Heel veel pijn ribben of galwegen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door EllenW88, 22 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EllenW88

    EllenW88 Lid

    22 feb 2019
    13
    2
    3
    Vrouw
    Hoi! Dit is mijn eerste keer hier maar ik begin op het moment wat wanhopig te worden dus hopelijk herkent iemand het..
    Ik ben morgen 37 weken zwanger en ik heb al weken heeeel erg veel pijn onder mijn rechter rib. Het wordt nu echter steeds erger. Sochtends heb ik (bijna) nergens last van, eind ochtend begint het te steken en nu doet het al zoveel pijn dat ik niet meer overeind kan staan/zitten. Het enige wat verlichting brengt is liggen. Dan zakt het weer weg (mits de dame er met haar voeten onder zit..) mijn meisje is heeeel erg actief. Waar ik mijn zoon bijna nooit voelde tijdens de zwangerschap voel ik haar echt de hele dag door, volgens mij weet zij Niet wat slapen is... maar ze ligt standaard met haar voeten bij/onder mijn rechter ribben. Nu is het ook zo dat ik problemen heb met mijn galwegen. Galblaas is 10 jaar geleden verwijderd maar altijd last gehouden. Tijdens beiden zwangerschappen veel pijn aan gehad, medicatie gekregen en toen was het ook binnen 2 weken volledig over. Maar na een paar weken ging het weer pijn doen. De pijn lijkt wel te zijn opgeschoven maar net zo fel, het is net of er constant een lange naald tussen mijn ribben wordt geprikt wat daar rondjes blijft draaien.. nu weet ik niet meer of het nou gewoon mijn ribben zijn of galwegen.. het doet zo veel pijn dat ik doodsbang ben dat ik deze pijn ook bij de bevalling zal hebben. Herkent iemand dit?... maandag heb ik weer een afspraak bij de verloskundige (wegens vakantieperiode voor hun ((heb nu al een andere invalverloskundige omdat er bijna niemand is)) wil ik het het liefst uit zien te zingen tot maandagochtend..) Ik hoop dat iemand mij gerust kan stellen of what ever want dit is niet meer te doen zo...
     
  2. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Klinkt als nierstuwing!
     
  3. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Bij de eerste had ik ook last van mijn ribben, vooral rechts, kon eigenlijk ook het beste liggen. Of staan. Zitten was een drama, vooral autorijden was verschrikkelijk. Ik nam paracetamol en probeerde zitten te vermijden.

    Bij de tweede had ik op een gegeven moment nierstuwing. Ook rechts. Was heel anders. Pijn zat lager, dacht eerst aan bandenpijn, tot het kolieken werden.

    Ik denk eigenlijk dat het je ribben zijn. Ook gezien dat je galblaas er al uit is. Ik zou kijken of paracetamol het draaglijk maakt en houdingen vinden die het draaglijk maken.
     
  4. Ninge

    Ninge Bekend lid

    27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Ik had dit ook bij de tweede. Ook galblaas verwijderd. Ik had pijn ter hoogte van aanhechting buikspieren en onderste ribben, maar ook heeeeel erg in mijn rug, als je de zenuwbaan van de ribbenplek volgde kwam je bij mijn rug. Ik twijfelde ook wat het was. Ik had ook zwangerschapscholestase, dus dacht latereat dat het misschien was. Na mijn bevalling was het over! Ik had ook veel gehoest, hypothese van fysio is dat ik toen ribbenstand verkeerd heb gehoest in combinatie met zwangerschap.
    Ik hoop eigenlijk dat je al bevallen bent en van de pijn af bent. Ik kan 4 weken bijna niks meer van de pijn! Alleen liggen. Inderdaad s ochtend vroeg ging het en zodra ik pijn kreeg ging het niet meer weg.
    Sterkte als je nog last hebt.
     
  5. EllenW88

    EllenW88 Lid

    22 feb 2019
    13
    2
    3
    Vrouw
    Dankjulliewel voor de reacties! Volgens de verloskundige had de kleine waarschijnlijk mijn ribben gekneusd doordat ze echt constant met haar voeten Onder die ribben zat. Nu is ze volledig ingedaald en zit ze er minder vaak met haar voeten wat gelukkig al flink wat scheelt!!! Nu de 39 weken bereikt. Hopen dat ze ergens deze dagen heeeel snel mag gaan komen, dat ik dan voorgoed van die pijn af ben :)
     

Deel Deze Pagina