heel kort en gulzig drinken (BV)

Discussie in 'Voeding' gestart door minipi, 22 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minipi

    minipi Fanatiek lid

    17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Hoi,

    Even een schets van mijn situatie, hopelijk hebben jullie tips...
    De eerste dagen dronk mijn meisje super! Ik was zo trots op haar! Sinds eergisteren drinkt ze steeds maar 5 minuten en valt dan heel diep in slaap, ze is dan echt niet meer wakker te krijgen. Ze groeit nog wel goed, dus krijgt blijkbaar genoeg binnen, maar ze is er wel heel onrustig door geworden: korter slapen, vaak darmkrampjes, etc...
    Hebben jullie handige tips voor de volgende dingen?
    - hoe zorg ik dat ze wat langer en minder gulzig drinkt?
    - wat doe ik als ze elk uur wakker wordt met zuigbehoefte en/of honger (verschil vaak moeilijk aan te geven)?
    - wat kan ik doen om haar darmkrampjes te voorkomen en te verlichten?

    Alvast bedankt!
     
  2. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    hoi minipi, mijn dochtr drinkt ook vrij kort en gulzig en viel ook snel in slaap (en nog steeds). wat ik dan ook doe is gaan verschonen als ze aan de borst ib slaap is gevallen en daarna verder laten drinken. meestal is ze dan nl wakker genoeg om weer even te drinken. Geef dan wel weer d3ezelfd borst anders krijgt ze geen achtermelk en dat is juist de melk waar ze verzadigd van raken en dus langer op slapen.
    Tegen krampjes werkte bij Isa cinababy van VSM erg goed. is homeopatisch en kun je zonder recept halen. Als ze na een uur al weer komt kun je haar ook even troosten lekker tegen je aan leggen en evt je pink aanbieden. Voor een speentje is het misschien nog wel erg vroeg, ik ben daar pas vanaf 3 weken mee begonnen.
    En de eerste dagen is veel aanleggen juist wel goed voor je BV maar ik probeerde er wel min 2 / 2,5 uur tussen te laten zitten.
    Over een paar wekn heeft je baby vanzelf een ritme gevonden ;) succes.
     
  3. Mirelle

    Mirelle Actief lid

    11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Lola viel steeds in slaap aan de borst.
    Dus nu geef ik haar idd tussen de 2 borsten door een verse luier.
    Tussendoor wakker houden met kietelen onder de voetjes, masseren van de duim-muis (wekt zuig reflex op) en als het te erg is een nat washandje.
    Ook goed laten huilen voor dat ik haar ga voeden, ze huilde in haar slaap en sliep dus vrolijk door aan de borst.

    Het gaat nu veel beter, ze heeft minder prikkels nodig om wakker te blijven. (ik heb ze 's nachts eerder nodig ;) )

    Darmkrampjes kennen wij ook hier, heel erg om te zien...
    VSM werkte niet helaas, dus gewoon de tijd uit zitten.
    Op aanrade van de huisarts eet ik geen zuivel meer, maar ik merk nog niets aan Lola helaas.

    Suc6!
    Groetjes, Mirelle.
     
  4. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Yildiz viel ook snel in slaap aan de borst vaak na 6 a 7 min maar mijn BV was gewoon zwaar en ze had dan echt genoeg.
    Sommige vrouwen hebben zwaardere melk, mijn VK zei ook dat ik me daar over geen zorgen hoefde te maken zolang ze aankwam (en dat deed ze prima)
    Je kunt idd de luier verschonen en dan verder gaan met de borst en de volgende voeding de andere geven.
    In het kraamhotel heeft een kraamverzorgende eens een koud nat was handje in haar nekje gelegd omdat ze niet wakker werd toen was ik dus super boos want dit vindt ik dus gemeen :evil: ....
     
  5. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Dat in slaap vallen was hier eerst ook zo hoor.
    Je kindje niet te warm kleden, stimuleren door in het handje te wrijven.
    En het wordt vanzelf beter hoor !
     
  6. Matrix

    Matrix Actief lid

    11 sep 2006
    161
    0
    0
    Mag ik je een tip geven waar je altijd met je vragen terecht kan over bv, ook vrijwilgster van de vereniging zitten daar om je te helpen.

    www.borstvoedingsforum.nl

    Heb je misschien een te sterke toeschietreflex, omdat je gulzig zegt, zou het misschien kunnen zijn dat ze het niet aan kan, het kan helpen dat eerst wat af te kolven voor je je kindje aanlegt. Door een te sterke tsr kan het ook zijn dat er krampjes ontstaan. Verslikt ze zich ook veel of niet ?
    Het in slaapvallen, wakker maken door te verschonen, wangetje te aaien, voetjes kietelen.

