Heel licht streepje op 11 DPO verdwijnt weer... Wie zelfde ervaring?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Rozanna, 13 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozanna

    Rozanna Bekend lid

    25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Zit nu op 11DPO. Gisteren een omo-witte test (ik heb alle standjes gehad :D) Vandaag leek hij ook wit te blijven, dus ben ik even weggelopen. Na 5 min. toch even gespiekt en ik zag zelf een héél licht tuurstreepje... snel een foto genomen.
    Maar na nog eens een minuut of 5 was de test weer zo goed als wit...:(:(:(
    Bijgevoegd de foto. Test is van Sensitest.
    Ben erg benieuwd hoe ik dit moet interpreteren en wie er eenzelfde ervaring heeft (met welke uitslag?)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Het lijkt mij dat de test dan negatief is.
    Misschien morgen nog eens testen? En dan misschien met een kruidvat (2 voor 5 euro). Die zijn het betrouwbaarst.
     
  3. BVS

    BVS Bekend lid

    28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Sensitiefst is niet betrouwbaar, al zie ik t streepje wel. Idd even kv2v5 doen
     
  4. Mommysince13

    Mommysince13 VIP lid

    7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    spannend, ik had vandaag (10dpo) ook zo'n streepje met action Early, ik wacht nu wel mijn NOD (zaterdag) af
    Hopelijk voor ons beiden een zwangerschap
     
  5. Rozanna

    Rozanna Bekend lid

    25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik vraag me alleen af (als de test niet betrouwbaar zou zijn en/of negatief) waarom het streepje dan kleurt... Dit kleurt toch alleen als het in aanraking komt met het HCG hormoon? Waar zou het dan mee te maken kunnen hebben? Iemand een verklaring?
     
  6. Angelabend

    Angelabend Actief lid

    14 okt 2016
    225
    0
    0
    Ik heb dit gehad met meerdere testen.. helaas was het toen niet raak. 😔
     
  7. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Een vroeg positieve test is wel degelijk betrouwbaar zolang het niet om een indrooglijntje gaat. Alleen is het goed mogelijk dat een heel prille zwangerschap nog vóór NOD misgaat. Als je pas op of na NOD test, dan heb je vaak van een eventueel al afgestoten vruchtje niets gemerkt en test je negatief alsof er nooit iets heeft plaatsgevonden. Het grootste risico van vroeg testen is niet dat de test vals positief blijkt, maar dat je je gaat verheugen op iets wat misschien niet doorgaat. En dat is emotioneel zwaar.
     
  8. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Wat jij zegt is waar maar daarnaast is hier op ZP toch ook meerde malen via bloedtesten aangetoond dat de vroege dipsticks ook vals positieve resultaten geven.

    Ikzelf had bijvoorbeeld duidelijkere streep dan die van TS en een half uur later in bloed slechts 0,5 hCG. Dat is dus echt vals positief en onbetrouwbaar en heeft niets te maken met reageren op hCG van een zwangerschap die voor NOD al weer mis gaat. Ik ben niet de enige met een voorbeeld als dit.

    Voor mijzelf in ieder geval nooit meer dipsticks!
     
  9. Rozanna

    Rozanna Bekend lid

    25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hmmm, heb Sensitest benaderd en de situatie voorgelegd, dit is hun reactie. Ik geloof niet dat het daarmee te maken heeft, omdat ik de stick lang genoeg in het potje heb gehouden...

    "Wellicht was de kleurstof nog niet helemaal goed doorgelopen waardoor je iets hebt gezien op de plek van de testlijn. Het kan wel eens zijn dat de kleurstof niet goed doorloopt doordat de test niet voldoende urine heeft opgenomen. Mocht je merken dat de kleurstof niet of erg langzaam door het testvenster heen gaat, houd dan de test nogmaals enkele seconden in de urine"

    Dit was hun enige verklaring...
     
  10. marlyj80

    marlyj80 Actief lid

    16 jul 2016
    498
    1
    18
    Vreemd vreemd... Misschien gewoon een foute test?

    Wat betreft de dipsticks: die van sensitest zijn volgens mij wel betrouwbaar maar die van zwanger en kids niet. Ik vond sensitest juist heel fijn, omdat deze in principe geen indroogstreepjes geven. Maar misschien heb ik het hartstikke fout!

    Ik hoop in ieder geval dat TS snel een mooie positieve test heeft!
     
