Hoi allemaal, Afgelopen november heb ik een MA gehad... dit was heel pittig en had een lange nasleep, ben eind december zelfs nog gecuretteerd omdat ik niet schoon bleek. Ze raden ons toen aan om even 1 cyclus te wachten met zwanger worden en er daarna weer voor te gaan. Nou hadden we deze ronde zoiets van, laten we even er niet bewust mee bezig gaan, want mocht het deze ronde raak zijn ben ik uitgerekend in december en die maand is bij ons al zo vol door alle feestdagen en verjaardagen.... Toen kreeg ik vervolgens 2 week geleden ook nog te horen dat mijn contract niet verlengd wordt. Daardoor hebben we het er de afgelopen dagen steeds over gehad, hoe nu verder met onze kinderwens?? Afgelopen donderdag leek ik ongesteld te worden, maar het bleef bij bruinverlies en de dag er na was het weer klaar. Dit herkende ik van mijn vorige zwangerschap. Maar ja, ik dacht, dit kan nooit zo zijn. Ik vertelden het wel tegen mn man maar die zei meteen: joh dat komt doordat je zo gestresst bent. Vanochtend hakte ik de knoop door, en ik ging een test doen. Met in mijn achterhoofd: als ik een negatieve test zie zal mijn menstruatie vast doorbreken. Toen ik 5 min later naar mn test liep zag ik toch tot mijn grote verbazing 2 hele duidelijke strepen!!!!!!!!!!! Ik heb denk ik wel een uur vol ongeloof rond gelopen maar toen drong het tot me door: ik ben weer zwanger! Maar ik vind het doodeng om blij te zijn! Net nu ik weet dat ik over 2 weken geen werk meer heb (een 2e inkomen is bij ons wel nodig!). En daarnaast schoot me meteen de angst in mn keel dat het weer fout zou kunnen gaan.... Echt zo bizar dit! Manlief weet het nog niet, die is druk aan t werk, dus ik vertel t hem als hij thuis komt! Geen idee wat hij zal zeggen....
meid, als eerste gefeliciteerd! ik begrijp dat je even in de knoop zit en baalt dat het misschien niet de ideale omstandigheden zijn. Vooral ook omdat je het werk kwijt raakt. alleen....voor alles komt een oplossing. ik weet niet of je recht hebt op een uitkering? uiteindelijk komt het vast goed en zijn er misschien mensen op wie je een beroep kan doen mocht het nodig zijn. tuurlijk is dit niet wat je in de planning had, maar blijkbaar moest het toch zo zijn probeer er ondanks alles van te genieten....in de toekomst kijken kan je toch nooit...
Dank je wel chantal! Ja ik heb inderdaad recht op een uitkering! Maar een baan zou natuurlijk wel handiger zijn. Ik werd vandaag gebeld door een gastouderbureau. Ik heb 5 jaar in de kinderopvang gewerkt en nu wordt mijn contract dus niet verlengd. Omdat er op dit moment echt geen vacature te vinden is in de kinderopvang kijk ik ook naar de optie om gastouder te worden. Maar dan wel bij de gezinnen thuis, want ik denk dat onze woning anders aangepast moet. Maar goed, nu ik dus weet dat ik zwanger ben vraag ik me af of het wel handig is om dan gastouder te worden. Geen idee of je dan doorbetaald krijgt als je verlof hebt...
Gefeliciteerd! Het is echt superspannend hé. Hier ook weer zwanger en vandaag de eerste echo gehad. Hartje klopt, alles lijkt goed. Maar de komende weken..... vorige keer het bij 8w6d mis dus de spanning neemt toe. Probeer positief te blijven meid!
He Salamander van harte gefeliciteerd!! Ik snap heel goed dat je bang bent ik heb zelf ook een ma gehad en mij lijkt het ook doodeng om weer zwanger te zijn. Je staat er toch heel anders in. Wat betreft je werk: ik ben ook werkzoekende en wij weten ook niet hoe het zou zijn mocht het wel goed gaan als het weer raak zou zijn, maar er zijn overal oplossingen voor toch? Het is vaak een kwestie van aanpassen. Minder kleding kopen, minder vaak uit eten e.d. Ik hoop dat je een voldragen zwangerschap zult hebben! Heel veel geluk!
Ik ben nu bijna 8 weken zwanger ook na een ma En ik ben ook nog steeds bang gisteren echo gehad en hartje klopt en volgens de gyn hoef ik me nergens druk om te maken er zijn geen tekenen dat het mis gaat,maar zekerheid heb je niet in de eerste 12 weken. Ik vind het echt heel eng!! Probeer te genieten maar door die angst is dat best moeilijk!
