Hekel aan bloeddruk meten... tips?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nikkie, 9 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikkie

    Nikkie Fanatiek lid

    1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Dit is misschien een vreemd onderwerp maar ik heb een hekel aan bloeddruk meten. Het knellende gevoel als dat ding zich opblaast en dan het bonzen in mijn arm, ik word er echt naar van.
    Ik zie daar elke keer zo tegenop, en vandaag moest ik er voor de eerste keer aan geloven.
    Ik weet dat het elke keer bij de controle nodig is.
    Wie herkent dit en heeft tips voor mij?
    De VK zei ook al: gewoon rustig in en uit ademen. Maar hoe ik het ook probeerde ik voelde alleen maar dat nare gebons.
    Bah ik baal er zo van en wil er van af.
    Ik ga nog liever bloedprikken, al vind ik dat ook geen pretje.
    Maar wie heeft er de gouden tip voor mij. Hoe wordt ik rustig.
    Juist omdat ik er van tevoren tegenop zag voelde ik me erg gestresst (alleen al bij het zien van dat ding) en ging mijn hartslag dus ook erg omhoog. Gelukkig maakt dat voor de onderdruk niet uit.
    Die was verder prima.
    De VK vroeg al of ze het de volgende keer misschien handmatig moest doen. WAt is beter: met zo'n electronisch ding of handmatig?
    Misschien een stom probleem maar ik zit er best wel mee.

    liefs Nikkie
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Elektronisch pompt volgens mij nog wel eens meer op dan handmatig.
    Ach..ik zou ook zeggen: adem in, adem uit...tis zo gebeurd ;)
    Succes!
    Oh ja, zorg dat ie goed is....dan voorkom je ook dat je vaker moet voor EXTRA controle ;)

    Elmo
     
  3. Tis wel grappig, voordat ik zwanger was had ik inderdaad ook een hekel aan het meten van m'n bloeddruk. Werd er niet lekker van in m'n hoofd.
    Nu was dat wel iedere keer met een electrisch apparaat.
    Nu bij de verloskundige is het elke keer met de hand en is er eigenlijk niets aan de hand.....
    Dus ik zou zeggen, probeer het volgende keer handmatig, wie weet gaat dat voor jou ook beter!
     
  4. Nikkie

    Nikkie Fanatiek lid

    1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Hmmm ga dan toch maar vragen om handmatig de volgende keer.
    Bah dat gevoel ook, eerst pompt ie zich helemaal op en vervolgens duurt het weer even voordat ie teruggeteld heeft.
    Ik vind het zelf ook stom, zolang duurt het ook niet maar toch voel ik me er zo naar bij. Mijn hart bonste als een gek!
    Doe volgende keer wel handmatig dan, kijken of dat beter gaat.
    Vond het trouwens destijds bij de HA ook sneller gaan, die doet het ook handmatig en dat ging veel sneller.
     
  5. Nikkie

    Nikkie Fanatiek lid

    1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Zo stom trouwens, voor de rest ben ik helemaal niet zo kleinzerig of bang aangelegd maar bij zoiets. Tsja ik heb er gewoon een hekel aan. Bij bloedprikken kijk ik gewoon de andere kant op en als ze het goed doen voel je er weinig van.
    Maar dit, brrr...
     
  6. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ik zou idd vragen of ze het de volgende keer handmatig wil doen.
    Zo'n elektronische, die pompt soms zooooo ontzettend ver op! en na mijn idee doet ie er ook veel langer over.
     
  7. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn vk doet het handmatig ,knelt net zo erg als zo een electrisch ding vind ik, ik heb er geen hekel aan.
    en handmatig is ff nauwkeuriger dan zo een electrische , vaak sporen die electrische niet (tenminste op mijn werk zijn ze vaak niet kloppend)
     
  8. Mist

    Mist Fanatiek lid

    18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Ik vind de electrische ook veel akeliger dan handmatig hoor dus gewoon vragen of ze het handmatig wil doen ;)
     

Deel Deze Pagina