Heel vaak/veel plassen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door LVtje, 16 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Misschien zijn er dames die het herkennen of tips bijv.

    Onze dochter van bijna 4 plast echt extreem vaak. Soms meerdere keren in een uur.
    Het is niet dat het maar een paar druppeltjes is, de ene keer wel meer dan de andere keer natuurlijk.

    Ze is overdag al zeker 1,5 jaar zindelijk dus het is niet dat ze pas net zindelijk is en ze daarom bij iedere aandrang gaat.
    Op zich kan ze het goed ophouden. Heeft ook nooit ongelukjes oid.

    Er is al meerdere keren urine onderzocht op blaasontsteking en dat is het nooit.

    Ze zit goed op de wc, neemt voor mijn gevoel ook echt de tijd om rustig uit te plassen.

    In de nacht is ze niet zindelijk en ik weet dat ze dat ook nog helemaal niet hoeft. Maar haar luier zit ook echt bomvol in de ochtend. Nu slaapt ze ook echt heel vast, dus ze merkt het gewoon echt niet. Nu maakt me dat echt niks uit, maar ze vind het zelf gewoon vervelend en dat vind ik dan wel sneu. Heb zelf dan het idee dat het vele plassen ook echt niet meehelpt qua nachtzindelijkheid.
    En nogmaals, dat vind ik dus echt geen probleem dat ze in de nacht nog niet droog is.

    Maar ik vroeg me af of het wel normaal is dat ze zovaak plast op een dag.
    Het is dus echt minimaal 15x op een dag dat ze naar de wc moet.
    Herkent iemand dit?
     
  2. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.951
    1.578
    113
    Heel herkenbaar. Soms ieder kwartier gaan, maar soms ook zeker 2u kunnen wachten (als we weggaan of zo). Ook in de nacht nog lang niet zindelijk. Geen idee wat je eraan kunt doen. A vindt het niet vervelend dus dat scheelt.
     
  3. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.006
    288
    83
    Ja herkenbaar. Mijn zoontje plast ook heel vaak, maak me er ook geen zorgen om ik hoor hem ook niet over pijn of ongemak..
     
  4. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.910
    15.215
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier hebben ze ook weleens zo’n fase gehad en ik ben ze juist heel tegenstrijdig meer gaan laten drinken waardoor ze de blaas echt leeg konden plassen. Bij te weinig drinken krijg je irritatie van de blaaswand en dit voelt als aandrang terwijl de blaas nog niet volledig is gevuld.
    Bij mijn oudste dochter was het eens een periode dat ze zeker 4x per uur ging en dit heb ik wel aangepakt door niet vaker dan 2x per uur en toen was het snel over, was ook wel in de periode dat ze gingen starten op de kleuterschool.
     

Deel Deze Pagina