Hele dikke enkels

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door alice, 15 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alice

    alice Fanatiek lid

    16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Meiden even een vraagje:

    Ik houd veel vocht vast, vooral rond mn enkels en op mn voeten en handen. Ik weet dat dit erbij hoort maar ik krijg er nu zodanig last van dat ik savonds alleen nog maar kan liggen. (als ik zit of sta gaan mn voeten zo tintelen en staan ze op knappen) Maar wanneer houdt je nu teveel vocht vast? Want mn moeder zag mn enkels en zei gelijk: "oh wat erg! En je moet zoutarm dieet en vroeger zou de vk boos worden als ik dat had''........Mijn vk zegt er niks van en mn bloeddruk is steeds nog ok...moet ik naar mn moeder luisteren..of juist niet? :)

    Bedankt!
     
  2. missgroovy

    missgroovy Niet meer actief

    hihi die mama's, die van mij tzelfde. Die begon ook over zoutloos omdat dat vroeger moest :)

    Wel gaf ze als tip om t voeteneind van t bed iets te verhogen. Effe een balkje onder t matras ofzo. Als ik t heb dan doe ik t ff met een extra kussen (vriendlief niet blij met al 3 extra kussens in bed hihi) maar dat helpt wel

    Verder tsja als je bloeddruk ok is dan zou ik me geen zorgen maken. Ik let wel op t zout, maar niet extreem.

    Tis iig geen pretje :(
     
  3. mamavanmerijn

    mamavanmerijn Actief lid

    12 okt 2006
    298
    1
    0
    no worries..
    vroeger werden alle zwangeren meteen op zoutloos eten gezet. mijn moeder riep dat ook bij mijn 1e zwangerschap

    Lekker je voeteneind in bed verhogen door er iets onder te leggen. Cactusthee zou ook vochtafdrijvend werken.
    Heb er tot nu toe gelukkig nog niet zo'n last van.
    Dat was bij Merijn, bloedhete zomer 2005, wel anders..
     
  4. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Zelfde kwaaltjes hier!

    Blijven wandelen, zodat het vocht weer wordt opgenomen in je lichaam. Verder kun je brandnetelthee drinken. Af en toe met je benen omhoog (uurtje) en met je benen in een bak koud water zitten is ook lekker.
    Je tintelende vingers kun je een beetje masseren.

    Van Gehwohl heb ik een voetenfris creme die lekker is om op je voeten te smeren.

    Verder kreeg ik van mijn vk te horen dat ik wel op de bewegingen van de kleine moest letten. Zodra ze minder beweegt, ff bellen.

    Sterkte.

    Groetjes,
    Danielle
     
  5. alice

    alice Fanatiek lid

    16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Gelukkig maar...ik denk dus niet veel anders als jullie!
    Heb ook de achterkant van mn bed al een tijd omhoog...gelukkig heb ik dan sochtends wel enkels!
     
  6. Ireen79

    Ireen79 Actief lid

    4 jun 2007
    109
    0
    0
    Mijn verloskundige had nog twee andere tips: rauwe selderij eten, en als je 's avonds doucht aan het einde van je douchebeurt even de koude douche op je benen zetten.

    Die selderij heb ik nog niet geprobeerd (dat ga ik pas doen als het echt nodig is, zo lekker is het nou ook weer niet ;)), maar die koude douche vind ik wel erg prettig. Het is even doorbijten, maar ik heb daarna ook een stuk minder last van onrustige benen!
     
  7. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Groene thee werkt ook vochtafdrijvend.
    Mijn enkeltjes zijn ook al behoorlijk zoek. had gisteren de indruk dat zelfs mijn kont vocht vasthield!
    Ok mijn vk zegt dat dat zoutarm eten niet hoeft. Er op letten kan uiteraard geen kwaad....
    Zodra je ook veel vocht in je gezicht gaat vasthouden wel even bellen. Dan moeten ze je bloeddruk even controleren.
     
  8. Chelsea

    Chelsea Bekend lid

    6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Ik heb het ook heel erg.
    Ik kan alleen nog maar crocs aan, ik pas nergens meer in verder.
    Ik maak veel sla klaar met bleekselderij erin.
    Water drinken, voeten zoveel mogelijk omhoog.
    En in een lekker koud bad is ook heerlijk.
     
  9. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Alleen je voeten hoop ik? :confused:
     
  10. Chelsea

    Chelsea Bekend lid

    6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Met deze temparaturen neem ik een lekker koud badje, heerlijk :D
     

Deel Deze Pagina