Heel tevreden duimend kindje...maar..

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Anique, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Mijn dochtertje is een heel tevreden kindje. De eerste maanden heeft ze veel gehuild door darmkrampjes en moeilijk poepen. Maar nu heeft ze haar duimpje gevonden en die gebruikt ze ook hartstochtelijk.
    Maar voor haar voedingen laat ze zich niet zo duidelijk horen... en daardoor hebben we ook nog steeds niet echt een duidelijk schema. Toch zou een beetje schema (hoeft niet heel stipt natuurlijk) wel fijn zijn, dan weet je een beetje waar je aan toe bent (zeker met twee kindjes). Zijn er meer dames met zo'n tevreden kindje, en hoe doen jullie dit. Hoe weten jullie uberhaupt of zij/hij wakker is. Want soms denk ik opeens, ik hoor een geluidje (oor de babyfoon) , laat ik maar eens gaan kijken en dan ligt ze met wijd open ogen om zich heen te kijken. en dan denk ik wel ens "hoe lang zou ze al zo wakker liggen, zou het niet zo leuk vinden als ze echt hele lange tijden in d'r eentje wakker in bed ligt.. of zou dat niet zo erg zijn??? Weet het niet zo goed, wie heeft tips???

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Moeilijk... groeit ze goed? Renske ligt ook wel eens wakker in haar bed, ik vind dat juist een goed teken, ze is lekker in het rond aan het kijken, en went dan goed aan haar eigen kamertje (overdag laat ik haar daar slapen, 's nachts nog bij ons).

Je kan proberen om haar gewoon na een uur of 3,4 aan te leggen en te zien of ze gretig drinkt.

Op hoeveel voedingen zit je per dag?

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hebben wij hetzelfde kindje?

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Sinds een paar dagen onderbreekt hij het drinken soms voor zijn duim, een lachbui of omdat ie babbels heeft!!
    Grapjas, drinken moet ie!

5. Anique

Anique Niet meer actief

Ze groeit wel goed, en ze drinkt ongeveer 5 a 6 keer... denk ook wel dat ze genoeg binnenkrijgt, dat is het niet, maar soms zou je weleens willen dat ze iets pittiger was, dan is het wat duidelijker als ze honger heeft haha... maar ja, een huilbaby is natuurlijk ook verschrikkelijk.
    Aan de andere kant, als ze wel huilt is dat vaak omdat ze dus krampjes heeft of moe is of een onduidelijke reden, dan is ze juist vak ontroostbaar, dat vind ik ook weleens lastig. Het enige wat ik dan eigenlijk kan doen is d'r in d'r bedje leggen, dan is ze vaak binnen 2 minuutjes weer stil... das ook niet echt ideaal, maar ja...

6. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Gewoon zelf op de tijd letten. Dat deed ik ook, mijn zoontje heeft zich nooit gemeld om gevoed te worden. En wakker in bed liggen zonder te huilen, wie wil dát nou niet?! Als ze je nodig heeft laat ze zich vast wel horen.

Deel Deze Pagina