Heel onwaarschijnlijk, maar ik voel me toch niet zeker..

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Lill, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.739
    6.552
    113
    Vrouw
    Hey allemaal,
    Ik ben nieuw hier en heb me alleen ingeschreven om deze vraag te stellen.
    Ik had vorige week zondag ongesteld moeten worden (ik heb altijd op woensdag mn laatste pil, en dan word ik op zondag ong.)
    Maar omdat ik dinsdag voor het eerst weer naar school ging heb ik de pil doorgeslikt.
    Ik ben namelijk soms nogal een hormoonbal als ik ongesteld ben.
    Nu heb ik sinds een paar dagen 's nacht en soms 's morgens een soort misselijkheids gevoel.. maar ik geef niet over, het is een heel leeg gevoel lijkt het wel.. moeilijk te omschrijven.
    Ik ben ontzettend huilerig, maar dit kan ook komen doordat ik heb doorgeslikt, en mijn hoofd draait overuren zonder duidelijke aanleiding.
    Verder kan ik voor weinig dingen energie opbrengen, ben ik veel moe en heb ik sinds vanmorgen een maf gevoel in mn buik, wat ik ook moeilijk kan beschrijven.
    Het is geen pijn, maar een soort zeurgevoel.. alsof je een schaafwond hebt ofzo.

    Het ene moment eet ik alsof mn leven ervanaf hangt, het volgende moet ik niet aan eten denken..

    Mijn vriend en ik hebben onveilige seks gehad (ja ik slikte wel de pil natuurlijk, maar zonder condoom dus).
    Nou ja de vraag dus, kan ik zwanger zijn?
    En hoe waarschijnlijk is die kans?
    Of kan dit gevoel komen omdat ik heb doorgeslikt? (waar ik normaal NOOIT zo veel last van heb)
     
  2. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja het zou altijd kunnen, de pil is maar 99% betrouwbaar, maar wat jij beschrijft kan ook heel goed met het begin van het schooljaar te maken hebben. Ik ben de eerste dagen ook doodop, snaai bij het leven, alles wat je eigenlijk beschrijft, na 7 weken (of meer) vakantie moet je lichaam ook weer aan het nieuwe ritme wennen.

    Daarnaast heeft het doorslikken ook invloed op je lijf. Ik werd bij het doorslikken na een week of 2 toch wel een soort van ongi. Door de pil heen dus. Is ook normaal.

    De enige zekerheid is een test doen. Maar als je de pil slikt lijkt het me heel sterk dat je zwanger bent.
     
  3. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.739
    6.552
    113
    Vrouw
    Ja, het lijkt me ook erg stug, maar ik heb normaal nooit last van ongesteld zijn.
    Verder heb ik deze vakantie eigenlijk alleen maar gewerkt, dus ik blijf in hetzelfde patroon zitten.
    Opstaan, naar school/werk gaan en dan gewoon doen wat je moet doen.

    Verder kan ik me ergens herinneren een pil te zijn vergeten, maar die heb ik binnen 12 uur genomen, al moet ik ook eerlijk zeggen dat ik niet weet of dat afgelopen maand of de maand ervoor was.

    Wat ik van de testen heb begrepen kan ik die toch pas doen de eerste dag dat ik ongesteld zou moeten worden? dus dan duurt het zeker nog 2 weken voor ik zekerheid heb.
    In principe ga ik er ook vanuit van niet.. maar ik heb me nog nooit zo gevoeld, en dat maakt me bang..
     
  4. Skye

    Skye Niet meer actief

    Als jij de pil doorgeslikt hebt, dan moet je even nagaan wanneer je dan eventueel bevrucht zou kunnen zijn. Koop voor de zekerheid gewoon een test. Vaak als je die test hebt gedaan en hij blijkt negatief te zijn (dat is denk ik wat jij wilt toch?) dan vaak is er ook alweer een spanning weg en ga je je ook al beter voelen
     
  5. Inggrid

    Inggrid Fanatiek lid

    4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    ik ben ook eens erg bang geweest dat ik zwanger was. ben zelfs na 2 mnd niet ongesteld te zijn geweest naar huisarts s' morgens gegaan. die zei dat er niets aan de hand was gewoon afwachten. wel condoom en pil. en de volgende dag was ik ongesteld. ik denk dat de stress van "stel dat ik zwanger ben en nu....." de menstruatie tegen gehouden heeft. maar ga nu wel voor het echie.
     
