Hoi iedereen, Even terug van weg geweest.. Even kort mijn verhaal: wij zijn intussen 2 jaar bezig voor ons eerste kindje. April 2024 had ik een MA, oktober 2024 had ik een biochemische zwangerschap. Mijn cyclussen zijn sinds die gebeurtenissen erg onregelmatig en moeilijk te voorspellen. We kregen ook te horen dat ovulatietesten te laat positief werden (mijn eisprong was eigenlijk net voorbij op het moment dat ovtest positief was) Deze cyclus: 36 dagen Heel wat negatieve testen later start van mijn menstruatie op 28/1, eindigde maandag. Nu had ik al een dag of 3/4 last van vreetbuiten en opgeblazen buik. Omdat ik ook veel afscheiding heb dacht ik, zou nu wel heel gek zijn maar vandaag toch even een ovulatietest doen (ik doe ze zodat ik weet dat m'n ei gaan vliegen is ) - bam knal positief.. Vreemd. Dan toch maar een zwangerschapstest gedaan en die is positief?! Hier snap ik nu eens niets van.. Ervaringen? Menstruatie en dan toch een positieve test?..
De bovenste is een ovulatietest. Onderste zw test.. En gho, ja en nee.. ik had 2/3 dagen gewoon bloed en nadien roze afscheiding (wat ik normaal nooit heb) maar goed door alle gebeurtenissen weet ik het op de duur niet meer..
Die is wel echt duidelijk! Is het bloeden nu wel gestopt? Spannend!! Hopelijk gaan de testen mooi oplopen!
Inderdaad! Ik viel achterover! Ik snap er niets van.. het was gewoon een test uit 'mijn hoofd even klaren' ... Sinds maandag geen bloed meer te zien. Ik was er echt van overtuigd dat het mijn menstruatie was... Durf nog niet teveel hopen. Waarom kan dat hier nooit eens normaal verlopen
Vroege echo aanvragen is het enige advies die ik je wil geven. Mijn 'menstruatie' en oplopende testen bleek een buitenbaarmoederlijke zwangerschap
Dankjewel voor je advies. Ik heb contact gehad met mijn gynaecoloog. Ik mag morgen langs voor een bloedafname en volgende week voor een echo. De angst voor een bbz zat er bij mijn biochemische zwangerschap al in. (Bloeding + trage oploop HCG) Dus dat zit inderdaad in mijn achterhoofd..
Inderdaad. Ondanks dat ik ongerust ben, weet ik dat ik in goede handen ben. Vertrouwen en afwachten is nu de enige optie vrees ik..
Jeetje wat spannend. Ik hoop voor je dat er een mooi wondertje aan het groeien is. Hou ons op de hoogte
Update: Volgens de huisarts +- 4 weken zwanger. HCG waarde van 202 - progesteron echter maar 0,9... Mail verzonden naar de huisarts want dit lijkt me niet goed..
Wat raar die Progesteron waarde, dat is lager dan je aan het begin van je cyclus hebt zo ongeveer daar zou je echt ongesteld mee moeten zijn geworden. Kun je voor de zekerheid niet direct met utrogestan starten?