zoontje heeft hekel aan nieuwe schoenen kopen en dragen!!!! TIPS???

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ipad, 12 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ipad

    ipad Niet meer actief

    heeft iemand tips??

    vanaf dat we schoenen moesten kopen voor onze zoon...nu 2,5 jaar...is het iedere x weer een drama!
    Hij wil ten eerste niet eens schoenen passen...maar met 2 man sterk lukt het wel om een paar aan zijn voeten te doen in de winkel...(je moet ons bezig zien!)
    Als ik mezelf overtuigd heb dat die schoenen goed zijn koop ik ze en dan begint het eeuwige drama....elke dag opnieuw die strijd om zijn nieuwe schoenen aan te doen....

    ik heb al veel geprobeerd:
    -uitleggen waarom nieuwe schoenen nodig zijn
    -laten zien hoe leuk ik het vind om nieuwe schoenen te passen en te kopen en te dragen
    -kadootje beloven als hij braaf schoenen past
    -kadootje beloven als hij die dag zijn nieuwe schoenen draagt
    -aandoen en negeren....dan houd hij het 2 uur vol met schreeuwen, gillen, huilen, bokken en tenslotte flauwvallen (breath-holding-spell)
    - elke dag even aandoen en opbouwen met kookwekkertje 5 minuten per keer verhoogd...

    ik weet het nu niet meer.....?!

    uiteindelijk draait het erop uit dat ik een zoektocht start naar dezelfde schoenen die hij nu al draagt (dr. visser) en die eenmaatje groter kopen....dan doet hij ze zonder problemen aan!


    maar hij draagt nu al 4 maten dezelfde schoenen....het houd een keer op...dan verkopen ze die schoenen niet meer....

    TIPS??
     
  2. Chrissie

    Chrissie Niet meer actief

    Wel herkenbaar hoor, mijn zoon wil ook liefste oude schoenen of dezelfde aan. Zal op de een of andere manier toch t lekkerst zitten.
    Wat hier werkt is zorgen dat dat paar schoenen de enige zijn die er staan. En hem dan zelf laten pakken en aandoen. En complimentjes geven: wauw wat een mooie schoenen, die wil mama aan!
    Hier gaat het niet zover als bij jou manneke, dus ik weet niet of dit werkt,
    Heb je er misschien al eens over gedacht om bij een (goede) schoenenzaak eens te laten kijken naar zn voetjes? Misschien is er wel een reden waarom andere schoenen niet lekker zitten? Ons manneke heeft vrij brede voet, dat zorgt ervoor dat echt niet alle schoenen fijn zijn voor hem.
    Succes!
     
  3. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    hier zijn schoenen kopen ook drama!
    Zal wel aan de leeftijd liggen denk ik dan maar als ik het zo lees

    Wat wij doen met de nieuwe schoenen, ik laat ze gewoon op de salontafel staan, en laat het verder met rust
    En tot nu toe, heeft dat gewerkt, na 3 dagen pakt hij ze, en wil hij ze aan en niet meer uit
     
  4. hier gelukkig geen drama iris vind het altijd super schoenen passen tot zei diegene vind die zei echt gaaf vind dat heeft ze er geen zin meer in dat is net zo met kleding passen wat we soms wel eens doen
     
  5. Mijkeltje

    Mijkeltje Fanatiek lid

    7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Is 't een idee eerst eens alleen te gaan kíjken in de schoenenwinkel, dus zonder schoenen te gaan kopen? Alleen aan laten wijzen wat hij leuk vindt bijvoorbeeld, zonder ook maar te pógen hem te laten passen. Laat hem op dat moment even de 'leiding' nemen..
    Als hij dat niet meer leuk vindt, ga je weg.
    De keer daarop ga je alleen kijken en eventueel passen en zo trek je langzaam de teugeltjes wat aan...

    En op die manier 't een beetje opbouwen, zo kan zijn zich z'n nieuwe schoenen eigen maken...
     
  6. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
    Heb je zijn voeten als eens goed laten opmeten? En dan bedoel ik dus niet alleen de lengte, maar ook de breedte. In veel winkels meten ze dat niet eens, terwijl heel veel kinderen een afwijkende breedtemaat hebben. Misschien zijn z'n nieuwe schoenen te smal?
     
  7. ipad

    ipad Niet meer actief

    bedankt voor de tips....tot hop heden heb ik ze nog niet laten meten....ga ik toch maar eens laten doen!

    *schaamt zich diep dat ze daar nog niet zelf aan gedacht heeft*
     
  8. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier hetzelfde verhaal.. Merk dat mijn peutertje toch wel vasthoud aan bekende dingen (niet obsesief ofzo, hoor het wel vaker bij deze leeftijd).

    Het laatste paar heb ik maar op de gok gekocht. Dus zonder kind. En dan thuis proberen. Dat scheelt al iets. Mijn jochie wil het dan wel even proberen (met omkoping). Daarna een keertje aangedaan in de kinderwagen, dus dan hoeft hij er niet op te lopen maar went wel aan het idee. En daarna gezorgd dat hij ze aanhad op momenten dat er genoeg afleiding was. Dus eventjes naar een winkel fietsen en iets leuks kopen, of naar het KDV. Dan heeft hij geen tijd meer om aan de schoenen te denken..

    Het paar daarvoor wilde hij direct wel aan. Maarja, daar staat een Cars-auto op ;)
     
  9. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
  10. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.456
    573
    113
    Hier is het ook een drama. Ik heb tegen hem gezegd dat de andere schoen kapot waren en dat we die weg moesten gooien en toen hij ze niet meer zag was het goed.
     
  11. Dottie

    Dottie Bekend lid

    8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Hoi


    Ik zou ook inderdaad de voeten eens goed laten meten en er ook voor zorgen dat enkel de nieuwe schoenen nog beschikbaar zijn. En de oude samen met hem "weggooien" (of aan de kant leggen voor een eventueel broertje) Dan heeft hij geen keus meer.
    We hebben een week of 3 geleden samen met de oudste zijn slofjes weggegooid (die waren echt véél leuker als de nieuwe) en nu vertelt hij nog iedere dag dat de sloffen kapot waren en dat hij nieuwe heeft gekregen.
    En als we nieuwe schoenen gaan kopen dan vertel ik dat altijd op voorhand. Van het woordje nieuw wordt hij altijd heel blij, vooral als wij dan heel overdreven liggen te doen hoe móói die dingen wel niet zijn :D

    succes ermee
     
  12. Eendje 567

    Eendje 567 Actief lid

    24 jan 2008
    176
    0
    0
    Ik heb de vorige keer zijn voet overgetrokken op een kartonnetje en die meegenomen, als die past, past de schoen ook en als het dan toch niet helemaal lekker zit, dan ruil ik ze gewoon. Maar ja, ik werk midden in de stad, dus dat is dan ook wel erg gemakkelijk.
     
  13. kylain

    kylain Bekend lid

    7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi hoi,

    Nog geen ervaring met niet willen passen daar is hij nog te klein voor. Nu hebben wij zelf altijd schoenen van het merk skechers die zitten bij ons altijd goed dus dan hoop ik dat ze bij hem ook lekker zitten. De meeste kinderschoenen van dat merk zijn heel leuk om te zien en je hebt ze ook met lichtjes enzo misschien een idee???

    Groetjes Kylain
     

Deel Deze Pagina