    Je kindje gaat trouwens steeds sneller drinken ook hoor, waar ze dan eerst 15 minuten over deed, dan 10 en dan bijvoorbeeld nog maar 5 per kant, heel normaal.

    Heb zelf 7 maanden mijn kindje mogen borstvoeden.
     
  7. Mirelle

    Mirelle Actief lid

    11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Hier liever een nat washandje dan slecht drinken.
    Maar dat is mijn mening.
    Dit omdat Lola te veel afviel door het in slaap vallen.

    Overigens heb ik dat maar een paar dagen hoeven doen, en ze is daardoor goed aan gekomen :D

    Groet, Mirelle.
     
  8. Wen

    Wen Actief lid

    Het lijkt wel of mijn kereltje er steeds langer over gaat doen....Vanaf wanneer gaan ze korter drinken?
     
  9. eko

    eko Actief lid

    22 jul 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    minipi, voor de darmpkrampjes kun je cinababy druppeltjes van VSM proberen (het heeft bij ons niet geholpen) of zelf venkelthee drinken helpt ook wel eens.

    Wen, mijn zoontje ging na 6 weken korter drinken.

    Matrix, mijn toeschietreflex is ontzettend toegenomen. Meestal kolf ik ong 30 cc af om het te verminderen maar ik weet niet of het helpt, want hij is nog steeds binnen 5 minuten klaar. Zou ik nog meer moeten kolven voordat ik aanleg?
     
  10. Matrix

    Matrix Actief lid

    11 sep 2006
    161
    0
    0
    @Eko: vaak merk je of je kindje last heeft van de tsr, doordat het zich veel doet verslikken. Maar zelfs tussendoor (tijdens het drinken) krijg je nog wel eens een tsr, maar het gaat er om dat de eerste druk er af is als je een té sterke tsr hebt, dus bij de eerste aanleg.

    @Wen: poeh, wanneer, dat ging van lieverlee eigenlijk, maar om nu te zeggen wanneer precies, al vrij snel ging ze van baby van 20 minuten naar 10 minuten zeg binnen 6 weken denk ik, pas vanaf aantal maanden werd dat 5 minuten. Ze worden steeds handiger dus in het effectiever drinken. Je zegt dat hij er langer over gaat doen, maar drinkt hij altijd wel effectief of is het misschien meer gezellig bij mama zijn, kan ook hé, niets mis mee mits jijzelf daar geen problemen mee hebt hoor.

    @minipi, misschien nog een tip, 2 kopjes venkelthee op een dag, niet meer en niet minder, absoluut niet vies hoor ;) tegen de krampjes.
    Cinababy wil ook helpen. Natuurlijk wil het niet altijd zeggen dat wat bij anderen perfect werkt het bij jou ook hoeft te doen.

    Zuigbehoefte of honger, met honger is je kindje niet tevreden met je pink of speen, zuigbehoefte wel. Vaak hoor je het ook aan het geluid (huiltje) wat je kindje maakt, dat is heel moeilijk te herkennen in het begin, maar dat komt van zelf. Heb je al eens een speentje geprobeerd om te kijken of het inderdaad zuigbehoefte is ?
     
  11. eko

    eko Actief lid

    22 jul 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    ja inderdaad, hij verslikt zich vaak. Vooral als hij 4 uur lang niet gedronken heeft is het erger.
    Als hij het niet meer door kan slikken spuugt hij het gewoon uit. Op dat moment haal ik mijn tepel uit zijn mond en houd even een spuugdoekje tegen mijn tepel zodat de reflex wat minder wordt.
    Vandaag heeft hij gekolfde melk uit de fles gedronken en dat ging veel beter. Hij had ook bijna geen last van zijn darmen.
    Ik hoop dat hij geen speen/tepel verwarring gaat krijgen.
     
  12. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    @eko
    die speentepelverwarring zal wel meevallen hoor , wij zijn met 6 weken begonnen om aan de fles te wennen (alvast voor als ik ga werken) en hij had het meteengoed door
     
  13. voor de darmkramjes dronk ik elke ochten en avond een thas kamille- en venkelthee (verse thee). Dit was op aanraden van mijn vk en het hielp heel erg goed.
     
  14. :) Thas... ik was aan tas en thee aan het denken.
     

Deel Deze Pagina