Heftige reactie muggenbeet

Discussie in 'De lounge' gestart door debq, 14 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.747
    736
    113
    Ik heb wel vaker van die harde schijven gekregen van muggenbeten, maar dit jaar lijkt het wel erg extreem te worden. De eerste reactie was op mijn onderarm en zorgde ervoor dat mijn hele hand tintelde. Snel daarna op mijn bovenbeen, een mooie grote schijf met een rode rand. Deze plekken gingen met koelen, een hooikoorts tabletje (zou ook werken voor andere allergische reacties) na een dag wel weer weg, of waren in elk geval een héél stuk minder. Maar nu werd ik gister wakker met een nieuwe plek op mijn andere been. Zo’n reactie heb ik nog niet eerder gehad. De rode plek is net zo groot als mijn hele hand, de schijf bijna net zo groot. Het zit vol met vocht en als ik normaal zit gaat mijn been tintelen. Het jeuken valt mee, je voelt het gewoon drukken. Inmiddels heb ik het tweede hooikoorts tabletje genomen en heb ik gister zo veel mogelijk gekoeld en mijn been heel veel recht gehouden.
    Wie heeft hier ervaring mee en heeft een tip om ervoor te zorgen dat de reactie snel minder wordt?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Antihistamine helpt inderdaad tegen een allergische reactie. Ik weet niet welke je nu hebt, maar via de huisarts kun je ook andere en sterkere krijgen als dat nodig is.

    Verder koelen inderdaad.

    Heb helaas geen andere tips om het snel minder te laten worden. Ik probeer vooral te zorgen dat ik ze niet krijg. :oops: Overal horren, ‘s avonds lange broek, lange mouwen en sokken aan buiten. Preventief antihistamine, ook ivm hooikoorts. Dat soort dingen.
     
    debq vindt dit leuk.
  3. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Koelen idd. Met een koelelement desnoods. Weet je zeker dat het een mug was? Woon je bij water?

    Ikhad standaard dit soort muggenbeten totdat.... totdat mijn subklinisch trage schildklier werd behandeld.

    Je kan nog vitamine B complex gaan slikken dan prikken ze je niet meer

    Edit: ik heb ook wel eens een watje met azijn er op geplakt, deed wel iets.
    En uitzuigen met een uitzuigsetje
     
  4. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.747
    736
    113
    Ik weet voor 90% zeker dat het een mug was. Bij de iets mindere reactie dan op de foto, die op mijn onderarm, had ik de mug namelijk nog zien zitten. Nu is de reactie dus te vergelijken maar veel erger.

    Bij een kleinere plek snap ik het uitzuigen wel. Hoe zou je deze grote plek uit kunnen zuigen? (Ik doe er alles aan om de plek kleiner te krijgen, het is echt heel erg vervelend nu.)
     
  5. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.113
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat bij mij altijd helpt is het verwarmen. Lepel onder de hete kraan, en dan erop drukken dat stolt het eiwit wat voor die jeuk zorgt en de dikte.

    Ik had van de week ook alweer 3 plekken :cry: 1 op mijn knokkel van m'n pink. Fijn, kon die amper bewegen. En een op mijn voet, halve voet was gewoon dik en paars. Leek wel een blauwe plek maar was een muggenbult:o: en nog een op mijn arm maar die viel een keer mee.

    Hoe je die hele grote plek zo warm krijgt, grote opscheplepel en dan stukje voor stukje? Let wel op dat je jezelf niet verbrand.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  6. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.776
    2.676
    113
    Noord-Holland
    Ik hou van kamillecompressen :) gewoon van sterke kamillethee en dan deppen.. kamille kalmeert en trekt de hitte eruit.
     
  7. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ja ik heb dit dus ook.... Afgelopen week 5 stuks op mijn onderbenen. Vreselijk. Ik ben bij de huisarts geweest en inderdaad koelen en antihistaminica gebruiken.
     
  8. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ja ik zou met het grootste zuigertje er toch wat uit halen.

    Of meteen stampen met een stampertje naar een diepere huidlaag (diepere huidlagen voelen geen jeuk).

    Ik zou ook antihistamine blijven gebruiken
     
  9. Lils

    Lils Bekend lid

    11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Ik heb sinds vorig jaar ineens ook zo'n heftige reactie op muggensteken. Wat bij mij heel goed helpt is bite away. Dat is een aparaatje dat je op de beet zet en vervolgens heel warm wordt. Hierdoor stolt het eiwit zoals hierboven aangegeven.
    Dit werkt wel het beste als je het zsm na de steek gebruikt. Bij mij zorgde dit ervoor dat de allergische reactie minimaal werd.
     