  11. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik denk dat bij vermoeden dat er iets mis is met een HCG-test, je altijd het beste contact op kunt nemen met de fabrikant. Zo kunnen zij blijven werken aan de betrouwbaarheid van hun product en fouten beter detecteren. Rozanna, ik vind hun "je zult wel iets fout hebben gedaan" agument een beetje zwakjes, vooral omdat je aangeeft (en dat heb je vast tegen hun gezegd) dat je ervan uit gaat dat je de test correct hebt uitgevoerd. Wat ik in jouw situatie zou doen, is nog een test. Eventueel morgenochtend. Want dit is wel heel vreemd en spannend zo.

    manaolana, ik heb geen verklaring voor wat jou is overkomen en wat lijkt het me naar om blij te worden van een positieve urinetest om dan krap een half uur later bij de bloedtest te worden teleurgesteld. Ik weet niet of bloedtest en urinetest overeen horen te komen qua HCG-niveau (ik dacht eigenlijk altijd dat de urine-niveaus wat achterlopen bij de bloedniveau's, maar ik geef toe dat ik er het fijne niet van weet), maar ik neig inderdaad naar een vals positieve test op basis van jouw verhaal.

    Overigens zijn de dipsticks statistisch gezien over het algemeen erg betrouwbaar, maar geen enkele urine-HCG-test haalt de 100%.
     
  12. Rozanna

    Rozanna Bekend lid

    25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Dank je Marlyj80.

    In tegenstelling tot wat Sensitest beweerd heb ik bij beide vorige zwangerschappen indroogstreepjes gehad, (die zouden op deze tests niet voorkomen) die pas een dag later zichtbaar waren. Beide keren bleek ik wél zwanger te zijn... Vandaar dat ik nu ook mijn vragen heb over dit streepje, omdat alle testen tot nog toe dus wel bleken te kloppen als er een streepje verscheen, op welk moment dan ook... Spannend, geduld hebben...
     
  13. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Spannend zeg!!
    Ik had ook merkloze stripjes van een of andere goedkope website en had toen ook 10 dpo een streepje dat verdween na opdrogen, 11dpo tuurtwijfel en 12dpo opeens wel duidelijk. Dus duimen!!!
     
  14. Rozanna

    Rozanna Bekend lid

    25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Wauw... dus toch mogelijk! Nou, ik ben benieuwd! Jij in ieder geval gefeliciteerd!
     
  15. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Nee hoor.

    Want na afleestijd willen bijvoorbeeld ook wel eens roze-achtige streepjes verschijnen welke niks met een zwangerschap van doen hebben. In de bijsluiter staat dan ook vaak een maximale afleestijd vermeld.

    Verder heb je ook nog zgn doorloopstreepjes. De urine loopt dan langzaam door de test waardoor je even een streepje denkt te ontwaren, maar vervolgens trekt dat dus weer weg. Geldige HCG-streepjes blijven gewoon staan en wandelen niet weer weg.

    Over een paar dagen nog eens testen. Hopelijk heb je dan een streepje welke wel blijft staan.
     
  16. Rozanna

    Rozanna Bekend lid

    25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ja, dit zijn op zich plausibele verklaringen...

    Ik moet wel zeggen dat ik die 'indrogers' voorheen ook heb gehad en deze toch duidden op een zwangerschap.
    En naar mijn weten heb ik de test correct uitgevoerd en heb ik de urine vlot genoeg zien doortrekken.
    Kortom... het blijft spannend tot een duidelijke roze streep!
    Wordt vervolgd... ;)
     
  17. Rozanna

    Rozanna Bekend lid

    25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Update: Ben net in de badkamer bezig en zie nu tóch weer een heel vaag streepje... Bovenste negatieve test is van gisteren, onderste van vanmiddag... voor de doorgewinterde tuurders... ;)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. Aaf88

    Aaf88 Bekend lid

    26 okt 2012
    596
    279
    63
    Ik zie iets op de onderste!
     
  19. marlyj80

    marlyj80 Actief lid

    16 jul 2016
    498
    1
    18
    Ik hoef niet eens te turen!
     
  20. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Tja ik zie iets vaags maar hij was eerst nega, toen licht posi, toen duidelijk nega en nu ver na afleestijd een indroogstreep.
    Ik zou hier niet meer op kijken en gewoon vandaag of morgen een nieuwe test doen.
    Deze zijn nu niet meer betrouwbaar.

    Succes!
     

Deel Deze Pagina