  6. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.739
    6.552
    113
    Vrouw
    Ik heb net sinds een paar maanden een nieuwe vriend, dus we zijn nogal actief op dat gebied zeg maar.
    Ik had niet afgelopen zondag maar die zondag ervoor normaal gesproken ongesteld moeten worden, maar ik heb geen idee hoe zo'n cyclus in elkaar zit en weet daarbij ook echt niet meer wanneer ik wel en geen gemeenschap heb gehad.

    Ik slik sowieso de pil, maar zijn hier en daar wat slordig geweest met condoomgebruik :oops:
    Ik hoop inderdaad dat de test negatief is, maar zo niet dan zou ik het niet weg laten halen.
    Het zou gewoon financieel gezien enzo niet verstandig zijn om 'bewust' aan kinderen te beginnen maar het idee staat me niet vreselijk tegen ofzo.

    Maar als ik over 2 weken pas ongesteld word dan kan ik pas dan de test doen toch? of gaat dat nu niet op omdat ik eigenlijk al ongesteld had moeten zijn?
     
  7. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.739
    6.552
    113
    Vrouw
    Ja, dat heb ik ook eens gehad, dat mn ongesteldheid uit bleef.
    Maar ik voel me nu gewoon lichamelijk zo vreemd.
    Ik ben nooit misselijk, ik geef over of ik doe het niet, ben ontzettend snel geirriteerd, word al gek als mn kat op mn huiswerk zit bijvoorbeeld..
    Zo ben ik normaal nooit..
     
  8. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Je kan nu al gewoon een test doen hoor.

    Op de dag dat je ongesteld moet worden en het niet wordt kun je normaal al een test doen..
     
  9. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.739
    6.552
    113
    Vrouw
    maar geld dat ook als je doorgeslikt hebt?
     
  10. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.739
    6.552
    113
    Vrouw
    heb in elk geval online test besteld.
    Dus die zou ik dan morgen moeten hebben.. ik vind het zo'n onwerkelijk idee.. mn hoofd heeft zoiets van nee, dit kan echt niet..
     
  11. Skye

    Skye Niet meer actief

    Het ligt er gewoon een beetje aan wanneer je bevrucht bent. Als dat al is gebeurd voordat je ging doorslikken, dan kan je nu allang een test doen. Het gaat er in principe om of je genoeg HCG in je lichaam hebt. Na een week of 4 heb je dat dus dan kan je testen. Jij weet waarschijnlijk niet wanneer je bevrucht bent, maar dat kan dus ook al een aantal weken geleden zijn geweest. Ik zal als ik jou was gewoon eens morgen een test halen en hem dan eens doen. Hou ons wel op de hoogte he
     
  12. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.739
    6.552
    113
    Vrouw
    Dat zal ik zeker doen.
    Als ik neg test zal ik in elk geval een stuk rustiger zijn en kunnen wachten tot ik ongi word zonder me helemaal op te fokken.
    En stel dat het wel pos is.. tja.. dan moet eens goed na gaan denken.. maar goed, ik ga ervanuit dat het neg is :) al zal dat misschien ook wel een raar gevoel geven?
    Heb wel voor de zekerheid 3 testen in 1x besteld.. zodat ik niet meteen met hetzelfde wellus nietus spelletje in mn hoofd zit mocht ik niet ongi worden.

    Ik hou jullie zeker wel op de hoogte ja..
    Mijn lichaam voelt gewoon niet zoals normaal.. en dat vind ik heel eng..
     
  13. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.739
    6.552
    113
    Vrouw
    ik HAAT wachten
     
  14. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Waarom loop je dan niet gewoon even naar de drogist of de supermarkt, ben je er van af.
     
  15. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.739
    6.552
    113
    Vrouw
    Omdat 1 via internet een heel stuk goedkoper is.
    En 2, er bij de dichtsbijzijnde drogist een vriendin van mn moeder werkt.
    En 3, ik verwacht ze vandaag.. en anders morgen..
     
  16. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.739
    6.552
    113
    Vrouw
    De test was (zoals verwacht) negatief.
    Wel een opluchting.. mijn tijd komt nog wel..
    Nu uitzoeken waar ik dan wel zo misselijk en moe van ben..
     

Deel Deze Pagina