Hele hoge HCG

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Annerieke1994, 11 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annerieke1994

    11 okt 2022
    8
    18
    3
    Vrouw
    Goedemorgen allemaal,

    Even kort toegelicht:
    Wij zijn iets meer dan 2 jaar bezig met het zwanger worden/blijven.
    We hebben afgelopen jaren meerdere miskramen gehad, waardoor er onderzoeken zijn ingezet.
    Ik maak antistoffen (TPO) tegen de Schildklier aan, wat eventueel een oorzaak kan zijn voor de miskramen.
    Ik krijg nu schildklier medicatie.

    Tevens ben ik in Gent geweest om extra onderzoeken te verrichten. Vanuit hun heb ik asperine en utrogestan meegekregen. Ik slik/breng dit nu in, in combinatie met Levothyraxine (schildklier medicijnen).

    Afgelopen vrijdag ben ik erachter gekomen dat ik opnieuw zwanger ben.

    Mijn cyclus wordt door mij zelf nauwkeurig gevolgd aan de hand van ovulatietesten (ivm het innemen van Oetrogetan). Hierdoor doe ik ook regelmatig zwangerschapstesten.

    Mijn eisprong is gemeten op 25 September met een positieve ovulatietest.
    Mijn laatste menstruatie was 2 september. Mijn eisprong was deze maand dus overdreven laat ? dit is vreemd. Is altijd wel aan de late kant, maar nooit later dan dag 20.

    Ik heb gisteren op aanvraag van Gent bloed laten prikken op mijn HCG en Progesteron. Mijn HCG is tot mijn grote schrik meer dan 40.000. Naar mijn idee ben ik zelf nog maar net over tijd (ivm de late ovulatietest op 25 september). Ik ben nu erg bang voor een Mola zwangerschap. Hierbij zijn de waardes ook extreem hoog.

    Heeft iemand ervaring met hele hoge waardes op zo een vroeg termijn?

    Alvast bedankt.
     
  2. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.120
    6.659
    113
    Vrouw
    @Annerieke1994, heb je je ovulatietesten van deze ronde bewaard en kan je daar een foto van delen? Zijn ze na de positieve ovulatietest ook weer afgelopen? Is er een kans dat je toen al zwanger was en je een pseudomenstruatie hebt gehad?
     
  3. Annerieke1994

    11 okt 2022
    8
    18
    3
    Vrouw
    @JupitR Bedankt voor je reactie!
    ik heb de ovulatietesten weggegooid. Ik had ongeveer 7a8 testen gedaan voordat hij positief was. Eerst steeds heel licht, en dus negatief.

    TOen was die positief, en toen heb ik niet doorgetest als ik eerlijk ben. Ben er vanuit gegaan dat dat mijn knal was (even donker dan controle streep). Het kan natuurlijk zo zijn dat deze ook op HCG reageerde en ik mijn eisprong eventueel gemist heb. Ik weet in ieder geval wel zeker dat ik in de maand september niet zwanger was. Voordat ik stop met Utrogestan moet ik testen. Dit heb ik toen ook gedaan, en na het stoppen word ik binnen 2 dagen ongesteld. Dat was 2 september voor het laatst.

    Misschien maak ik snel HCG aan? of was mijn eisprong toch iets eerder, dat de ovulatietest reageerde op HCG, maar dan moet ik hem gemist hebben, want ik test het elke dag op het zelfde tijdstip.

    Ik maak me zelf soms ook gek door op internet te zoeken. Hier lees je dat hoge waardes ook wel eens een mola zwangerschap kunnen betekenen.
     
  4. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Wanneer ben je gestart met ovulatietesten ?
    Heb je toevallig een foto van je rijtje
    Misschien ben je toch al verder dan je dacht is was je ovulatietest op 25/9 positief door HCG
     
  5. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.120
    6.659
    113
    Vrouw
    @Annerieke1994, dus 25 augustus had je een positieve ovulatietest. Stel dat dat van zwangerschap kwam, dan had je een vroege eisprong gehad en die was dan misschien 10 dagen eerder, laten we zeggen... rond 15 augustus. Dat was dan dag 13 van je cyclus. En je hebt 13 en 14 augustus ook ovulatietesten gedaan?

    Als je hcg zo hoog is, is er dan een mogelijkheid om nu al een echo te laten maken?
     
  6. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.330
    113
    Vrouw
    Op een echo is zeker met deze hcg al wat te zien. Raad aan toch een echo te maken
     
  7. Annerieke1994

    11 okt 2022
    8
    18
    3
    Vrouw
    @Loveischocola Bedankt voor je reactie. De afspraak voor een echo staat. Echter neemt dat tot die tijd de onzekerheid niet weg, en zoek ik naar ervaringen bij andere personen die ook een hoog HCG gehalte hadden ,en hoe het daar is afgelopen, zodat ik wat voorbereid ben.
     
