Helaas... weer een miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Joel1981, 15 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joel1981

    Joel1981 Niet meer actief

    Vannacht wakker geworden met enorm bloedverlies. Vanmiddag een echo laten maken bij de gynaecoloog. Gynaecoloog gaf aan dat de baarmoedermond open stond en er helemaal niets meer in m'n buik zit. Met de inwendige echo was er ook niets te zien... dus weer niet meer zwanger. Ik moet nog terug voor de controle om te kijken of het echt weg is. Er is een kans van 1% dat het nog goed komt en er toch een zakje te zien is volgende week. Ik ga er niet vanuit, ik zat gewoon te vloeien tijdens de inwendige echo...
     
  2. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    O nee wat naar! Hoe ver was je?
    Heel veel sterkte!
     
  3. Joel1981

    Joel1981 Niet meer actief

    5.3 weken... vroeg maar had totaal geen voortekenen. Voelde me echt zwanger. Dit is de derde keer dit jaar en twee keer achter elkaar. Dus nu herstellen en door...
     
  4. STine08

    STine08 Bekend lid

    14 okt 2019
    513
    534
    93
    Vrouw
    Veel sterkte.
     
  5. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.602
    6.566
    113
    Vrouw
    Wat vreselijk verdrietig :(
    Heel veel sterkte.
     
  6. Deb89

    Deb89 Bekend lid

    4 jun 2019
    597
    575
    93
    Vrouw
    Wat verdrietig :( Sterkte!
     
  7. Joel1981

    Joel1981 Niet meer actief

    Lief!! Bedankt allemaal voor jullie lieve woorden. Nu op naar poging vier, al heb ik er nu totaal geen vertrouwen meer in. Het enigste wat ik niet kan begrijpen is de snelheid. (Van zwanger zijn naar leeg voelen) het is de derde keer. De gynaecoloog heeft aangegeven dat het een reden heeft. Ik ben zelf nuchter en sterk... maar gisteren moest ik echt mezelf moed inpraten om niet te gaan gillen. Je weet van binnen, is het vruchtje niet goed.. helpt de natuur het afstoten. Poging vier...en nu hopen dat het blijft plakken. Wil dit niet lukken..geef ik het op. Dit is ook een soort aanslag op je lichaam, op je vertrouwen en ook op de rest van het gezin. Ik ben niet zielig hoor, maar voel me echt een beetje in de steek gelaten door mijn eigen lichaam.
     
  8. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Heel veel sterkte:(
     
  9. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik snap je gevoel helemaal. Ik heb t 1x gehad maar wel altijd gedacht ik ga dit niet eindeloos doen, dan is 1 kind prima.
    Wat naar dat t nu 3x achter elkaar is gebeurd. Hopelijk zit het er toch nog in voor jullie!
     
  10. Rosea

    Rosea Actief lid

    16 feb 2016
    287
    240
    43
    Vrouw
    Veel sterkte!
    Je gevoelens zijn heel herkenbaar en begrijpelijk.. :( Ik hoop voor je dat het de volgende keer gewoon goed gaat!
     
  11. STine08

    STine08 Bekend lid

    14 okt 2019
    513
    534
    93
    Vrouw
    Ik duim dat het de volgende keer gewoon goed gaat.
     
  12. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Weet dat je recht hebt op onderzoek naarr herhaalde miskramen. 3x pech achter elkaar kan maar er kan ook meer aan de hand zijn.
     
  13. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Precies dit! Ben blij dat wij erop hebben gestaan extra onderzoeken te laten doen.
     
  14. Joel1981

    Joel1981 Niet meer actief

    Gynaecoloog heeft gezegd, nog één poging en anders kijken naar een oorzaak. Ik mag gewoon nog een keer proberen zwanger te worden deze maand. Het moet ons lukken en iets anders zegt...wat als het nu nooit meer lukt?
     