Gefeliciteerd!! Ik ben nu ook weer zwanger, hier voor 2 miskramen gehad 12-12-12 en 23-02-2013 en gelijk na de 2de miskraam weer zwanger hoop dat nu alles goed gaat Voel soms wel steekjes in me onderbuik weet iemand of dat normaal is? Ik heb volgende week de 25ste een echo (weet namelijk niet hoe ver ik nu ben, omdat ik nu gelijk na de miskraam weer zwanger ben)
Dank jullie wel! MamsieM jij ook weer zwanger? Gefeliciteerd!! Spannend he? Duimen draaien! MamaHeleen Tja kleding kopen doe ik al bijna niet en uit eten gaan ook niet.... haha Tja het wordt aanpassen ja, ik heb in ieder geval een tijdje recht op een uitkering dus dan komen we wel rond. Alleen daarna hebben we dus wel een probleem! Maar goed, het komt vast wel goed! Angelique49 O spannend zeg!! Tja die 1e 12 weken ben je inderdaad niet veilig... hoe ver was je de vorige keer? Marrianne87 Zo spannend! En Wat heftig zeg, zo kort op elkaar 2 miskramen! Pff... Kan me voorstellen dat het dan voor jou nog spannender is! Ik heb die steekjes in mn onderbuik ook en ik ga er vanuit dat dat het oprekken is van de baarmoeder en de darmen die aan het verplaatsen zijn. Spannend dat je volgende week een echo hebt! Heel veel succes alvast!
Dank je! Het is soms zo lastig om positief te zijn na de MA. Gelukkig een vk die dit begrijpt. Mag over 2 weken alweer voor een echo. Wat zei je man toen hij thuiskwam?
Gefeliciteerd! Wat fijn voor je! Ik leef ook iedere zwangerschap van echo naar echo. En die zekerheid die een echo geeft is maar van korte duur, als ik thuis ben begin ik alweer te twijfelen. De afgelopen twee weken had ik vrij veel kramp in mijn onderbuik en onderrug en sinds zondag heb ik ineens nergens meer last van... Pffff, gek word ik mezelf. Donderdag heb ik mijn tweede echo, hopen op een kloppend hartje.
Fijn dat je vk begripvol is! Ben heel benieuwd hoe het bij mij is! Mn man reageerde super verbaasd! Maar wel heel enthousiast, heel fijn! Stoffeltje spannend hoor!! Ook voor jou duimen!
gefeliciteerd!! ik weet hoe jij je voelt ik heb in januari een miskraam gehad en weet nu een ruime week dat ik weer zwanger ben. ik vind het ook weer super eng en kan ook nog niet echt genieten. volgende week eerste echo hopelijk is het allemaal goed! ik duim voor je mee
Ja vind het echt heel spannend! De vorige keer Had ik die steekjes niet dus hopelijk goed voorteken! Hoop dat we deze x bij de echo goed nieuws hebben want de vorige keren zeiden ze al dat me lichaam het aan het afstoten was! Ben ook zo benieuwd hoe ver ik nu ben!
Wauw Kimetjeh, volgende week je 1e echo, spannend! Hoe ver ben je dan?? Zal ook voor jou duimen! Marianne, Ik hoop ook voor je dat het een goed teken is! Zo spannend!
Hoi salamander. Allereerst gefeliciteerd! En je verhaal is zoooo herkenbaar! Ik ben 1 nov gecurreteerd na een MA met 9,5 wk. devember nog een hysteroscopie gehad omdat niet alles weg was. Vandaag weer positief getest! Nu 4,1 wk zwanger. Dolgelukkig maar ook spaansbenauwd! Als alles maar goed gaat.... Toch wil ik ook echt genieten, dit nieuwe kindeje verdient dat ook!
Dreamer Dank je wel, jij ook gefeliciteerd! Vind het zo fijn om hier met meiden te praten die hetzelfde hebben meegemaakt. Zo vind je toch steun bij elkaar! Bij jou dus ook nog een lange nasleep? Bah zeg, dat is zo vervelend! Je wilt zo graag weer verder... Maar wat je zegt over dat het nieuwe kindje het verdient dat we ervan genieten, daar heb je helemaal gelijk in! Leuk dat we ook op dezelfde datum een echo hebben, dat wordt samen duimen draaien! Kimetjuh, nou spannend joh! Duimen draaien ook voor jou!