Hele vroege miskraam: zet het door???

Discussie in 'Miskraam' gestart door blijmeisje, 11 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blijmeisje

blijmeisje Fanatiek lid

16 jan 2009
    2.188
    0
    0
    Hoge Noorden
    Hai Dames,

Even een ervaringsvraag aan jullie. Ik heb zondag op mijn NOD positief getest. Maandagmiddag begon ik al te bloeden. Eerst heel weinig en donkerbruinachtig, maar het werd al vrij snel rood en meer. Vandaag was het echt best wel veel (maandverbandjes zeg maar).

Nou heb ik al eerder een miskraam gehad (daarna gelukkig ook een hele gezonde zoon gekregen!) maar die ging niet uit zichzelf weg. Ingewikkeld verhaal maar bleef maar bloeden en mijn hcg bleef hetzelfde. Dit was heel zeldzaam dus de kans op herhaling is klein, maar ja... Nu vroeg ik me af: ik bloed wel vrij veel maar toch heel anders dan een normale menstruatie. Veel helderder rood en bijna zonder slijm. Wel iets, maar niet veel. Is dat normaal? Ik bedoel, ging het bij jullie ook zo en was het dan na een paar dagen 'klaar'? Ik ben bang dat het weer niet uit zichzelf komt zeg maar.

Voor de duidelijkheid: ik twijfel er niet aan dat het een miskraam is hoor. Het is echt wel vrij veel bloed.

Bedankt alvast!

2. sallie01

sallie01 Actief lid

9 jun 2009
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi blijmeisje,

Als je HCG de vorige keer hetzelfde bleef, kun je nu misschien het beste over een paar daagjes weer een test doen om te kijken of er nog een streepje te zien is!
    Ik had ook een hele vroege miskraam en had ook meer bloedverlies dan met een ongesteldheid maar niet echt stolsels ofzo. Misschien omdat het dan nog zo pril en klein is?
    Als je echt heel lang blijft vloeien kun je voor de zekerheid een inwendige echo laten maken.
    Sterkte meis!

Liefs Sallie

3. blijmeisje

blijmeisje Fanatiek lid

16 jan 2009
    2.188
    0
    0
    Hoge Noorden
    Hoi Sallie,

Bedankt voor je reactie. Ik dacht inderdaad hetzelfde: over een paar dagen even een test doen.

Maar het is juist minder dan een normale menstruatie, maar ook vooral anders. Echt helderrood bloed. Normaal is het donker en dikker (het baarmoederslijmvlies), omdat het nu zo helderrood is vraag ik me af of dat wel het baarmoederslijmvlies is wat los komt. Snap je?
    Kan iemand daar iets over zeggen? Dat je zoiets hebt gehad maar dat het daarna wel gewoon allemaal weg was?
    Als ik niet duidelijk ben hoor ik het graag! :D

4. blijmeisje

blijmeisje Fanatiek lid

16 jan 2009
    2.188
    0
    0
    Hoge Noorden
    Niemand???

5. Flavour

Flavour Niet meer actief

Zoiets heb ik wel gehad, maar dan zat alles er nog en toch was het mis. Het valt volgens mij moeilijk met zekerheid te zeggen hoe dit verder gaat, maar veel bloed klinkt niet echt goed. Ik zou volgende week nog eens testen, en als de test dan nog steeds positief is aan je huisarts of vk vragen of er een echo gemaakt kan worden.

Sterkte.

Suus

6. blijmeisje

blijmeisje Fanatiek lid

16 jan 2009
    2.188
    0
    0
    Hoge Noorden
    Dank je Suus,

Ik denk ook niet dat het goed zit.. Maar zal inderdaad waarschijnlijk gewoon moeten afwachten tot het bloeden stopt en de test neg is. Vind het alleen zo raar dat deze bloeding zo anders is dan een normale menstruatie, terwijl uiteindelijk toch hetzelfde eruit moet komen.

Ik zie aan jou banner dat jij helaas ook veel te veel ervaring hebt met deze materie.. :( Ik hoop echt dat er snel een beebje blijft plakken hoor!

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

Het is inderdaad wel apart dat het helderrood is, dat klinkt niet als een menstruatie. Ik heb dit bij mijn laatste paar zwangerschappen ook steeds gehad, en dan ging het uiteindelijk fout. Maar mijn zus heeft drie gezonde kinderen gekregen terwijl ze altijd helderrood bloedverlies had tijdens de zwangerschappen, dus je weet het maar nooit.

Sterkte met afwachten. Ik weet hoe naar dat is.

Suus

8. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    heb verschillende keren een (v)mk gehad, en de echt vroege leken op een hevige ongi....
    de mk die ik in jan heb gehad, was echt heftig, heb echt weeen gehad....mijn testen werden lichter, en 8-9 dagen na de krijtwitte test kwam de mk pas op gang

9. freddie

freddie Lid

30 dec 2007
    44
    0
    0
    Brabant
    Hoi,

Ik heb in april ook een miskraam gehad, heb helaas eerst een week echt helderrood bloedverlied gehad zonder stolsels. Een week later kwam het vruchtje pas los....
    Gyn zei in het begin dat t nog alle kanten op kon gaan, omdat het er van binnen nog steeds goed uitzag en mijn hcg ok was.
    Zolang er dus geen stolsels zijn, kan het nog alle kanten op.
    Ik hoop voor jou dat t goed blijft gaan.

10. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Ik was zwanger, kreeg een paar stralen helderrood verlies zonder stolsels (hcg nog volop aanwezig, dus dacht dat er niks loos was) en bijna 3 weken later (!) kreeg ik pas een continue bloeding met stolsels die vrijkwamen. Alle bloedverlies leek in de verste verte niet op een menstruatie. Volgens mij, zolang je nog hcg in je bloed hebt, blokkeert je lichaam de menstruatie, dus als je bloedverlies hebt, is het helderrood.

Wat ik in jouw geval zou doen, is een arts inschakelen en die vragen om opheldering; misschien kan die je wel doorsturen voor een echo zodat je meteen weet of je 'schoon' bent of dat er nog wat uit moet komen.

Ik heb mijzelf al die weken voor de gek gehouden omdat er geen stolsels bij die eerste bloeding meekwamen, maar van de gynaecoloog hoorde ik dat als het om veel bloed gaat, het wel zeker een miskraam is. Diep vanbinnen hoop ik dat je nog wel een kansje hebt dat dit in jouw geval geen miskraam is, je weet maar nooit. En als het wel een miskraam is, dat je snel weer verder kunt!

Heel veel sterkte!!!

11. blijmeisje

blijmeisje Fanatiek lid

16 jan 2009
    2.188
    0
    0
    Hoge Noorden
    Dank jullie wel!

Ik heb eigenlijk zelf echt niet meer de illusie dat dit nog goed zou kunnen zitten. Maar ik hoop dan wel dat het snel doorzet en klaar is zodat we door kunnen...
    Maar het is inderdaad wel raar dat het echt (bijna) alleen helderrood is. Ik zal vrijdag nog maar eens een test doen en als het bloeden dan nog niet gestopt is of de test negatief de huisarts maar bellen. Het zou inderdaad wel erg vervelend als je nog weken moet wachten of het doorzet.. 8) Zucht...

Bedankt voor jullie adviezen!

12. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Succes! Ik herken je verhaal en bij mij is het helaas helaas helaas niet goed geeindigd... Het streepje werd wel donkerder, wat de verwarring bij mij veroorzaakte en clearblue zei zelfs 2-3... helaas, de streepjes werden lichter, maandag echo gehad en zie banner...

Ik hoop voor jou onwijs dat het de andere kant opgaat!
    Suc6!

xxxx

13. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    He blijmeisje!

wat verdrietig dat het mis is gegaan!
    Bij mij is het vorige week helaas ook misgegaan bij onngeveer 6 weken. Ik kreeg weinig bloedverlies, maar voelde zelf al heel sterk dat het mis was. omdat ik eerder ook een missed abortion bij 12 weken heb gehad en omdat ik deze week ook de bruiloft van mijn zusje had, ben ik toch naar de gyn gegaan voor een echo. Ik was bang dat de mk op het feest door zou zetten. Ondanks dat ik maar weinig had gevloeid en zeker geen stolsels en zo, was bij de echo alles al weg. HCG was 68, dus ook geen bbz.
    Het verbaasde mij dat je kennelijk ook heel weinig bloedverlies kunt hebben bij een mk.
    Hou je misschien temp bij? Ik heb getempt bij vorige cycli en ik merk dat mijn temp weer keurig omlaag is naar de basislijn, voor mij ook een teken dat er een nieuwe cyclus is begonnen en dat HCG/Progesteron weer laag zijn.

14. blijmeisje

blijmeisje Fanatiek lid

16 jan 2009
    2.188
    0
    0
    Hoge Noorden
    Dag dames,

Nog even een berichtje van mij over hoe het nu is. Het bloeden werd steeds minder en is sinds gister helemaal gestopt. Het bleef echt helderrood maar blijkbaar was dat het wel. De test was kraakwit en toch zeker qua hoeveelheid een menstruatie gehad. Ik heb mezelf dus weer schoon verklaard :D . En eigenlijk maar een dag later dan normaal. Vraag me alleen af wanneer ik nu weer zal ovuleren, maar dat merken we vanzelf.

Groetjes!

15. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik ovuleerde na 2 weken alweer. Terwijl bij mij de mk pas na 3 maanden doorkwam. (het vruchtje heeft waarsch. nooit hartactie gehad en of een leeg vruchtzakje). Maar iig was ik 2 weken later weer bevrucht en zie mijn banner nu.

16. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Even een update van mij:

Gebruik mijn info maar niet als leidraad, want mijn geval blijkt toch anders te zijn. Ik had geen miskraam, maar een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik zou bij bloedverlies nu altijd het advies geven om een echo af te dwingen bij je huisarts om te constateren dat het om een miskraam gaat en niet een BBZ. Als je baarmoeder leeg is en je HCG hoog blijft is het foute boel. Op een echo kun je zien of het vruchtje in de baarmoeder zit of heeft gezeten. Dan heb je een BBZ tenminste uitgesloten, want daar heb je ook bloedverlies bij. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.

Deel Deze Pagina