  15. Joel1981

    Joel1981 Niet meer actief

    Dat hoop ik ook, ik zie aan jou handtekening ook een VMK. Vreselijk. Drie keer is veel maar het gebeurt vaker. 1 op 18.000 krijgt het twee keer achter elkaar volgens de gynaecoloog. Natuurlijk niet de echte cijfers, maar wel een indicatie.
     
  16. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Waarom nog 1 keer proberen? Je hebt er na 3 mk gewoon recht op. Hou ook rekening met je eigen risico. Dat zal nu wel eea af zijn. Ik zou nu onderzoeken starten dan kost t je iig minder (waarschijnlijk) . Stel dat er wel iets uitkomt...
     
  17. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    ohhh meid wat herken ik jou gevoel zeg .. leef zo met je mee :(
    De angst dat het nooit zou lukken, want als het drie keer achter elkaar mis gaat waarom zou de volgende keer dan goed gaan ! Het voelt zo oneerlijk en tegelijkertijd wil je realistisch en eerlijk blijven want het moet nog erger zijn als je zwangerschap vordert en je na 20 weken een foute echo krijgt je alsnog na moet denken over een afbreking .. ergens heel ver weg probeerde ik mijzelf daar mee weer wat rust te geven en te zeggen tegen mijzelf , kom op het is goed zo want je kan het niet tegen houden ..
    Blijf erin geloven dat het goed komt echt waar !
    Wel had ik na 3 miskramen onderzoek laten doen als ik jou was , wie weet zit er toch iets wat nog te verhelpen is zonder weer op nieuw te moeten lijden ..
    als er niks uit de onderzoeken komt kan het ook gerust stellen , dan weet je zeker dat het dikke pech is , maar je dus ook zeker nog hele hoge kansen hebt gewoon zwanger te raken van een gezonde baby !
    Succes en sterkte :(
     
  18. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Dit inderdaad. Bij 3 miskramen spreek je van herhaalde miskramen en heb je recht om dit onderzocht te krijgen.

    Heel veel sterkte. Het is nogal wat om dit steeds mee te maken.
     
  19. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Waarom nog een keer proberen? Kan maar vraag gelijk doorlopende onderzoeken na dna jou en partner, bloedonderzoeken, stolling, vitamines, homocyctiene etc.

    en 5 weken of 15 weken volgende dag kan ik je zeggen voelt het alsof het is ook nooit geweest. Ik heb late miskraam twee keer meegemaakt. Gelukkig wel gezonde dochters tussendoor. Wel dna onschuldige afwijking gevonden en nog van laatst veel windingen op de navelstreng maar stolling is dus nooit onderzocht en dat gaan ze eindelijk nu doen. Als heeft gyn eigenlijk bijna geen twijfels dat ik AFS heb.
    Ik mag dus tijdens alle lopende onderzoeken gewoon zwanger worden hoor, mocht ik eerder zwanger worden dan stolling onderzocht wordt krijg ik dat zoiezo ter preventie ook veel andere dingen die geen kwaad doen maar helpen wel zoals aspirine en iets voor placenta zonder problemen laten groeien etc.
    Ik zou dus echt niet wachten na al die keren maar gelijk onderzoeken de meesten bloed heb je binnen twee dagen uitslag. Dna array 6-8 weken en stolling is lastigste is pas na 10wk ma miskraam en dan nog een prikmoment erna
     
  20. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Wat triestig :( Veel sterkte!
    Ik zou ook absoluut niet twijfelen om me te laten onderzoeken moest ik jou zijn!
    Misschien staat je progesteron te laag of is je baarmoederslijmvlies te dun of...
    Het hoeven ook geen ingewikkelde onderzoeken te zijn als jij daar niet achter staat, met een bloedname en/of inwendige echo op een bepaald punt in je cyclus kunnen ze al wat te weten komen.
    Ik hoop dat je snel een plakker mag hebben!
     

Deel Deze Pagina