  8. Annerieke1994

    11 okt 2022
    8
    18
    3
    Vrouw
    @JupitR @Dansprinsesje
    Ik ben met ovulatietesten vanaf dag 16 gestart volgens mij, omdat dit bij mij nooit eerder plaats vind. Misschien is het toevallig deze keer wel eerder geweest. Dat zal natuurlijk kunnen. Laten we daar maar op hopen! De echo staat gepland.

    Ik was toch benieuwd of andere ervaring hebben met zulke hoge waardes. Misschien was mijn eisprong toch wat eerder. Echter had ik al wel meerdere ovulatietesten gedaan tot hij positief werd, maar misschien vanaf dat moment toevallig pas HCG, het zal toevallig zijn, maar het is mogelijk.
     
    JupitR vindt dit leuk.
  9. Annerieke1994

    11 okt 2022
    8
    18
    3
    Vrouw
    Mijn zwangerschapstest van Clearblue gaf ook 3+ aan, terwijl ik zelf dacht nog maar net over tijd te zijn.

    Daarna meette ik zo hoog met HCG, wat dat ook gelijk verklaarde voor mij.
     
  10. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.330
    113
    Vrouw
    Wanneer heb je de echo?
     
  11. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Ik duim voor je echo
    Hou ons op de hoogte
     
  12. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Snap je spanning zo!
    Geen ervaring maar wens je succes met afwachten, hopelijk mag je snel voor een echo.
     
  13. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.120
    6.659
    113
    Vrouw
    Dan ben ik wel positief gestemd voor je! Laat je het ons weten?
     
  14. Annerieke1994

    11 okt 2022
    8
    18
    3
    Vrouw
    Ik heb morgen de echo om 09:45 uur.
    Ik zal jullie tegen de middag als ik terug ben een berichtje sturen hier hoe het is afgelopen. Gelukkig kon ik snel terecht. Ik werd net gebeld dat ik morgen mag komen i.p.v. volgende week om wat onzekerheid weg te nemen! :)

    Bedankt voor jullie reactie allemaal, heel lief!
     
    Mimus, Loveischocola en JupitR vinden dit leuk.
  15. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.563
    8.992
    113
    Vrouw
    Wat betreft mola of halve mola. Dit gebeurd vaker bij Aziatische mensen is mij verteld. Mijn eerste zwangerschap dachten ze dat ook. Ik ben zelf Europees waardoor ze de kans veel kleiner achtte. Ik hoop en gok dat je verder bent dan gedacht.

    Als het een mola zou zijn dan zien ze dat op de echo. Een mola is abnormale groei van wat placenta zou moeten zijn.
     
  16. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.330
    113
    Vrouw
    Fijn succes morgen
     
  17. Annerieke1994

    11 okt 2022
    8
    18
    3
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Ik kom net terug van de echo en van de gynecheloog.
    Alles was voor dit termijn goed.
    Ik zal tussen de 5 en 6 weken zijn, en er was ook hartactie te zien.
    Het vruchtje zat met een dooierzak en vruchtzak in de baarmoeder !!!
    Ik ben voor nu heel erg blij en opgelucht.

    Volgende week mag ik terug komen voor nog een echo, omdat ik onzekerheid ervaar door de meerdere miskramen in het verleden.

    De hoge HCG hoef ik me geen zorgen om te maken. Ze gaf aan dat de waardes op internet algemene waardes zijn, en elke vrouw hier boven of juist onder kan zitten.

    Het is één vruchtje.
     
    Precious03, Sophy, Zeebra en 11 anderen vinden dit leuk.
  18. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.330
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd wat fijn! ❤️
     
  19. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Super nieuws !! Gefeliciteerd
     
  20. Annerieke1994

    11 okt 2022
    8
    18
    3
    Vrouw
    Bedankt allemaal!

    Mijn echo zag er zo uit ( Zie foto ).
    Is de vruchtzak wel netjes van vorm?
    Ik weet namelijk nog bij mijn echo van een eerdere zwangerschap die mis ging dat ze aan de 'rafel randjes' zagen dat dit waarschijnlijk een miskraam zal worden.
    Meestal is een vruchtzak redelijk rond.

    Ik ben dit vergeten te vragen aan de Gynecheloog, waarschijnlijk uit enthiousasme helemaal niet over gedacht.

    Ik kan haar uiteraard altijd nog bellen, maar misschien dat jullie ideeen/ervaringen hebben?

    upload_2022-10-12_12-52-52.png
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina