Hoi allemaal, Hoop dat jullie me kunnen helpen bij het volgende. Ik heb al een zoontje van twee. Na zijn geboorte kreeg ik al heel snel kloven, ben toen gaan kolven, maar mijn productie is nooit op gang gekomen (per kolfbeurt zo'n 40 cc). Omdat het niet hoger werd en ik hem ook niet meer durfde aan te leggen ben ik na vier weken gestopt. Nu leg ik mijn dochter wel aan, alleen is zij nog ontevreden daarna. Ze krijgt dan meestal een flesje van zo'n 50 cc (meestal gekolfde melk en anders FV). Ik probeer na elkde voeding te kolven, dit lukt niet altijd, meestal krijg ik dan zo'n 60 a 100 cc eruit. Als ik altijd zou kolven heb ik denk ik wel genoeg productie deze keer. Nu kost dit allemaal veel tijd, dus wil ik graag dat ze alleen nog uit de borst drinkt. Ik gebruik al borstcompressie. Heeft iemand nog een tip? Alvast bedankt en excuses voor mijn lange verhaal
Ik heb altijd veel voeding gehad, maar kolven en ik gaan slecht samen, ik kolf maar een enkele drup. Totdat ik de Syntocinin neusspray kreeg voorgeschreven, dat zorgt voor een snellere toeschietreflex en opeens lukte het kolven wel goed. Misschien een idee? Je moet er niet vanuit gaan dat je baby aan de borst net zoveel binnen krijgt als bij kolven, meestal is het bij live drinken meer. Leg je haar goed aan denk je (grote hap, lipjes gekruld)? Is ze goed wakker? Geef je twee borsten per keer? Hoe lang per keer voed je?
Ik geef altijd beide borsten. Meestal is ze goed wakker, maar niet altijd. Nu maar begonnen met haar broekje uit te doen voor het voeden, dat leek wel te helpen. Ik leg haar wel goed uit, maar lukt niet altijd perfect. Lactatiekundige hier op het forum had ook wel goede tips. Maar misschien is het inderdaad wel een goed idee om ook bij een lactatiekundige langs te gaan zodat zij kan kijken. Oxytocine neusspray heb ik de vorige keer wel gebruikt en dat heeft toen niet geholpen. Dank voor je reactie!