  10. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Uitzuigen werkt volgens mij ook alleen als het net gebeurd is?
     
  11. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Koelen en anti histamine.
    Ik had dat toen ik net op de Antillen woonde. Vreselijk. Had op dag 2 zestig van die plekken op alleen al mijn benen. Sindsdien wissel ik mijn korte broek rond 5 uur in voor een lange sportlegging. Ik krijg nu niet meer van die plekken maar het was ook vreselijk hinderlijk en brandde gewoon.

    Misschien ook handig om je in te spuiten met muggenspray. Wij hebben hier OOPS (groene variant) ik weet niet of ze die in NL verkopen. Niet goed voor het milieu maar scheelde mij heel wat ellende.
     
  12. 1986Lynn

    1986Lynn Fanatiek lid

    3 sep 2009
    2.614
    364
    83
    ..
    Ik heb er sinds dit weekend ook ineens een stuk of 20 van die plekken op mijn benen, groot en dik, .
    Heb allergie medicatie van mijn zoontje genomen, druk is eraf, maar ze blijven nog zo groot.
     
  13. Goldrose

    Goldrose Actief lid

    4 feb 2017
    318
    193
    43
    Herkenbaar. Let ook op dat de boel niet gaat ontsteken. Ik heb er een keer flink wondroos aan over gehouden.
    Maar veel meer opties dan koelen en antihistamine heb ik ook niet eigenlijk.

    Van dat stollen wist ik dus niet, dat is wel goed om te weten in het vervolg!
     
  14. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.747
    736
    113
    De huisarts heeft nog hormoonzalf voorgeschreven, die kan ik morgen ophalen. En verder blijven koelen en antihistamine blijven gebruiken.
     
  15. MarijkeK1982

    13 jun 2021
    39
    10
    8
    Vrouw
    Ik heb het ook vaak,jaren geleden zelfs bij huisarts geweest. Kreeg toen tavegil en prednison crème.
    Kan je verder helaas geen tips geven
     
  16. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    met prrrrrik weg kan je t vergeten (de hele schijf dan)

    Meest gebruikt is hier de lepel techniek
    Daar achteraan alsnog azijn (geen idee of dat meer doet, we dubbelen maar).

    Ik ben de enige die als lunch fungeert overigens.

    Om die plekken koel te houden, evt gekneusde koolbladeren als compres gebruiken. Dat houdt heeeel goed koel (werkt ook bij pijnlijke borsten na bv).

    Allicht dat arnica tabletjes ofzo nog kan ondersteunen van binnenuit?

    Paar jaar geleden hadden we hier neten/kneten (?) van die super kleine muggen die je amper ziet en niet hoort. Die zijn echt verschrikkelijk! Zo klein als dat ze zijn, die plekken jeuken als een malle. Ook behoorlijke schijven van, niet jouw bovenbeen formaat schijf overigens dat is echt huge.

    Ik durfde die extra vitamine toen niet aan, mn man was geen lunch maar stel je voor dat mn dochter t werd. Leg t maar uit aan een 2 jarige.
     
  17. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Precies zo een been had ik ook na een muggenbeet.
    Ik was helemaal stom verbaasd.
    Heeft zeker 3 dagen geduurd voor het weg trok.
     
  18. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.588
    10.779
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ik ben vorig jaar geprikt door een wesp (oke ander beestje maar wel een flinke jeuk plek. Die plek is toen over gegaan in wondroos en moest ik aan de antibiotica er voor. Gelukkig ging de jeuk en de plek toen snel weg.

    Hopelijk heeft bij jou de hormoonzalf geholpen
     
  19. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Niet meer uitzuigen. Dit is eruit gehaald bij de steken. Dus ook bij de wesp.

    - correctie op mezelf, ik ben in de war. Wel bij muggen. Niet bij wespen. Mijn excuus!
     
  20. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.498
    2.389
    113
    Ik had dit soort plekken een aantal jaren geleden ook ineens. Dacht ook dat het van insecten kwam, totdat het maar bleef komen en ook op momenten dat er geen insect in de buurt kon zijn geweest. Bleek bij mij galbulten te zijn. Vier jaar later en een maand aan B12 injecties verder was het over.
     

Deel Deze Pagina