt niet verloren voor jullie en ik zou er gewoon lekker voor gaan. Dus niet te veel balen, maar klussen! O ja: @sasje24: aangezien de schade door de koorts wordt veroorzaakt, hebben vitamientjes niet zo heel veel zin ben ik bang... althans, natuurlijk wel om nieuwe schade door een evt lage weerstand met koorts tot gevolg te voorkomen natuurlijk wel. En het is altijd belangrijk voldoende vitamientjes binnen te krijgen voor goed zaad, maar das altijd zo.
Mijn man heeft vorige maand 4 dagen boven de 39.6 koorts gehad, die maand ben ik ook niet zwanger geraakt, maar maand erna wel....!
Toen ik griep had, had ik een hele late eisprong en ging ik veel eerder menstrueren, mijn luteale fase was toen maar 6 dagen. Ik denk dat de griep dat veroorzaakt heeft. Verder weet ik niet wat voor effect het heeft, heb van de week wel ergens gelezen dat als de man griep heeft, dat het dan 3 maanden duurt voordat zijn zaadkwaliteit weer optimaal is.
ja, zoals je ziet bij disney: het kan altijd! Zwanger worden hangt af van meer dan alleen "superzaad". Ook als hij minder zaadcellen heeft dan normaal, kan het wel zijn je van die paar die er nog zijn, wel zwanger wordt natuurlijk! Mijn man zijn zaad was de 1e test ook maar matig tot goed en na de koorts waren er nog wel een paar "goede, aktieve" zwemmers over hoor,alleen wel veel minder (van 50 procent goede, naar dacht iets van 9 %?). Maar je moet dan natuurlijk wel veel meer geluk hebben en zelf denk ik ook heel vruchtbaar zijn, dat scheelt een hoop. Bottom-line is: niet opgeven! het kan echt nog wel.
Hmm... Ik heb de afgelopen cyclus opeens een lange cyclus gehad, maar was ook vlak voor m'n ei flink ziek, zou m'n ei daardoor dan later gesprongen zijn? Dan heb ik meteen een verklaring voor die gekke lengte!
Ik ben vorige maand ook echt flink ziek geweest alle dagen rond mijn eisprong. Had er zelfs ook een topic voor geopend (griep en eisprong) en zie banner Het hoeft dus echt helemaal geen invloed te hebben!