Mijn dochter slaapt de laatste tijd erg veel. Nou is dat op zich geen probleem (niet slapen is erger ), maar het neemt nu wel "extreme" vormen aan. Ongeveer een half uur/drie kwartier nadat ze wakker is geworden begint ze al weer in haar ogen te wrijven en te mokken. Als ik haar dan op bed leg valt ze ook direct in slaap en slaap zo een paar uur achter elkaar. Moet haar echt wakker maken voor de voedingen en hapjes. Herkent iemand dit? Is het een sprongetje of zo? De laatste tijd heeft ze niet iets nieuws geleerd waardoor ze zo moe kan zijn. Ook nog geen (aankomende) tandjes en volgens het CB zit ze ook niet in een groeispurt. Oh ja, ook 's nachts slaapt ze nog steeds van half 10 tot half 7 (ook dit wordt nu langer. Vanmorgen was ze pas om half 8 wakker)
Kan het misschien zijn dat ze iets onder de leden heeft? Hier ook zo'n slapert hoor, mijn zoontje slaapt nog steeds 17/18 uur per dag, maar als hij niet lekker is zoals nu slaapt hij nog meer. Vaak begint het met zoveel slapen hier, en een paar dagen later is hij verkouden of ziekjes....
Daar lijkt het tot nu toe niet op. Heb voor de zekerheid al een paar keer haar temperatuur opgenomen en die is prima. Ze eet goed en is (als ze wakker is) vrolijk. Maar je weet inderdaad maar nooit... Ze heeft dit overigens al anderhalve week.
Mmmm dan zou ik zeggen toch een sprongetje, wel gek is dat. Maar goed ze zal het wel nodig hebben. Laat je haar nu gewoon slapen of houd je je gewone ritme aan??
Ik herken het absoluut niet!! Hier eerder het tegen overgstekde, haha!! Maar hoe heeft ze voorheen geslapen? Slaapt ze nu echt heel veel meer. Zelf zou ik het niet te lang aankijken, maar misschien toch even naar de huisarts gaan om een medische oorzaak uit te sluiten. Ik wil je niet ongerust maken hoor, maar ik denk dat dat mijn beleid zou zijn. Succes!
Misschien slaapt ze 's nachts te kort? 9 uur nachtrust vind ik best kort voor een kleintje. Volgens mij slapen de meeste baby's gemiddeld 12 uur per nacht.
Wij hebben ook zo'n grote slaapkop. Jasmine is nu ruim 11 maand en slaapt 's nachts van 19.00 tot 07.00 en dan op de dag nog 3 x een slaapje. Vaak 2 keer een uur en 1 keer 2/2,5 uur. Maak mij er geen zorgen over. Ze zal het wel nodig hebben, want anders zou ze vast niet in slaap vallen.
's Avonds slaapt ze genoeg (had het hier verkeerd opgeschreven, sorry). Ze krijgt om 18.00 uur haar avondeten en gaat dan meestal om half 7 naar bed. Om half 10 krijgt ze haar avondfles en dan slaapt ze door tot de volgende morgen. Zonder de "late" fles wordt ze 's nachts nog wakker. Echt zorgen maken doe ik nog niet, omdat ze verder nog zo vrolijk is (en ik een arts in huis heb wonen, haha). Maar vond het zo vreemd dat ze van weinig slapen ineens zo veel ging slapen. Kon er op internet en in boeken ook niets over vinden en dan is het fijn om het even hier te vragen bij de ervaringsdeskundigen (is ons eerste kindje en dus een hele ontdekkingsreis).
@ Piemie: Ik probeer haar zoveel mogelijk te laten slapen en toch haar ritme aan te houden. Ik maak haar pas wakker als het echt tijd wordt voor haar eten (mag ook prima een half uur later zijn). Ze drinkt al niet zo heel veel melk meer, dus vind het wel belangrijk dat ze dat binnen krijgt (krijgt nu 210 ml pap, 150 ml 's middags en 180 's avonds), net als haar groente en fruit. Ze heeft nu alleen door het vele slapen minder speeltijd.
Tja ik zou me niet zo´n zorgen maken, zolang ze vrolijk is... Maar het stomme is dat het hier ook een beetje is de laatste week. Vanochtend moest ik mijn zoontje echt bijna wakker schudden om half 9!! En meteen na de fles begint hij al oogjes te wrijven, en miepen. Hij ging om kwart over 10 naar bed na hem een tijdje vermaakt te hebben (wat anders ook niet nodig is) Maar goed hij hoest heel erg en is vreselijk verkouden. Moest wel meteen aan jou denken hahaha...
Kan zijn dat ze in de lichamelijke groei is, dan slaapt mijn zoon ook veel meer nl. Of ze heeft idd wat onder de leden, dat is hier nu ook gaande nl. Mijn zoon is snotverkouden en was 7 uur wakker maar om half 10 alweer bekaf en ligt nu alweer 2,5 uren te slapen inm.
Mijn zoontje slaap voor zijn doen ook erg veel al een week (maar 6 uur per dag wakker) en hij kan opeens allemaal nieuwe dingen. Dus misschien is ze volop aan het ontwikkelen en dat kost veel energie.
aan ontwikkeling zat ik nog te denken. Ze doet nu niets nieuws, maar misschien is ze al een nieuw "kunstje" aan het voorbereiden. Ik hou haar gewoon iets meer in de gaten nu en we zullen zien. En voor nu geniet ik van de tijd die ik nu heb om het huishouden te doen (eindelijk, haha) en een boek te lezen
Hahahaha! Heerlijk he? Bij Aaron merk ik het ook pas 2/3 dagen dat hij wat nieuwe dingen kan terwijl het extremere slapen al wat langer bezig is. Zolang ze vrolijk en alert is, zou ik me geen zorgen maken iig!