Hele warme huid maar, geen koorts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bean2022, 11 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bean2022

    Bean2022 Nieuw lid

    11 mrt 2022
    1
    0
    1
    Man
    Het is vandaag dag 9 voor onze kleine spruit. En zoals elke nieuwe ouder maken we ons natuurlijk zorgen om alles wat er met onze kleine gebeurt.

    Vanmorgen viel het ons op dat de huid van onze kleine heel warm aan voelt. Na een check met de thermo meter geeft deze gedurende dag tussen de 36,8 en 37,2 aan. De voorhoofd thermometer laat een temperatuur van 37,3 tot 38,5 zien.

    Verder is drinkt de kleine nog wel en heeft elke luier nog plas.

    Punt is dat de ha assistent ons telefonisch verteld dat de rectale temperatuur leidend is. En zolang de baby niet suf is er niets aan de hand is.

    Nafuurlijk maken wij ons alsnog zorgen, de vraag is... Is dit terecht?
     
  2. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.024
    5.172
    113
    Zolang de rectale temperatuur goed is, je kleintje goed drinkt en plast, hoef je je echt geen zorgen te maken. Als het nekje wat klammig voelt, zou je kunnen kijken of de baby misschien wat te warm is aangekleed of ingepakt - dan doe je bv een laagje minder aan, of je gebruikt een dunner dekentje ofzo.
     
  3. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Altijd de rectale meting aanhouden. Kan best zijn dat je kleintje iets te warm ligt.
    Zolang drinken en plassen in orde is zou ik me geen zorgen maken.
     
  4. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.482
    1.717
    113
    Altijd rectaal meten, voorhoofd thermometer is leuk om een indicatie te krijgen, maar is echt niet betrouwbaar. De ene keer meet hij iets anders dan de andere keer. Gebruik hem ook wel, maar zodra ik twijfel meet ik het na.
     

Deel Deze Pagina